امن‌ترین شهرهای جهان

امن‌ترین شهرهای جهان برای بازدید در سال 2019 معرفی شدند

معیار شما برای انتخاب یک شهر خوب توریستی چیست؟ آیا به دنبال بازدید از مناطق تاریخی هستید یا ترجیح می‌دهید تا در طبیعت سفر کنید؟ البته که مطمئنا در کنار این موارد دوست دارید به جایی سفر کنید که از امنیت کافی برخوردار باشید و اتفاق ناگواری برای شما رخ ندهد. به همین دلیل شناخت امن‌ترین شهرهای جهان در هنگام تصمیم گیری برای سفر می‌تواند کمک بزرگی به افراد باشد.

واحد اطلاعات موسسه اکونومیست 60 شهر بزرگ دنیا و مقصد مهم گردشگری در سراسر جهان را به لحاظ امنیت دیجیتال، امنیت سلامت، زیرساخت‌ها و امنیت شخصی رتبه‌بندی کرده است.

در صدر این لیست توکیو قرار دارد. پایتخت ژاپن که پرجمعیت‌ترین شهر دنیا نیز محسوب می‌شود از 100 امتیاز ممکن، 92 امتیاز کسب کرده است.

سنگاپور با اختلاف کمی نسبت به توکیو در رتبه دوم قرار گرفته (91.5 امتیاز) و اوزاکای ژاپن با امتیاز 90.9 در رتبه سوم قرار دارد. جالب است بدانید که در رده‌بندی‌های گذشته اکونومیست که در سال‌های 2015 و 2017 انجام شده بود، همین سه شهر رده‌های ابتدایی لیست را به خود اختصاص داده بودند.

آمستردام، پایتخت هلند
آمستردام، پایتخت هلند

آمستردام که یکی از شلوغ‌ترین شهرهای توریستی دنیاست به عنوان امن‌ترین شهر اروپایی در رتبه چهارم قرار گرفته و کپنهاگ، پایتخت دانمارک با مناظر زیبا و لایف استایل خاص خود رتبه هشتم را کسب کرده است.

تنها شهر آمریکایی در بین ده شهر امن دنیا، واشنگتن دی سی است. پایتخت آمریکا با کسب امتیاز 87.6 در رتبه هفتم قرار گرفته. البته شیکاگو نیز در رتبه یازدهم قرار دارد. استرالیا نیز با شهرهای سیدنی و ملبورن همانند ژاپن دارای دو نماینده در لیست امن‌ترین شهرهای جهان است.

بیشتر بخوانید: تفاوت‌های عمیق در امنیت فرودگاه‌های استرالیا در مقایسه با سایر نقاط دنیا

احساس امنیت

به گزارش اکونومیست، تعریف ما از یک شهر امن طی سال‌های گذشته تغییر کرده است. افزایش اهمیت مشکلاتی مثل تروریسم و تغییرات اقلیمی در نظر مردم، باعث شده تا عاملی به نام “بازگشت به حالت عادی” نیز در این رتبه بندی تاثیر داشته باشد. این آیتم جدید، توانایی بازگشت یک شهر به حالت عادی پس از وقوع یک فاجعه انسانی یا طبیعی را اندازه گیری می‌کند.

در دسترس بودن سرویس‌های اورژانسی در سطح شهر، امکانات حمل و نقل عمومی، بیمه‌های حوادث، توسعه ریسک فجایع و آمادگی در برابر حملات سایبری از دیگر پارامترهای اندازه گیری شده برای تهیه این لیست بوده‌اند.

سئول، پایتخت کره جنوبی
سئول، پایتخت کره جنوبی

به لحاظ امنیت دیجیتال توکیو بالاترین امتیاز را در بین تمامی شهرهای دنیا کسب کرد، اما از نظر امنیت زیرساخت و امنیت شخصی، سنگاپور بالاترین امتیاز را دریافت کرده است.

به گفته ناکا کوندو، سردبیر ارشد مجله اکونومیست، تحقیقات جدید این موسسه نشان داد که چگونه انواع مختلف امنیت‌ها با یکدیگر ارتباط پیچیده‌ای دارند.

هونگ کونگ که در رتبه بندی سال 2017 در رده نهم این لیست قرار داشت به دلیل ناآرامی‌ها و اعتراضات اخیر مردمی که منجر به کاهش تعداد توریست‌ها شده، به رده بیستم سقوط کرده است.

طبق این گزارش، شهرهای امن لزوما شهرهای ثروتمندی نیستند. با اینحال مشاهده می‌شود که شهرهایی که در کشورهای در حال توسعه قرار دارند در رتبه‌های پایین‌تر این لیست قرار گرفته‌اند. لاگوس، پایتخت نیجریه در رده آخر لیست قرار گرفته است. کاراکاس در ونزوئلا، یانگور در میانمار، کراچی در پاکستان و داکا در بنگلادش چهار شهر دیگری هستند که در انتهای لیست قرار دارند.

متاسفانه هیچ کدام از شهرهای ایران در این تحقیق اکونومیست مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

لیست امن‌ترین شهرهای دنیا

در ادامه ده شهر که در مجموع بهترین امتیاز را در این رتبه بندی کسب کرده‌اند مشاهده می‌کنید. برای دریافت لیست کامل می‌توانید به این قسمت از سایت اکونومیست مراجعه کنید.

1-توکیو، ژاپن

2-سنگاپور

3-اوزاکا، ژاپن

4-آمستردام، هلند

5-سیدنی، استرالیا

6-تورنتو، کانادا

7-واشنگتن دی سی، آمریکا

8-کپنهاگ دانمارک و سئول کره جنوبی به صورت مشترک

10-ملبورن، استرالیا

امتیاز: 4.6 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...

۳ دیدگاه

  1. Avatar 5th گفت:

    ااا پس کشور فوق امن ایرانستان کوششش؟

  2. Avatar مزدا گفت:

    آفرین به ژاپن 👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.