بزرگ‌ترین آتش‌بازی جهان

رکورد جدید گینس برای بزرگ‌ترین آتش‌بازی جهان در کلرادو با وزنی بیش از یک تن

امسال در شامگاه شنبه 8 فوریه، رکورد گینس برای بزرگ‌ترین آتش‌بازی جهان در کلرادو با وزنی بیش از یک تن شکسته شد. گوی حاوی مواد منفجره این آتش‌بازی حدود یک مایل به هوا پرتاب شد و منظره‌ای ویژه در آسمان شب خلق کرد. در ادامه با دینو همراه باشید.

بزرگ‌ترین آتش‌بازی جهان

بزرگ‌ترین آتش‌بازی جهان در کلرادو

به گزارش CNN، به دلیل انفجار مربوط به بزرگ‌ترین آتش‌بازی جهان که شنبه شب در جشنواره زمستانی سالانه کلرادو آغاز شد، آسمان شهر Steamboat Springs به رنگ قرمز در آمد. وزن ماده منفجره بزرگ‌ترین آتش‌بازی جهان تقریبا 2.800 پوند یعنی معادل وزن یک تویوتا کرولا و همین طور قطر آن 62 اینچ، کمی بیشتر از 5 پا بود. یک تیم متخصص در آتش‌بازی Steamboat، گوی حاوی مواد منفجره را از یک لوله استیل 26 فوتی که در کوه زمرد (کوه مشرف به جشنواره) دفن شده بود به سوی آسمان رها کردند. مواد منفجره، پوسته انفجاری را با سرعت 300 مایل در ساعت از لوله به بیرون پرتاب کرد که این پوسته قبل از انفجار کامل، به اندازه تقریبی یک مایل به آسمان رفت. «تیم بردن» (Tim Borden)، مدیر پروژه و سرمایه‌گذار تیم در بیانیه مطبوعاتی خود گفت:

ما صدها ساعت روی این پروژه سرمایه‌گذاری کردیم و طبق پیش‌بینی‌مان می‌توانیم ماه‌ها از این موفقیت لذت ببریم.

رکورد جدید گینس برای بزرگ‌ترین آتش‌بازی جهان

بر اساس بیانیه مطبوعاتی در این زمینه، یک مقام رسمی از رکوردهای جهانی گینس در اجرای مراسم بزرگ‌ترین آتش‌بازی جهان در کلرادو شرکت کرد و یک گواهی موفقیت به بردن و تیم متشکل از سه مرد دیگر تقدیم کرد. «اد مک آرتور» (Ed MacArthur)، «اریک کروگ» (Eric Krug) و «جیم ویدمن» (Jim Widmann). رکورد جهانی سابق بزرگ‌ترین آتش‌بازی در سال 2018 در امارات متحده عربی با یک پوسته 2397 پوندی تعیین شد. بردن به CNN گفت که تیم وی به مدت 7 سال تلاش کرده تا این رکورد را بشکند و هزاران ساعت را صرف ساختن آتش‌بازی‌هایی به تدریج بزرگ‌تر کرده است.

تیم بردن در کنار کوی مخصوص آتش‌بازی

سابقه تیم آتش‌بازی بردن

این تیم مصمم سال گذشته نیز تلاش کرد رکورد سابق گینس را بشکند؛ اما، متاسفانه پوسته مواد منفجره، بسیار زودتر از حد انتظار آن‌ها ترکید. بردن در این باره توضیح داد:

اگر شما در سطح علم فیزیک نیز به این قضیه فکر کنید، باز هم به هوا فرستادن مقدار یک تن از هر چیزی به همراه یک انفجار بزرگ، نیازمند تفکر و محاسبات زیاد است. ما فکر می‌کنیم که پوسته سال گذشته به اندازه کافی ضخیم نبوده تا در برابر انفجاری که قرار بود آن را به هوا بفرستد، مقاومت کند.

این تیم امسال به عنوان یکی از اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از تکرار شکست سال گذشته‌شان، پوسته اصلی را با 60 مایل نوار پوشاندند. جالب است بدانید که برای بسته‌بندی گوی بزرگ‌ترین آتش‌بازی جهان، مدت 1 ماه 8 ساعته زمان صرف شده است.

آتش‌بازی بر فراز کوه زمرد کلرادو
پرتاب موشک بزرگ‌ترین آتش‌بازی جهان
انفجار در آسمان شب کلرادو

برنامه بعدی تیم بزرگ‌ترین آتش‌بازی جهان

بردن در بیانیه مطبوعاتی خود درباره برنامه بعدی تیمشان می‌گوید:

مردم در حال حاضر از ما سوال می‌کنند که برنامه بعدی شما چیست؟ من واقعا نمی‌توانم به این سوال پاسخ دهم. هر چه که باشد، فقط امیدوارم که آن را با همین افراد فعلی تیممان انجام دهم.

دیدگاه‌های خود را درباره رکورد جدید گینس برای بزرگ‌ترین آتش‌بازی جهان در کلرادو، با ما به اشتراک بگذارید.

رکورد جدید گینس برای بزرگ‌ترین آتش‌بازی جهان
گوی 2.800 پوندی بزرگ‌ترین آتش‌بازی جهان

منبع: CNN

بیشتر بخوانید: بزرگترین کنسرت‌های تاریخ جهان متعلق به کدام هنرمندان بوده است؟

بیشتر بخوانید: جنیفر انیستون با افتتاح حساب خود در اینستاگرام رکورد گینس را جابجا کرد!

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.