ادغام پژو و فیات – کرایسلر

ادغام پژو و فیات – کرایسلر سرانجام نهایی و استلانتیس شماره 4 جهان شد

پس از مذاکرات طولاتی مدت میان شرکت‌ خودروزسازی فرانسوی با شرکت ایتالیایی – آمریکایی در نهایت توافق مورد نظر حاصل شد. حالا با ادغام پژو و فیات – کرایسلر آنها به چهارمین شرکت خودروسازی بزرگ جهان تبدیل شدند.

استلانتیس حاصل ادغام پژو و فیات – کرایسلر

با یکی شدن دو شرکت مهم خودروسازی جهان، سهام استلانتیس  از روز دوشنبه در بازارهای بورس میلان و پاریس عرضه خواهد شد و پس از آن از روز سه‎شنبه عرضه آن در بورس اوراق بهادار نیویورک کلید خواهد خورد.

کارلوس تاوارز، رئیس هیئت مدیره پژو قرار است که سمت مدیرعاملی شرکت استلانتیس  را بر عهده داشته باشد. او روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری از برنامه‎های شرکت جدید و چشم‌انداز فعالیت رونمایی خواهد کرد. طبق برآوردهای دو شرکت ادغام شده، برآورد شده که سالانه در حدود 5 میلیارد دلار در هزینه‌های آنها صرفه‌جویی خواهد شد که دربخش هزینه‌های تولید و تحقیق و توسعه خواهد بود.

همانطور که پیش‌تر نیز عنوان شد، ادغام آنها استلانتیس را به چهارمین شرکت بزرگ خودروسازی جهان با ارزش 50 میلیارد تبدیل خواهد کرد. بدین ترتیب شرکت جدید سالانه 8 میلیون 700 هزار خودرو تولید خواهد کرد.فولکس واگن، تویوتا و رنو-نیسان که هر کدام سالانه بیش از 10 میلیون خودرو تولید می‌کنند، قبل از این شرکت در رتبه اول تا سوم قرار دارند.

فیات پیش از این در تلاش بود تا با رنو ادغام شود، اما مذاکرات این دو شرکت بی‌نتیجه ماند. در آن زمان گفته شده بود که دخالت دولت فرانسه که مالک 15 درصد از سهام رنو است، مانع پیشرفت مذاکرات این شرکت با فیات شده بود. با این حال، وزیر اقتصاد فرانسه و ایتالیا از اقدام پژو و فیات – کرایسلر استقبال و ابراز امیدواری کردند تا با این تصمیم وضعیت اشتغال در دو کشور بهبود پیدا کند.

بد نیست بدانید استلانتیس که حاصل ادغام پژو فیات – کرایسلر است، حالا برندهای خودروسازی فیات، اوپل، پژو، آلفا رومئو، کرایسلر، داج، جیپ و مازراتی را زیرمجموعه خود دارد. مجموع فروش این شرکت‌ها در سال 2019 در حدود 9 درصد از سهم بازار خودروی جهان را به خود اختصاص داده بود.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.