آموزش افتتاح حساب در فارکس

آموزش افتتاح حساب در فارکس – ساخت حساب ریل و دمو در بروکرهای فارکس

پس از کسب اطلاعات کافی در مورد بازار فارکس، اولین گام ورود به این بازار انتخاب بروکر است. شما نیاز دارید که پیش از افتتاح حساب، یک بروکر مورد اطمینان پیدا کنید. بروکر انتخاب شده باید با توجه به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، به کاربران ایرانی سرویس ارائه بدهد. سپس نوبت به ثبت نام و ساخت حساب ریل و دمو می‌رسد. برای افتتاح حساب در فارکس باید با انواع حساب معاملاتی در بروکرها آشنا شوید. بنابراین در ابتدای این مقاله به معرفی دو نوع کلی از حساب‌های معاملاتی می‌پردازیم.

آموزش افتتاح و ساخت حساب ریل و دمو در فارکس

انواع حساب در فارکس

پس از این‌که با بررسی و تحقیق متوجه شدید که فارکس چیست؟ نوبت به افتتاح حساب می‌رسد. دو نوع حساب در فارکس وجود دارد؛ حساب‌های دمو و حساب‌های ریل. هریک از این حساب‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در ادامه‌ی مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

۱- حساب دمو

حساب دمو یا آزمایشی فارکس، حسابی است که توسط بروکرهای فارکس ارائه می‌شود. ساخت حساب دمو به شما امکان می‌دهد تا بدون سرمایه‌گذاری و ریسک کردن بر روی پول واقعی معاملات تمرینی خود را در یک محیط شبیه‌سازی شده انجام دهید. برای مثال حساب دموی دلتا اف ایکس، کلیه‌ی امکانات یک حساب واقعی برای ترید را در اختیار شما قرار می‌دهد. استفاده از محیط حساب دمو کمک می‌کند تا فرصت آشنایی با تمام گزینه‌ها و عملکردهای پلتفرم‌های معاملاتی را داشته باشید و با بررسی چارت‌ها و بک تست گرفتن از استراتژی‌ها، بدون خطر از دست دادن سرمایه و پول، به تمرین معامله بپردازید. شما می‌توانید استفاده از این حساب را تا زمانی که احساس کنید آماده‌ی انجام معامله و پذیرفتن ریسک در بازار واقعی هستید و تصمیمات سودآوری در معاملات خود می‌گیرید؛ ادامه دهید.

۲- حساب ریل (Real) فارکس

حساب ریل (Real)، واقعی یا لایو، حسابی است که می‌توانید در آن پول واریز کنید و با سرمایه‌ی موجود در آن به معامله‌گری در بازار فارکس بپردازید. به‌عبارت دیگر حساب ریل فارکس، حسابی است که نزد بروکر فارکس افتتاح می‌کنید تا شروع به معامله کنید. در نظر داشته باشید که قبل از انجام هرگونه ترید، با کسب اطلاعات لازم توسط یک آکادمی معتبر و متخصص، مانند دلتا کالج، که یک منبع عالی برای آموزش فارکس است؛ از مهارت و دانش خود در زمینه‌ی بازار فارکس و انجام معاملات اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت، ترید در فارکس به جای کسب درآمد می تواند منجر به ضرر و زیان شود.

ساخت حساب ریل در فارکس

افتتاح یک حساب معاملاتی در فارکس ممکن است از یک کارگزاری به کارگزاری دیگر متفاوت باشد. اما معمولا شامل موارد زیر است:

۱- انتخاب یک بروکر فارکس

قدم اول برای شروع ترید در بازار فارکس، انتخاب یک بروکر یا کارگزاری معتبر است. بروکر شما باید مطابق با قوانین و مقررات کشور یا منطقه‌ای باشد که در آن فعالیت می‌کنید. قابلیت‌های پلتفرم معاملاتی شما باید متناسب با سطح تجربه و نیازهایتان باشد. از پشتیبانی سریع و حرفه‌ای برخوردار باشد و هزینه‌های معاملاتی شفاف و رقابتی داشته باشد. همچنین می‌توانید با بررسی نظرات کاربران در مورد بروکر انتخابی، از نقاط ضعف و قدرت و تجربه‌ی معامله‌گران دیگر آگاه شوید. ما به شما بروکر دلتا اف‌ ایکس را پیشنهاد می‌کنیم. بروکر دلتااف‌ایکس علاوه بر حساب ارائه‌ی حساب‌های متنوع ریل که برای رفع نیازهای همه‌ی اقشار معامله‌گر است؛ یک حساب دموی مجهز به تمام ابزارهای مورد نیاز شما را نیز ارائه می‌کند. از حساب دموی دلتااف‌ایکس برای تمرین و کسب مهارت بهره ببرید و پس از آن یکی از انواع حساب ریل را انتخاب کنید. میزان هزینه‌های معاملاتی رقابتی و ارائه‌ی طرح‌های تشویقی متنوع و باشگاه مشتریان، نظر بسیاری از معامله‌گران مبتدی و حرفه‌ای را به بروکر دلتا اف ایکس جلب کرده است.

۲- افتتاح یک حساب معاملاتی ریل

بعد از انتخاب بروکر باید یک حساب معاملاتی باز کنید. هر بروکر انواع مختلفی از این حساب را ارائه می‌دهد. به‌طور مثال انواع حساب در بروکر دلتااف‌ایکس شامل موارد زیر است:

  • حساب استاندارد: بیش‌تر طرح‌های تشویقی این بروکر در این حساب ارائه می‌گردند. این حساب به دلیل حجم بزرگ‌تر معاملات نسبت به حساب نانو و ریسک به مراتب بالاتر معمولا برای معامله‌گران حرفه‌ای در فارکس مناسب‌تر است. در این حساب، شما می‌توانید با حجم معاملات استاندارد (یک لات) و با مقدار سرمایه‌ی بالا به معاملات ارزی بپردازید. همچنین هزینه‌های معاملاتی در حساب استاندارد معمولاً پایین‌تر از حساب‌های کوچک‌تر (مانند نانو) است.
  • حساب نانو: این حساب به معامله‌گران اجازه می‌دهد با حجم معاملات کوچک‌تر و با سرمایه کم‌تر (با حداقل واریزی 10 دلار) در بازار فعالیت کنند. در حساب نانو، شما برای حداقل واریز و حداقل معامله با رقم‌های بسیار پایین‌تری نسبت به سایر انواع حساب مواجه می‌شوید. حساب نانو در میان تریدرهای مبتدی و تازه‌کار بسیار محبوب است.
  • حساب فیکس اسپرد: حساب معاملاتی فیکس اسپرد دارای اسپرد ثابت است. تریدر‌هایی که حجم معاملات بالایی دارند و اسپرد در حالت عادی در حجم معاملات آن‌ها رقم قابل توجهی است؛ به سراغ حساب فیکس اسپرد می‌روند. همانطور که از نام این حساب پیداست اسپرد آن ثابت است. رقم ثابت اسپرد می‌تواند به شما در محاسبه‌ی دقیق هزینه‌های معاملاتی و برنامه‌ریزی و مدیریت سرمایه و ریسک کمک کند.
  • حساب ECN: حساب ECN، یکی از انواع حساب معاملاتی در فارکس است که ارتباط مستقیم با بازار فارکس را فراهم می‌کند. در عین حال، بروکر در این نوع از حساب هیچ گونه دخالتی ندارد. در حساب ECN، اوردرهای کاربران بدون دخالت واسطه‌ها به بازار فارکس ارسال می‌شوند و بهترین نرخ‌های خرید و فروش را دریافت می‌کنند. حساب ECN، اسپرد پایین‌تری نسبت به سایر انواع حساب دارد.
  • حساب فری سواپ: حساب فری سواپ بهره‌ی شبانه (سواپ) ندارد و به آن حساب اسلامی نیز می‌گویند. حساب معاملاتی اسلامی یا حساب بدون سود (Islamic Account) در فارکس، یک نوع حساب معاملاتی است که برای معامله‌گران مسلمان طراحی شده است و اصول اسلامی را رعایت می‌کند. پرداخت و دریافت هرگونه بهره در دین اسلام جایز نیست؛ بنابراین اکثر مسلمان‌های جهان از طریق این نوع حساب به ترید در فارکس می‌پردازند.
  • حساب دمو: نوعی حساب است که در آن می‌توانید بدون استفاده از پول واقعی به آزمایش معاملات و استراتژی‌های خود بپردازید. حساب دمو برای تمرین کاربران مبتدی و یا بک‌ تست گرفتن از استراتژی‌های جدید توسط تریدرهای حرفه‌ای، طراحی شده است.
آموزش افتتاح حساب در فارکس - ساخت حساب ریل و دمو در بروکرهای فارکس

با ورود به سایت دلتا اف ایکس و کلیک بر بخش حساب‌ها می‌توانید جزئیات ویژگی‌های هر نوع حساب را با هم مقایسه کنید. حساب‌های دیگری نیز توسط بروکرهای مختلف ارائه می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به مهارت و نیاز خود اقدام به افتتاح آنها کنید. در این مرحله ممکن است کارگزار، بعضی اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، آدرس منزل، شماره تلفن، آدرس ایمیل، وعکس مدارک هویتی مانند گذرنامه، عکس گواهی‌نامه‌ی رانندگی، گذرنامه یا کارت شناسایی را از شما درخواست کند.

۳- تایید حساب

پس از ساخت حساب معاملاتی در فارکس، تایید حساب و احراز هویت، برای جلوگیری از سوءاستفاده و پولشویی و همچنین حفاظت از امنیت حساب کاربران لازم است. تایید حساب از طریق ارسال عکس مدارک خدماتی مانند قبوض آب و برق و تلفن و یا مدارک شناسایی که جدید و واقعی هستند، انجام می‌شود. کارگزار فارکس پس از چک کردن و تایید مدارک و هویت شما که ممکن است چند ساعت یا چند روز طول بکشد، حساب شما را تایید می‌کند.

۴- نصب پلتفرم معاملاتی

پس از تایید حساب می‌توانید پلتفرم معاملاتی خود را از طریق وبسایت بروکر فارکس خود دانلود و نصب کنید. این نرم‌افزار به شما امکان مشاهده، تحلیل و معامله در بازار فارکس را می‌دهد. هر کارگزار فارکس یک یا چند پلتفرم به شما پیشنهاد می‌دهد. پلتفرم معروف و پرطرفدار متاتریدر که شامل نسخه های (MetaTrader 4 (MT4 و (MetaTrader 5 (MT5 است؛ با رابط کاربری ساده و قدرتمند خود امکانات کاملی را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. پس از نصب پلتفرم، با استفاده از نام کاربری و رمز عبور، به حساب خود وارد شوید.

۵- شارژ حساب

قبل از شروع ترید در فارکس ابتدا باید حساب خود را شارژ کنید. هر صرافی فارکس چندین روش پرداخت به شما پیشنهاد می‌کند. مانند انتقال بانکی، کارت اعتباری و روش‌های پرداخت آنلاین مانند: پرداخت رمز ارزی، تاپ چنج، پی‌پال یا اسکریل. روشی که برای‌تان آسان‌تر است را انتخاب کنید و دستورالعمل‌های کارگزار را برای واریز پول به حساب خود دنبال کنید.

۶- شروع ترید در فارکس

اکنون آماده‌اید تا معاملات در بازار فارکس را شروع کنید. پس از آشنایی با امکانات پلتفرم معاملاتی خود، مانند انواع نمودارها، شاخص‌های تحلیل تکنیکال، دستورات حد سود و ضرر و غیره می‌توانید پوزیشن‌های معاملاتی خود را باز کنید. مجددا به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از معامله با پول واقعی، از حساب دموی فارکس برای کسب تجربه‌ی معامله و آزمون و خطا استفاده کنید.

سخن پایانی

افتتاح حساب در فارکس و ساخت اکانت دمو و ریل کار سخت و پیچیده‌ای نیست. شما با طی کردن چند مرحله‌ی ساده می‌توانید یک حساب بسازید. اما تصمیم‌گیری در مورد انتخاب بروکر و پلتفرم معاملاتی، نیازمند تحقیق و بررسی و مقایسه‌ی کارگزاری‌های مختلف با یکدیگر و توجه به اعتبار و ویژگی‌ها، مانند کمبودها و مزیت‌های آنهاست.

به یاد داشته باشید فارکس مانند همه‌ی بازارهای مالی دیگر، در کنار قابلیت برای کسب سود بالا، در صورت عدم آموزش صحیح و کامل می‌تواند جایی برای ضررهای جبران ناپذیر باشد. آموزش از طریق منابع حرفه‌ای و قابل اعتماد اولین وبزرگ‌ترین قدم را در راه کسب سود از بازار فارکس است.

استفاده از حساب دموی فارکس به شما در به‌دست آوردن تجربه و مهارت در ترید کمک می‌کند. زمانی که احساس کردید آمادگی لازم برای تحمل ریسک و معامله در بازار واقعی را دارید؛ حساب خود را به حساب ریل تغییر دهید. در نهایت با تعیین اهداف منطقی، به کارگیری علم معاملات و تحلیل بازار و هم‌چنین انتخاب استراتژی مناسب اقدام به شروع معاملات و کسب درآمد در فارکس کنید.

سلب مسئولیت:
تیم دینو در تهیه محتوای رپورتاژ آگهی نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.