کوکاکولا

کوکاکولا برای سومین سال به عنوان بزرگترین تولید‌کننده پلاستیک در جهان معرفی شد

طبق گزارش‌های سالانه ظاهرا شرکت کوکاکولا برای سومین سال متوالی به عنوان بزرگترین تولید‌کننده پلاستیک در جهان معرفی شد و در واقع این شرکت به عنوان بدترین تولیدکننده در این زمینه در جهان شناخته شده است. این نتیجه‌گیری از زباله‌ها و بطری‌های جمع‌آوری شده از سطح سواحل، رودخانه‌ها، پارک‌ها و جنگل‌ها صورت گرفته و کوکاکولا را به بدترین شرکت جهان در زمینه تولید زباله‌های پلاستیکی تبدیل کرده است. در ادامه جزییات بیشتر این خبر را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

این تحقیقات توسط ۱۵۰۰۰ نفر از داوطلبان انجام شد که بیش از ۳۵۰.۰۰۰ زباله پلاستیکی را جمع‌آوری کردند. از برند تجاری کوکاکولا ۱۳.۸۳۴ قطعه پلاستیک در طبیعت پیدا شد و پس از کوکاکولا، شرکت Nestlé با بیش از ۸۰۰۰ پلاستیک و شرکت PepsiCo با بیش از ۵۰۰۰ پلاستیک در طبیعت در جایگاه دوم و سوم این لیست قرار گرفتند. البته در این میان شایان ذکر است که بیش از ۵۰۰۰ شرکت در لیست تولیدکنندگان پلاستیک حضور داشتند که از میان این ۵۰۰۰ شرکت، کوکاکولا بیشترین زباله پلاستیکی را تولید کرده است.

کوکاکولا

برای جلوگیری از این وضعیت نابسامان و مبارزه با تغییرات آب و هوایی، شرکت های بزرگی مانند کوکاکولا، پپسیکو و نستله باید به اعتیاد خود به بسته‌بندی‌های پلاستیکی یکبار مصرف پایان داده و از سوخت‌های فسیلی دور شوند. طبق تحقیقات سازمان Changing Markets، کوکاکولا با تولید بیش از ۲.۹ میلیون تن پلاستیک در سال، همچنان بزرگترین آلاینده پلاستیکی در جهان است.

از سوی دیگر یک مطالعه نشان می‌دهد که پلاستیک موجود در محیط زیست دریایی تا سال ۲۰۴۰ دو برابر خواهد شد و تا زمانی که جهان اقداماتی در این راستای انجام ندهد، بیش از ۱.۳ میلیارد تن زباله پلاستیکی در خشکی و در آب‌ها ریخته خواهد شد.

در نهایت کوکاکولا اعلام کرده است که در حال پیشرفت بوده و به زودی این مشکل تولید انبوه پلاستیک را برطرف خواهد کرد. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید و بگویید که به نظر شما کدام شرکت‌ها در ایران بیشتری تولید پلاستیک را دارند.

بیشتر بخوانید: آیا می‌دانید مشکلات پلاستیک در جهان و راه حل‌های پیش‌روی آن چیست
بیشتر بخوانید: تصمیم جدید بریتانیا و کشورهای اروپایی در راستای کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی
بیشتر بخوانید: چگونه پلاستیک را از زندگی روزمره حذف نماییم و چه چیزهایی را جایگزین آن کنیم؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar بلکین گفت:

    پلاستیکو نمیدونم ولی بزرگترین کارتل مخدر ددنیارو میدونم بگم؟ :))

  2. Avatar VaHiD گفت:

    وقتی تولید کننده‌ها براشون اهمیتی نداره مردم میتونن کمتر مواد پلاستیکی استفاده کنن و یا از رها کردن اونا تو طبیعت خودداری کنن و به روند بازیافت برشون گردونن که متاسفانه این اتفاق هم چندان جدی گرفته نمیشه و این چرخه‌ی اشتباه کم کم محیط زیست و به طبع اون زندگی آدما رو نابود میکنه

    • Avatar محمدعلی گفت:

      در سالهای بسیار دور در همین ایران خودمان مردم هر وقت میخواستند مثلا ماست بخرند یک ظرف آلومینیومی داشتند که میبرند بقالی و پر ماست میکردند و بر میگشتند. برای شیر و دوغ هم بطری های شیشه ای بود. بعدها آمدند به اسم بهداشت و آسایش ورداشتند در ظروف یکبار مصرف به مردم فروختند. در زمان قدیم حتی کوکاکولا حداقلش در شیشه نوشابه به مردم فروخته میشد در زمان سربازی حتی یک هم رزم آبادانی داشتیم که تعریف میکرد در آبادان به علت وجود پیمانکاران آمریکایی، کوکاکولا را به شکل لوله کشی در خانه شان دارند.متاسفانه در زمان جنگ شبکه اش تخریب شد و امروزه آثاری از آن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.