رشد موها آلوئه‌ورا

آیا آلوئه‌ورا واقعا باعث رشد موها شده و شوره سر را کاهش می‌دهد؟

شاید شما هم به تازگی متوجه این موضوع شده باشید که محصولات آرایشی بهداشتی زیادی در این اواخر به بازار عرضه شده‌اند که در تولید آنها از آلوئه‌ورا استفاده شده است. به همین دلیل احتمالا با مزایای زیادی که فروشندگان در مورد این گیاه اظهار می‌کنند آشنا هستید.

اما آلوئه‌ورا چه تاثیری بر موها دارد؟ به گفته چاز دین، موسس کمپانی WEN Hair + Body Care، آلوئه‌ورا همانند یک نرم کننده عالی عمل کرده و موهای شما را نرم و براق می‌کند. همچنین باعث رشد سالم موها شده، از خارش پوست سر جلوگیری کرده و میزان شوره سر را نیز کاهش می‌دهد.

اما چقدر این ادعاها صحت دارند؟

به گفته استفان کو، تولیدکننده فرمول محصولات آرایشی بهداشتی، آلوئه‌ورا به صورت سنتی به عنوان ماده‌ای آرام‌بخش، ترمیم کننده، ضد میکروبی و مرطوب کننده شناخته می‌شود، با اینحال نتایج مطالعات کنترل شده علمی با این ادعاها سازگار نیست.

دکتر میشل اف. هنری، متخصص پوست نیز طی مصاحبه‌ای با ELLE اظهار داشته که آلوئه‌ورا با اینکه دارای خواص مرطوب کننده و ضدالتهاب است، اما باعث رشد مو نمی‌شود. البته به گفته هنری این ماده با خاصیت مرطوب کننده بسیار بالای خود می‌تواند باعث حفظ رشد مو، کاهش گره خوردگی موها و در نتیجه کاهش شکستن موها شود.

آلوئه‌ورا

البته این مسائل به این معنی نیست که آلوئه‌ورا هیچ خاصیتی برای موها ندارد. استفاده از این گیاه می‌تواند باعث کاهش خارش پوست سر و کاهش شوره شود.

با اینحال به گفته هنری و کو، نباید از آلوئه‌ورا به عنوان جایگزی شامپوها استفاده شود، زیرا این گیاه به تنهایی تاثیرات کمی بر خارش پوست سر دارد. به گفته کو، با اینکه این آلوئه‌ورا مواد شیمیایی ضدمیکروبی مثل سالیسیک اسید است، اما میزان این مواد برای اینکه تاثیر قابل توجهی بر پوست سر داشته باشند بسیار کم است. همچنین نباید از آلوئه‌ورا انتظار داشته باشید تا مشکل شوره سر شما را به کلی حل کند.

بیشتر بخوانید: انتهای خشک مو و شامپویی که باید استفاده از آن را همین حالا متوقف کنید

امتیاز: 4.1 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar شیما گفت:

    از آلوئه‌ورا بعنوان ژل مو استفاده کنید بهتره، یکم عسل هم بهش اضافه کنید حسابی تقویت میشه جوری که همرو باهم از ریشه میکنه! :))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.