سبک‌های دهه نود میلادی

بازگشت دوباره سبک‌های دهه نود میلادی – بازگشت باشکوه کوله‌های سبک fanny

هر از چندگاه شاهد اوج گرفتن مجدد مدها و سبک‌های قدیمی هستیم. سبک‌های لباس پوشیدن و زیورآلات و کیف و کفش و …، چه این سبک‌های مد و فشن مربوط به دوره عمر ما باشد یا نه. امسال نیز شاهد تعدادی از مدهای قدیمی بوده‌ایم که بار دیگر به بازار عرضه شده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی مدهای نه چندان دور از سبک‌های دهه نود میلادی بپردازیم.

شاید با دیدن دوباره مدل‌های صدفی تعجب کرده باشید. شاید از دیدن مدل عینک یا بادگیرهای مادربزرگتان که دوباره متداول شده‌اند، متعجب باشید. در ادامه به بررسی سبک‌های کلاسیک دهه ۹۰ می‌پردازیم که دوباره مد شده‌اند. باور کردنش سخت است، وقتی بشنوید کوله‌های مدل Fanny دوباره مد شده‌  و این تمام ماجرا نیست، در کنارش اکسسوری‌های دیگری مثل کلیپس‌های پروانه‌ای دوباره به بازار عرضه شدند. البته مدل‌های کلاسیک به همان شکل قدیمی ارائه نخواهند شد، برای تطبیق با عصر جدید و به‌طور خاص برای سال ۲۰۱۸، تمامی طرح‌ها مورد تجدید نظر اساسی قرار گرفته‌اند، که این مسئله موجب شده تیپ‌های نمادین دیگری مثل شال‌گردن، پارچه چهارخانه و تل‌های نواری خیلی سریع مورد استقبال عمومی قرار بگیرند.

به گفته خانم دیانا جانسون کارشناس سبک‌شناسی، سبک‌های دهه نود میلادی امروزی، برای تطبیق با زمان از نظر ظاهری کمی دست‌کاری شده‌اند. برای مثال کوله‌های Fanny که به نام کیف‌های کمری شناخته میشوند، از نظر اندازه کمی کوچک شده‌اند. دستمال‌های گل‌دار که سابقا حالت ریش‌ریش و تکه‌دوزی شده داشتند، حال برای اینکه ظاهری جدید داشته باشند در قسمت وسط حالت اسپرت پیدا کرده‌ و جهت تزیین کوله‌پشتی‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

حال قبل از اینکه از این مطلب خارج شوید‌ در ادامه نگاهی به ۵ سبک دهه نود میلادی که دوباره بازگشته‌اند، بیندازید.

یک: گردنبندهای صدفی دست‌ساز

دستبند صدفی

مثل اینکه دوباره باید گردنبندها و گردن‌آویزهای صدفی قدیمی خودتان را از گنجه دربیاورید. این جواهرات نمادین دهه نود میلادی به نحوی شکوهمند دوباره مد شدند. در طول سال گذشته شاهد افزایش 5000 درصدی جست‌وجوهای مرتبط با گردنبندهای صدفی دست‌ساز در فروش آنلاین بوده‌ایم.

دو: کلیپس‌های پروانه‌ای

کلیپس پروانه ای

کلیپس‌های پروانه‌ای کلاسیک دهه ۹۰ زیباتر از همیشه به بازار عرضه شدند. با تجدید نظری که در مدل‌های کلاسیک انجام گرفته، به‌جای استفاده از رنگ‌های پلاستیکی و نئونی درخشان زمان کودکی ما، کلیپس‌های پروانه‌ای امروزی حالتی واقع‌بینانه‌تر و ظریف‌تر پیدا کرده‌اند. جست‌وجو درباره کلیپس‌های پروانه‌ای در سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

سه: بند عینک از سبک‌های دهه نود میلادی

بند عینک

بندهای کلاسیک یک مدل خاص و دیده نشده است. این بند عینک‌ها مربوط به مادربزگ‌های دهه ۹۰ است که هیچ‌وقت مشاهده نکرده بودیم. اما جالب اینجاست که با این وجود، در جست‌وجوی مرتبط با بند عینک‌های زنانه دهه نود میلادی، افزایشی بیش از ۵۵۰۰ درصد طی سال گذشته به ثبت رسیده است. پس با اطمینان می‌توان گفت که این سبک همچنان ادامه خواهد داشت.

چهار: بادگیرهای دهه ۹۰

بادگیر دهه نودی

با وجود اینکه افراد مشهور کمی همچون  Hailey Baldwin و Kaia Gerber از این سبک استقبال کردند، اما بادگیرهای دهه نود میلادی با طراحی بلوک‌های رنگی مختلف که یکی از بارزترین سبک‌های دهه نود میلادی هستند، دوباره به قفسه‌های عمده لباس‌فروشی‌ها راه یافته‌اند و مجددا مد شده‌اند. در طول سال گذشته جست‌وجو در خصوص ژاکت‌های کلاسیک دهه ۹۰، بیست و هفت درصد افزایش یافته است.

پنج: کوله‌های Fanny مانند کیف‌های کمری دوباره مد شده‌اند

کیف کمری- سبک‌های دهه نود میلادی

کوله‌های قدیمی به طرز شگفت‌انگیزی دوباره مد شده‌اند. البته برای راحتی کار فروشندگان امروزی و با اتخاذ تدابیری خاص، این طرح‌ها دوباره مورد بازاریابی قرار گرفته‌اند. به‌طور تقریبی ۱۸ هزار مورد مربوط به کیف‌های کاربردی در فروش آنلاین وجود دارد. این یک مورد خاص و منحصربه‌فرد است چون برای تمام سلیقه‌ها و نیز شخصیت‌های مختلف مناسب به‌نظر می‌رسد.

امتیاز: 5.0 از 5 (9 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

کارشناس ارشد تجارت الکترونیک

یک دیدگاه

  1. Avatar کامی گفت:

    جالب بود.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.