کارخانه تسلا

ایلان ماسک یک شعبه از کارخانه تسلا را در شهر برلین آلمان تاسیس خواهد کرد

به تازگی خبری منتشر شده که ظاهرا ایلان ماسک قصد دارد تا یک شعبه از کارخانه شرکت تسلا را در شهر برلین آلمان تاسیس کند. در همین راستا وزیر اقتصاد آلمان به ایلان ماسک وعده داد که دولت به هر طریقی که لازم باشد کمک خواهد کرد تا کارخانه شرکت تسلا در برلین هر چه زودتر راه‌اندازی شود. پیتر آلتمایر به ایلان ماسک در جلسه گروه مشاوران انجمن آنگلا مرکل در برلین گفت:

ما به کارخانه اتومبیل‌سازی شما در براندنبورگ بسیار افتخار می‌کنیم و برای شما آرزوی موفقیت داریم. ما برای شما هر کمکی که نیاز داشته باشید را فراهم خواهیم کرد تا کارخانه تسلا هرچه زودتر در برلین به راه بیفتد.

کارخانه تسلا

کارخانه تسلا در آلمان

ایلان ماسک از روز سه شنبه به آلمان سفر کرده و و قبل از رفتن به برلین از شرکت دارویی Curevac GmbH آلمان بازدید کرده است. کارخانه تسلا اکنون در دست احداث است و اولین کارخانه اتومبیل‌سازی تسلا در اروپا خواهد بود که می‌تواند حدود 12000 نفر را استخدام کند و سالانه 500000 ماشین تولید کند. قرار است که این کارخانه، تولید خود را در تابستان 2021 آغاز کند و جدول زمانی ساخت این کارخانه بسیار فشرده بوده است.

محل ساخت و ساز این کارخانه در Gruenheide در خارج از برلین بوده است. از سوی دیگر طرفداران ماسک و تعدادی از معترضان ضد تسلا نیز از روز چهارشنبه در برلین تجمع کرده‌اند و به خطر محیط زیست در محل احداث این کارخانه معترض بوده‌اند. در واقع مردم محلی شکایت کرده‌اند که درختان زیادی برای احداث این کارخانه قطع شده و این کارخانه در منطقه‌ای با منابع کم آب در حال ساخت است. به هر جهت ساخت و سازها تاکنون نسبتاً آرام پیش رفته است و این اعتراض‌ها هم نمی‌تواند مانع چنین تصمیمات بزرگی شود.

تسلا هنوز نیازهای خود برای احداث این کارخانه را به مسئولین آلمان اعلام نکرده است. نخست وزیر براندنبورگ، در بیانیه‌ای از طریق ایمیل گفت که شروع تولید و فعالیت این کارخانه از تابستان 2021 بوده است. ایلان ماسک، نخست وزیر و وزیر اقتصاد ایالت یورک اشتاینباخ نیز در برلین دیدار کردند و در مورد مراحل قانونی بعدی این کارخانه، که شامل جلسات دادرسی عمومی در 23 سپتامبر است، گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: 5 دستاورد تسلا در سال 2020 که انتظار می‌رود به بازار عرضه شود
بیشتر بخوانید: Cybertruck سایبرتراک تسلا در صنعت کمپرها و تریلرها اختلال ایجاد خواهد کرد

امتیاز: 4.5 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.