آتش سوزی جنگل های زاگرس

آتش سوزی جنگل های زاگرس ، گونه‌های گیاهی و جانوری زیادی را نابود کرد

همانطور که می‌دانید جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهار استان دیگر چند روزی است که در آتش می‌سوزند و به طور کلی شاهد آتش سوزی جنگل های زاگرس هستیم که این آتش با کمک باد هر روز پیشروی بیشتری دارد. البته علت این آتش‌سوزی هنوز به طور قطعی اعلام نشده است اما تاکنون مردم محلی یا نیروهای امدادی موفق به مهار آتش در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد، خاییز و مراتع گچساران یا دیگر مناطق نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: وقوع تقریبا 2000 مورد آتش سوزی جدید در جنگل آمازون طی 48 ساعت گذشته

آتش سوزی جنگل های زاگرس

آتش سوزی جنگل های زاگرس

این آتش‌سوزی اکنون به مناطق حفاظت شده خاییز در کهگیلویه و بویراحمد نیز رسیده و زندگی حیوانات این منطقه را به خطر انداخته است. در حال حاضر این آتش سوزی چهار استان دیگر چون خوزستان، ایلام، کردستان و بوشهر را نیز در خطر قرار داده است.

آتش سوزی جنگل های زاگرس

براساس گزارش‌های مختلف، ظاهرا عمده آتش‌سوزی در مناطق مرتفع بوده و به همین دلیل مهار آتش برای امدادگران بسیار سخت شده است. از سوی دیگر برای مهار کامل آتش نیاز به بالگردهای مجهز به آب‌پاش است که تاکنون خبری از این بالگردها برای خاموش کردن آتش نبوده است. در واقع عدم حضور و همکاری بالگردهای آب‌پاش با حواشی زیادی روبرو است و این حواشی منجر به آتش‌سوزی گسترده در زاگرس شده است. در واقع شاید در ابتدای آتش‌سوزی امکان مهار کردن آن وجود داشت اما اکنون آتش‌سوزی بسیار گسترش یافته و شهرها و استان‌های زیادی را تحت تاثیر قرار داده است.

آتش سوزی جنگل های زاگرس

در حال حاضر آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد اما در این شرایط مردم بومی تلاش زیادی برای مهار داشته‌اند ولی وزش باد، محدوده آتش‌سوزی را به سرعت گسترش می‌دهد. در این چند روز حیوانات و گونه‌های گیاهی و جانوری زیادی نابود شدند. به هر جهت با گسترش آتش سوزی، احتمال نابودی زندگی روستاییان و مزارع کشاورزی وجود دارد و خسارات هر لحظه افزایش خواهد یافت در نتیجه بهتر است تا مسئولان و ستاد مدیریت بحران، زودتر تصمیماتی برای مهار کردن آتش‌سوزی در زاگرس و جنگل‌های این منطقه بگیرند.

آتش سوزی جنگل های زاگرس

بیشتر بخوانید: آمازون در حال سوختن است: بی‌سابقه‌ترین آتش سوزی جنگل‌های آمازون در برزیل

تا این لحظه درختان بلوط، ارزن و بادام‌های کوهی زیادی از بین رفته‌اند و باید بگوییم که این درختان از اصلی‌ترین پوشش گیاهی این منطقه بوده‌اند. همچنین حیوانات زیادی در این منطقه زندگی می‌کنند که می‌توان به پلنگ، جغد و پرندگان مختلف دیگر، سنجاب، بزهای کوهی، آهو، گراز و گونه‌های جانوری دیگر اشاره کرد که تا این لحظه بسیاری از آن‌ها از بین رفته‌اند. امیدواریم که این آتش سوزی هرچه زودتر مهار شود و امدادگران بتوانند این منطقه‌ی جنگلی زاگرس را از آتش نجات دهند.

آتش سوزی جنگل های زاگرس

شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در مورد این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 4.8 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۷ دیدگاه

  1. Avatar شادی گفت:

    کسی که اتیش زده که خاموش نمیکنه

  2. Avatar مجتبی گفت:

    سلام
    این خبرا رو ول کنین ! اتفاقی نیافتاده !
    بچسبین به آمریکا !
    جرج فلوید فقید و کبیر رو کشتن !
    یک نفر ! یک نفر سیاه پوست کشته شده !
    ما داریم کجا میریم ؟!

    • Avatar فضول گفت:

      مرد شریفی بود با یه بیست دلاری تقلبی! نمیفهمم اگه اونقد اونجا بده چرا نمیرن تو افریقای زیبا و ازاد کنار زرافه ها زندگی کنن؟ این لوت / غارت منو یاد گذشته های خودمون میندازه…

  3. Avatar محمد گفت:

    خدا خودش به این کشور رحم کنه، از این مسئولین که بخاری بلند نمیشه …

  4. Avatar فضول گفت:

    جدی میتونیم نظر بدیم؟ پخش هم میشه؟ دلیلش که معلومه کم نبوده اتش سوزی و انفجار عمدی! اصلا داستان با اتیش سوزی سینما شروع شد. اینجاست که بدبختی فقط واسه ما ایرانیا نیس شامل حال تمام موجودات بدبخت این اب و خاک هم میشه حتی کف دریای جنوب!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.