جهان در سال 2030 چگونه خواهد بود

جهان در سال 2030 چگونه خواهد بود؟ باید بدانید که تاثیر شما بر جهان مهم است، چه از آن آگاه باشید یا نه، و حتی چه بخواهید یا نه. در حال حاضر هم روندهای مثبت و هم روندهای منفی در جهان ما اتفاق می‌افتد که تعیین‌کننده آینده ما به عنوان یک گونه است که در اینجا به آن می‌پردازیم:

  • روندهای زیست محیطی
  • روندهای اجتماعی
  • روندهای تکنولوژیکی

روندهای زیست محیطی

تغییر اقلیم، گرمایش جهانی، انتشار گازهای گلخانه‌ای، محیط زیست همه در رسانه‌های امروزی به کلمات کلیدی تبدیل شده‌است. اما آیا این واقیت دارد؟

. بحران اقلیمی

بر اساس گزارش اخیر سازمان ملل، دمای کره زمین در حال افزایش است. اگر جهان ما به مسیر فعلی خود ادامه دهد، پیش بینی می‌شود تا سال 2030 از مرز 1.5 درجه سانتیگراد عبور کنیم و متأسفانه، فقیرترین مردم از تغییرات آب و هوایی بیشترین ضربه را خواهند دید، به ویژه کسانی که در مناطق ساحلی زندگی می‌کنند. بنابراین با گرم شدن سیاره، مکان‌های بیشتری با آب و هوای گرم شدید، آتش سوزی، خشکسالی، موج گرما و سیل مواجه خواهند شد.

جهان در سال 2030

همه ما می‌دانیم که وابستگی ما به سوخت‌های فسیلی در حال افزایش جو و آلاینده‌های زمین است، با این حال چه اقدامی در مورد آن می‌کنیم؟ طبق گزارش سازمان ملل، جهان ما به آرامی در حال تغییر برای کاهش آلودگی است، اما این کافی نیست. ما همچنان از 66524 کیلووات ساعت، سوخت فسیلی برای هر نفر استفاده می‌کنیم. و چه چیزی باعث این مصرف سریع سوخت‌های فسیلی می‌شود؟ خب خیلی چیزها مانند سبک زندگی مصرف گرایانه ما، رشد جمعیت، رشد اقتصادی و عوامل بسیار دیگر. ما سیاستمداران جهانی یا رهبران جهانی نیستیم که بتوانیم تغییرات اساسی در بخش سوخت‌های فسیلی و انرژی‌های تجدیدپذیر ایجاد کنیم. با این حال، ما به سیاستمداران ایمان داریم و امیدواریم که آنها بحران آب و هوا را برای ما حل کنند.

. ضایعات

پلاستیک دشمن طبیعت

استفاده از ماسک‌ها، دستکش‌ها، ظروف غذاخوری و بسته‌های تحویلی ادامه دارد. محققان تخمین می‌زنند که ما در سراسر جهان از 129 میلیارد ماسک در یک ماه استفاده می‌کنیم که در واقع 3 میلیون در دقیقه است. این ماسک‌ها دارای میکروپلاستیک‌هایی هستند که اقیانوس و محیط اطراف ما را آلوده می‌کنند. سال‌ها طول کشیده‌است تا اقدامات پایداری مانند استفاده از کیسه‌های مواد غذایی تجدید پذیر، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جز روتین زندگی مردم شود. با این حال، تغییر عادات مردم برای اتخاذ شیوه‌های پایدارتر زمان بیشتری می‌برد.

. تقاضا برای انرژی‌های تجدیدپذیر

این یک در خواست برای انرژی‌های تجدید پذیر نیست بلکه یک نیاز است. اگر بخواهیم انتشار کربن را کاهش دهیم، به منابع انرژی پایدار نیاز خواهیم داشت . خودروهای برقی، انرژی خورشیدی، نیروی باد تنها نمونه‌هایی از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند که باید به جریان اصلی تبدیل شوند. با این حال، تغییر به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر کند بوده‌است.

روند‌های اجتماعی

. نابرابری ثروت

نابرابری طبقات اجتماعی

شرکت‌های بانفوذ، نیروی کار را به کشورهای فقیرتر برون سپاری می‌کنند و به سختی به آنها دستمزد قابل زندگی پرداخت می‌کنند تا مردم کشورهای توسعه یافته بتوانند کالاهای بیشتری بخرند. به طور مثال لباس برندهای تجملاتی و لوکس، احتمالا توسط کارگران پوشاکی که 12 ساعت در روز کار می‌کنند ساخته می‌شود. توقعات بالای ما انسان‌ها برای چیزهای بیشترمثل غذا، لباس، وسایل و سایر دارایی‌ها باعث شده که به پشت پرده این اتفاقات فکر نکنیم و در واقع برایمان کم اهمیت باشد.

. جمعیت سال‌خورده

ازدواج و نرخ تولد در حال کاهش است. تعداد افراد مجرد مسن‌ که تنها زندگی می‌کنند، افزایش یافته است، به‌ویژه افراد بالای 65 سال و زنان مسن‌ بیشتر از مردان مسن‌ به تنهایی زندگی می‌کنند و این آمار در سال 2030 بیشتر خواهد شد. پیری جمعیت نیز باعث کاهش جمعیت سن کار می‌شود. در نتیجه کسب و کار‌ها دچار کمبود نیروی کار با مهارت بالا می‌شوند و در برآوردن خواسته‌های تخصصی با مشکلاتی مواجه خواهند شد که به نوبه خود بر سودآوری کسب‌وکار و سپس بر اقتصاد کلی تأثیر می‌گذارد.

روندهای تکنولوژیکی

. واقعیت مجازی

دوربین واقعیت مجازی

اما به بخش خوب ماجرا هم بپردازیم: واقعیت مجازی برای صنایع مختلف در سرگرمی، بازاریابی، رسانه، آموزش و آموزش توانبخشی به طور فزاینده‌ای محبوب است. این تکنولوژی می‌تواند برای آموزش پزشکان در جراحی، کمک به درمان، تقویت تاکتیک‌های بازاریابی و حتی ارائه تجربه عمیق تر در موزه‌ها و پارک‌ها مورد استفاده قرار گیرد. انتظار می‌رود که بازار واقعیت مجازی تا سال 2022 به 209 میلیارد دلاربرسد.

نتیجه

تغییرات ‌آب و هوایی

ما اینجا فقط به چند اتفاقی که در آینده ای نزدیک با آن روبرو می‌شویم پرداختیم اما این ‌ها تمام اتفاقات آینده زمین نیستند. این دهه زمان مهمی برای شروع اقداماتی در جهت جلوگیری از فجایع آینده خواهد بود. پس ما به عنوان انسان می‌توانیم انتخاب کنیم که از مسائل و روندهایی که دنیای ما با آن مواجه است آگاه‌تر شویم تا در جهت کاهش روند تخریب زمین، آینده‌ای بهتر برای خودمان، فرزندانمان و نسل‌های بعد قدمی برداریم.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar Hadaf گفت:

    ایران رتبه ی یک و کل جهان به پیشرفت خاص دست یافته همه چی رایگانه و چیزای بد وجود نداره همه عاشق همند و..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.