رویدادهای تاریخی معروف
رویدادهای تاریخی معروف

اطلاعات نادرست از رویدادهای تاریخی معروف

از آنجایی که تاریخ اغلب بر اساس اهداف کسانی که آن را ثبت می‌کنند شکل می‌گیرد، بسیاری از نمونه‌های رویدادهای مهم تاریخی، حقیقت کامل آنچه را که اتفاق افتاده منعکس نمی‌کنند. گاهی حقیقت به قدری از داستان فاصله دارد که کشف واقعیت بسیار دشوار خواهد شد. در واقع بسیاری از وقایع معروف وجود دارند که همه معتقدند درست هستند، اما این‌طور نیست؛ از غرق شدن کشتی تایتانیک گرفته تا کشف آمریکا توسط کریستوف کلمب. در این مقاله به برخی از اطلاعات نادرست از رویدادهای تاریخی معروف می‌پردازیم.

کشتی تایتانیک فقط به دلیل برخورد با کوه یخ غرق نشد!

طرفداران فیلم تایتانیک از این که بفهمند کشتی اقیانوس‌پیمای لوکس در واقع فقط با برخورد به کوه یخ سرنگون نشده است، بلکه با آتش سوزی عظیم زغال سنگی که به کارکنان گفته شده بود از مسافران مخفی نگه داشته شود، شگفت زده خواهند شد. بررسی مجدد شواهد موجود حاکی از آن است که آتش بیش از یک هفته قبل از خروج کشتی از انگلستان شعله ور بوده است و آسیب را می‌شد از بیرون مشاهده کرد. کارشناسان تخمین می‌زنند که آتش به اندازه‌ای داغ بود که تا زمانی که کشتی با کوه یخ تماس پیدا کرد، قدرت بدنه را تا 75 درصد کاهش داد. بدتر از آن، آتش‌سوزی به حدی بود که حتی اگر کشتی با کوه یخ برخورد نمی‌کرد، قبل از رسیدن به مقصد خود در نیویورک باعث یک سری انفجارهای فاجعه‌آمیز می‌شد.

کریستوف کلمب آمریکا را کشف نکرد!

هر پاییز، زمانی که روز کلمب در ایالات متحده فرا می‌رسد، بحث‌های متفاوتی در مورد این موضوع تاریخی که کلمب چه کسی بود و چه کرد وجود دارد. این زمان مناسبی برای تایید این واقعیت است که کلمب در واقع آمریکا را کشف نکرده است. کلمب هرگز قاره آمریکای شمالی را کشف نکرد زیرا وقتی او وارد این قاره شد، افراد زیادی در آنجا زندگی می‌کردند. اما او اولین اروپایی بود که مجمع الجزایر باهاما را دید و سپس به جزیره‌ای که بعدها هیسپانیولا نام گرفت و اکنون به هائیتی و جمهوری دومینیکن تقسیم شده است سفر کرد. او در سفرهای بعدی خود به جنوب، به آمریکای مرکزی و جنوبی رفت. شاید بهتر باشد بگوییم که کلمب، قاره آمریکا را در طول چهار سفر خود به این منطقه بین سال‌های 1492 و 1502 به اروپای غربی معرفی کرد.

رویدادهای تاریخی معروف
رویدادهای تاریخی معروف

چارلز لیندبرگ اولین کسی نبود که از روی اقیانوس اطلس پرواز کرد!

چارلز لیندبرگ اولین کسی نبود که از روی اقیانوس اطلس پرواز کرد بلکه اولین کسی بود که بدون توقف از اقیانوس اطلس عبور کرد. او در واقع نفر 67ام بود! با این حال، او اولین کسی بود که این کار را به تنهایی انجام داد و در هوا به مدت 33.5 ساعت پرواز کرد و در می 1927 در پاریس، فرانسه فرود آمد. اما خیلی قبل از او کاپیتان جان آلکاک و ستوان بودند که اینکار را انجام دادند. از سوی دیگر آرتور ویتن براون نیز به مدت 16 ساعت از کانادا پرواز کرد و با یک فرود پر دست انداز در زمین باتلاقی ایرلند، در شرایط وحشتناک و خطرناک در ژوئن 1919 فرود آمد.

بیشتر بخوانید: گاندی چه کسی بود و چگونه به یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ تبدیل شد؟
بیشتر بخوانید: با بدنام‌ترین قاتلان سریالی در تاریخ ایالات متحده آشنا شوید
بیشتر بخوانید: اهمیت مطالعه تاریخ در زندگی مدرن: چرا مطالعه تاریخ اهمیت زیادی دارد؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.