مطالعات نشان می‌ دهد که مردم بیشتر به سگ‌ های خود اهمیت می‌ دهند تا گربه‌ ها

بسیاری از ما به حیوانات خانگی خود بسیار وابسته هستیم اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بین صاحبان سگ و صاحبان گربه‌ ها از نظر توجهی که به حیوانات خانگی خود می‌کنند، اختلافاتی وجود دارد.

توجه به سگ ها بیشتر از گربه ها است

تیم بین المللی محققین پشت این مطالعه، نتایج نظرسنجی 2117 نفر را در سراسر بریتانیا، دانمارک و اتریش منتشر کردند: 844 صاحب سگ و 872 صاحب گربه هستند و 401 نفر دیگر هم سگ و هم گربه را به عنوان حیوان خانگی خود دارند. نتایج نشان می‌دهد که مردم برای سگ‌های خود بیشتر از گربه‌های خود ارزش قائل می‌شوند. این شکاف در دانمارک، کمتر از اتریش و برای مردم بریتانیا اندکی بیشتر بود.

پیتر ساندو، یکی از محققان پشت این مطالعه می‌گوید: مردم در این کشورها بیشتر به سگ‌هایشان اهمیت می‌دهند تا گربه‌هایشان اما به نظر نمی‌رسد این اختلاف یک پدیده جهانی باشد که مردم به سگ‌های خود توجه بیشتری می‌کنند. این تفاوت احتمالاً به عوامل فرهنگی بستگی دارد، از جمله اینکه آیا حیوانات زمان زیادی را با صاحبان خود در خانه می‌گذرانند یا خیر.

به طور کلی، سگ‌ها از لحاظ عاطفی و مالی به توجه بیشتری نیاز دارند و معمولا توجه و محبت بیشتری را از صاحب خود در خواست می‌کنند، در حالی که گربه‌ها به طور کلی بیشتر منزوی هستند. همچنین مطالعات قبلی نشان داده است که صاحبان سگ بیشتر به حیوانات خانگی خود وابسته هستند تا افرادی که گربه دارند. اما این آمار در کشور‌های مختلف، متفاوت است.

این مطالعه فقط به سه کشور واقع در اروپای مرکزی و غربی منتهی می‌شود. به نظر شما آیا کشورهایی وجود دارند که در آن سطح مراقبت و وابستگی به گربه‌ها بیشتر از سگ‌ها باشد؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.