این گیاهان اقیانوسی می‌توانند پاسخی برای کمبود مواد غذایی در سال‌های آینده باشند‌!

آیا گیاهان اقیانوسی می‌توانند پاسخی برای کمبود مواد غذایی در سال‌های آینده زمین باشند؟ با توجه به اینکه جمعیت جهان تا سال 2050 به 9.8 میلیارد نفر خواهد رسید، دانشمندان به دنبال راه‌های جدیدی برای غلبه بر کمبود غذای اجتناب‌ناپذیر مرتبط با تغییرات آب و هوایی هستند.

پروفسور پاتریشیا هاروی از دانشگاه گرینویچ رئیس گروه بیوتکنولوژی و زیست شناسی آبزیان در موسسه منابع طبیعی است. هاروی می‌گوید: حدود 70 درصد زمین پوشیده از آب است و اقیانوس‌ها حدود 98 درصد آن را تشکیل می‌دهند.

“و ما به ناچار ما به آب نگاه خواهیم کرد تا ببینیم آیا می‌توانیم غذای بیشتری از آنجا تهیه کنیم.” او امیدوار است تحقیقاتش توجه را به ریزجلبک‌ها به عنوان یک منبع غذایی تجدید پذیر، پایدار و مغذی برای نسل‌های آینده جلب کند.

جلبک دریایی منبع غذایی انسان

جلبک چیست و چرا برای ما مفید است؟

ریزجلبک‌ها گیاهان کوچک فتوسنتزی هستند که هم در محیط‌های شیرین و هم در محیط‌های آب شور وجود دارند. در حالی که برخی از جلبک‌ها می‌توانند سمی باشند، گونه‌های متعددی وجود دارند که سرشار از مواد مغذی ضروری هستند.

فقط یک قاشق غذاخوری اسپیرولینا (جلبک سبز آبی)، چهار گرم پروتئین همراه با دوز سالم کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم فراهم می‌کند. پرفسور هاروی می‌گوید: جابک‌ها سرشار از ویتامین هستند.

آنها دارای ویتامین‌های کاروتنوئید هستند که بدن به آنها نیاز دارد زیرا نمی‌توانیم آنها را بسازیم و اسیدهای چرب غیراشباع دارند که به شدت مغزمان به آن‌ها نیاز دارد. ماهی‌ها این گیاهان را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود می‌خورند و ریزجلبک‌ها را به منبع اصلی اسیدهای چرب مانند امگا 3 تبدیل می‌کنند.

در حالی که مصرف ماهی در اروپا بیشتر از هر جای دیگری در جهان است، ریزجلبک‌ها هنوز به عنوان یک منبع غذایی جدی برای انسان، در سراسر این قاره مورد بررسی قرار نگرفته‌اند. حدود 98 درصد از جلبک دریایی مصرف‌شده، در چین مصرف می‌شود. اما چرا ما این کار را در اروپا و سایر قسمت‌های آسیا انجام نمی‌‌دهیم؟

نظر شما راجع به این گیاهان اقیانوسی به عنوان منبع غذایی انسان برای سال‌های آینده چیست؟ و آیا شما دوست دارید خوردن آن را تجربه کنید؟ دیدگاه و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.