برنامه دستپخت

انتقاد کارشناس آشپزی برنامه دستپخت که جنجالی بزرگ در فضای مجازی بر پا کرد

قضیه از آنجا شروع شد که در برنامه دستپخت که از سال 1394 از شبکه یک سیما به کارگردانی سید وحید حسینی معمولا سه تا چها ر روز در هفته پخش می‌شود، یکی از داوران مسابقه به نام پژمان علیزاده، دستپخت خانم حسین‌زاده که یکی از شرکت‌‌کنندگان این مسابقه‌ی آشپزی بود، را افتضاح خواند و اظهار داشت این غذا به درد سطل زباله می‌خورد.

بعد از پخش برنامه، ویدیوی رفتار این کارشناس آشپزی با شرکت‌کنندۀ خانم به سرعت در فضای مجازی بخصوص در اینستاگرام منتشر شد و با انتقادهای بسیار شدیدی روبرو شد تا آنجایی که کارگردان این برنامه را مجبور به عذرخواهی، از ببینندگانش کرد.برنامه دستپخت

اما پژمان علیزاده با مصاحبه‌ی غیر رسمی خود با ویدیویی که از وی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد، به شدت در مقابل عذرخواهی از خانم حسین‌زاده و مردم به دلیل ادبیات نادرست خود مقاومت نشان داد و اظهارات خود را اینگونه بیان کرد:

“من به شخص توهین نکرده‌ام، من فقط یک نقد کننده و کارشناس آشپزی هستم چرا باید عذرخواهی کنم، آیا با عذرخواهی کردن من کار درست می‌شود، آن غذا خیلی خوب از این به بعد ارائه می‌شود و یا از توهین‌هایی که به شخص من، برنامه و یا حتی خودِ همان خانم شده است، کم می‌شود.”

اما موضوع به اینجا ختم نشد و زمانیکه این کارشناس آشپزی با سیل عظیم کامنت‌های انتقاد و فشار برنامه‌ و عوامل آن روبرو شد، سرانجام از موضع خود پایین آمد و از مردم و خانم حسین‌زاده به خاطر ادبیات، لحن و نوع بیان خود عذرخواهی نمود. و همچنین اعلام کرد که خانم حسین‌زاده از هنرجویان ارشد خودِ این کارشناس می‌باشد، که این موضوع نیز خود به نوعی در عصبانیت وی در هنگام نقد غذای مذکور تاثیر مستقیم داشته است.

پژمان علیزاده داور جنجالی برنامه دستپخت را بیشتر بشناسیم

پژمان علیزاده برنامه دستپخت

علیزاده فارغ‌التحصیل رشته‌ی آشپزی از دانشگاه آکسفورد، تایید شده از کمپانی yum، دارای مدرک تخصصی HACCP و دارای مدرک مربی‌گری فنی و حرفه‌ای آشپزی بین‌الملل است.

از سوابق فعالیت این کارشناس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همکاری با نشریه‌ی «آشپزی مثبت»
  • تدریس رشته‌ی آشپزی بین‌الملل در دانشگاه بابلسر و همچنین تدریس در موسسات هوم فود، موندریان، و …
  • راه‌اندازی رستوران‌های روبرتو کاوالی، یام، نشاط، دیاموند، برگر وان، نگارستان و ون هوس
  • شف هتل کنکورد فرانسه، هتل رادیسون بلو گرجستان و رستوران بیزا در ایتالیا

درباره برنامه دستپخت و کارگردان آن بیشتر بدانیم

سید وحید حسینی دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما است که تاکنون بیش از 14 سریال، 20 فیلم تلویزیونی، برنامه‌های مختلف و مسابقه‌ی دستپخت را در کارنامه‌ی خود دارد.

برنامه دستپخت

این کارگردان همچنین برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم از جشنواره‌ی کودک و نوجوان اصفهان در سال 1392 به خاطر فیلم تعطیلات دوست داشتنی، برنده جایزه‌ی بهترین اثر از جشنواره‌ی ABU چین برای دایره‌ها و نیم دایره‌ها، برنده‌ی بهترین کارگردانی از جشنواره جام‌جم در سال 1396 می‌باشد.

در برنامه دستپخت تاکنون 500 قسمت ساخته شده، 600 نفر بعنوان آشپز با هم به رقابت پرداخته‌اند و 20 استاد نظارت و داوری داشته‌اند. و همچنین این برنامه در سال 1397 توانست برنده‌ی بهترین مسابقه‌ی تلویزیونی از نگاه جشنواره‌ی سین سیما شود.

امتیاز: 4.5 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar مصی گفت:

    حالم بهم میخوره از برنامتون و صد البته داور ها بخصوص علیزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.