روش‌ صحیح تمیز کردن اندام های بدن – بایدها و نبایدها

حدود 2368 گونه باکتری تنها در ناف شما زندگی می‌کنند یا احتمالاً بیشتر، اما بهداشت آن اغلب نادیده گرفته می‌شود. استفاده از گوش پاک‌کن برای تمیز کردن موم گوش در واقع خطرناک و غیر ضروری است. همانطور که به نظر می‌رسد، ما در تمام طول مدت اندام‌های بدن خود را به روشی اشتباه تمیز کرده ایم و بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، آسیب‌زننده است. در این مطلب به روش‌ صحیح تمیز کردن اندام های بدن می‌پردازیم:

1. ناف

اکثر ما به طور کلی تمیزی ناف را نادیده می‌گیریم یا آن را به روش اشتباه تمیز می‌کنیم. ناف شما باید هفته‌ای یکبار و به روشی خاص تمیز شود. یک سواب پنبه‌ای یا گوش پاک‌کن را به مقداری الکل آغشته کنید و از آن برای تمیز کردن داخل ناف استفاده کنید. آنقدر این کار را تکرار کنید تا سواب تمیز بیرون بیاید. برای پاک کردن الکل از یک سواب تازه استفاده کنید. از لوسیون بدن برای پاک کردن آن قسمت استفاده نکنید.

2. گوش

تمیز کردن گوش

استفاده از ناخن‌ها یا هر چیز نوک تیز دیگری برای پاک کردن گوش می‌تواند به گوش شما آسیب بزند. به جای آن، چند قطره روغن بچه یا گلیسیرین بمالید تا موم گوش نرم شود. پس از 1 تا 2 روز، با استفاده از قطره چشم یا سرنگ حبابی لاستیکی به آرامی در آن آب گرم بریزید. سر خود را به طرف دیگر بچرخانید تا آب خارج شود. سپس گوش را با یک حوله پاک کنید و در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. همچنین می‌توانید از یک گوش ‌پاک ‌کن برای تمیز کردن ناحیه بیرونی گوش خود استفاده کنید.

3. زبان

تمیز کردن زبان

زبان شما باید به اندازه دندان‌هایتان تمیز شود. از یک اسکریپر یا زبان پاک کن استفاده کنید. آن را در انتهای زبان خود قرار دهید و با کمی فشار به سمت جلو بیاورید. اگر شما احساس تهوع می‌کنید این کار را هرچند وقت ی بار انجام دهید.

4. آرنج

تمیز کردن اندام‌های بدن

برای جلوگیری از تجمع سلول‌های مرده پوست که آرنج شما را تیره می‌کند، توصیه می‌شود هفته‌ای یک یا دو بار لایه برداری کنید. می‌توانید از اسکراب خانگی استفاده کنید یا یکی از فروشگاه بخرید، اما نکته کلیدی این است که آن را با حرکات دایره‌ای و به آرامی روی آرنج خود بمالید و فشار بیش از حد، فقط آن را بدتر می‌کند.

5. پوست سر

تجمع پوسته سر می‌تواند ناشی از سلول های مرده یا حتی استفاده بیش از حد از محصولات مو باشد. برای تمیز کردن آن، قبل از استفاده از شامپو، موهای خود را کاملا آبکشی کنید. سپس، آب را با شامپو خود مخلوط کرده و آن را به آن ناحیه سر که پوسته پوسته شده بمالید. اگر از نرم کننده استفاده می‌کنید، آن را فقط روی انتهای موی خود بمالید.

6. صورت

پاکسازی صورت

صابون‌های کف‌کننده و شوینده‌ها در واقع پوست شما را خشک می‌کنند، بنابراین از آنها استفاده نکنید. برای شستن صورت از یک پاک کننده ملایم همراه با آب ولرم استفاده کنید. قبل از شستن، اجازه دهید 60 تا 90 ثانیه روی صورت بماند.

7. پشت

در مورد پاکسازی بدن، شستن کمر باید پیچیده ترین کار باشد. برای اطمینان از اینکه آن را درست انجام می‌دهید، با برس کشیدن خشک شروع کنید. سپس با استفاده از یک لیف بلند یا یک لایه بردار، به شستشوی معمولی خود ادامه دهید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. آیا ترفند دیگری برای تمیز کردن اندام های بدن وجود دارد که بخواهید به این لیست اضافه کنید؟

امتیاز: 4.3 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.