یادداشت بر روی کاغذ

چرا یادداشت بر روی کاغذ هنوز بهترین روش برای رسیدگی به امور و درک بهتر مسئله است؟

یادداشت‌برداری می‌تواند به شما کمک کند تا جزئیات مهمی به شما یادآوری شود و به شما این امکان را می‌دهد تا موضوعی را بهتر درک کنید. اما به جای تایپ کردن یادداشت‌های خود روی لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند، متخصصان می‌گویند که نوشتن یادداشت بر روی کاغذ بهترین انتخاب است. در ادامه جزییاتی را در این زمینه در اختیارتان قرار خواهیم داد و به این سوال که چرا یادداشت‌ بر روی کاغذ هنوز بهترین روش برای رسیدگی به امور است پاسخ می‌دهیم.

یادداشت بر روی کاغذ

تحقیقات انجام شده از دانشگاه پرینستون و دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس نشان داده است که دانشجویانی که یادداشت‌های خود را تایپ می‌کنند، در مقایسه با دانشجویانی که یادداشت‌های خود را به روشی قدیمی بر روی کاغذ می‌نویسند، وضعیت بدتری دارند. در واقع این مسئله در حوزه تحصیلی مورد بررسی قرار گرفته و دلیل این موضوع آن است که وقتی تایپ می‌کنیم پردازش مغز بسیار کم عمق است، در نتیجه وقتی بر روی کاغذ یادداشت می‌کنیم محتوا به سادگی در ذهن می‌نشیند و بهتر است دانشجویان مخصوصا افراد تازه وارد حتما از روش‌های نوشتن بر روی کاغذ استفاده کنند.

یادداشت بر روی کاغذ

از سوی دیگر نوشتن بر روی کاغذ می‌تواند باعث کاهش حواس‌پرتی شود و تمرکز را افزایش خواهد داد. شاید فکر می‌کنید که تایپ کردن از یادداشت بر روی کاغذ کارآمدتر است زیرا سرعت تایپ ما بالاتر از سرعت نوشتن بر روی کاغذ خواهد بود. پام مولر از دانشگاه پرینستون (از طریق NPR) معتقد است که وقتی افراد یادداشت‌های خود را تایپ می‌کنند، راحت‌تر می‌توانند با نوشتن کلمات کلیدی یک سخنرانی سریع را یادداشت کنند. دانش‌آموزانی که یادداشت‌های طولانی می‌نویسند با تایپ سریع موفق‌تر خواهند بود اما این مسئله مانع یادگیری بهتر خواهد شد در نتیجه برای یادگیری یا درک بهتر یک موضوع، یادداشت بر روی کاغذ بهترین انتخاب خواهد بود.

بنابراین اگر چیزی به اندازه کافی مهم است و باید به آن توجه بیشتری داشته باشید، بهتر است وقت بگذارید و مهمترین نکات را به زبان خود بر روی کاغذ بنویسید. به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید یادداشت‌برداری ارزش زمان خود را داشته باشد، کیفیت بسیار مهم‌تر از کمیت است و باید به کیفیت محتوا توجه کنید. در نهایت شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: چند ساعت استفاده از گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ در طول روز بر مغز تاثیر منفی می‌گذارد؟
بیشتر بخوانید: استفاده صحیح از گوشی هوشمند : چگونه از گوشی هوشمند بهترین تاثیر را بگیریم؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.