بزرگترین آکواریوم های جهان

معرفی و لیست بزرگترین آکواریوم های جهان

بازدید از آکواریوم‌ها، تفریح مورد علاقه کودکان و بزرگسالان است و منبع عالی سرگرمی و آموزش به حساب می‌آید. برخی از آکواریوم‌ها می‌توانند به اندازه یک کاسه شیشه‌ای کوچک باشند، اما آکواریوم‌هایی در جهان وجود دارند که بسیار بزرگ هستند. در این مطلب لیستی از بزرگترین آکواریوم های جهان را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

بزرگترین آکواریوم های جهان

۱) آکواریوم Chimelong Ocean Kingdom در چین

آکواریوم Chimelong Ocean Kingdom در شهر Zhuhai، در استان گوانگدونگ و در جنوب چین واقع شده است. حجم آب آن 12.9 میلیون گالن است و به بزرگترین آکواریوم در جهان معروف شده است. این آکواریوم شامل هفت منطقه مجزا برای آبزیان مختلف است که هر یک، منطقه خاصی از اقیانوس را نشان می‌دهد. بخش نهنگ‌ها و کوسه‌ها معروف‌ترین بخش این آکواریوم است و این بخش به تنهایی بزرگترین آکواریوم جهان به حساب می‌آید. در حقیقت، مخزن Whale Shark به تنهایی حاوی شش میلیون گالن آب یا تقریباً نیمی از کل حجم آب آکواریوم است. مردم می‌توانند کوسه‌ها و نهنگ‌ها را از طریق بزرگترین آکواریوم جهان مشاهده کنند.

۲) آکواریوم Marine Life Park در سنگاپور

آکواریوم Marine Life Park حاوی دوازده میلیون گالن آب است که آن را به دومین آکواریوم بزرگ در جهان تبدیل کرده است. این آکواریوم که در ایالت جنوبی سنگاپور در جنوب شرقی آسیا واقع شده، دارای بیش از 800 گونه موجودات دریایی است. این آکواریوم شامل ۴۹ زیستگاه مختلف بوده و ۵۰۰۰۰ حیوان آبزی در آن زندگی می‌کنند.

بزرگترین آکواریوم های جهان

۳) آکواریوم Oceanogràfic در اسپانیا

آکواریوم Oceanogràfic در اسپانیا واقع شده و بزرگترین آکواریوم اروپا بوده است. این آکواریوم حاوی ۱۱ میلیون گالن آب بوده که از دریای مدیترانه تامین شده است. این مرکز علاوه بر آکواریوم شامل یک مرغداری، مرکز نگهداری تمساح و یک استخر دلفین‌ها بوده است. این آکواریوم دارای بزرگترین تونل زیر آبی اروپا است.

۴) آکواریوم Georgia

همانطور که از نام آن پیداست، آکواریوم جورجیا در ایالت جورجیا آمریکا، در شهر آتلانتا مستقر است. این آکواریوم حاوی ۱۰ میلیون گالن آب بوده و بزرگترین آکواریوم در ایالات متحده است. بازدیدکنندگان فرصت شنا و غواصی با انواع موجودات دریایی از جمله کوسه‌ها، نهنگ‌ها و دیگر آبزیان را دارند.

۵) آکواریوم Moscow Oceanarium

آکواریوم Moscow Oceanarium در مسکو پایتخت روسیه واقع شده است. این مرکز حاوی ۶.۶ میلیون گالن آب است و دارای بیش از ۶۰۰۰ موجود دریایی است. در این مرکز ماهی و لوازم آکواریوم نیز به فروش می‌رسد.

۶) آکواریوم دریا با نمو و دوستان (The Seas with Nemo & Friends) در فلوریدا، آمریکا

در بخشی از پارک تفریحی Epcot در Walt Disney World، واقع در اورلاندو، فلوریدا، آکواریوم The Seas with Nemo & Friends قرار دارد که این آکواریوم حاوی ۵.۷ میلیون گالن آب است. این آکواریم حال و هوای انیمیشن نمو و دوستانش را دارد.

۷) آکواریوم Shedd در شیکاگو

آکواریوم Shedd که در شیکاگو واقع شده، یکی از قدیمی‌ترین آکواریوم‌های جهان است که در سال 1929 ساخته شده است. این مرکز که حاوی ۵ میلیون گالن آب است، دارای چندین نمایشگاه، از جمله Abbot Oceanarium ،Polar Play Zone و Amazon بوده و این نمایشگاه‌ها روزبه‌روز رو به افزایش است.

بزرگترین آکواریوم های جهان

۸) آکواریوم uShaka Marine World در آفریقای جنوبی

آکواریوم uShaka Marine World در آفریقای جنوبی واقع شده است و ظرفیت آن ۴.۶ گالن آب بوده و دارای چندین جاذبه مختلف است. از جمله جاذبه‌های این مرکز می‌توان به Sea World اشاره کرد که نمایش دلفین‌ها را به همراه دارد.

۹) آکواریوم Atlantic Sea Park

پارک دریایی آتلانتیک در نروژ واقع شده و حاوی چهار میلیون گالن آب است. این مرکز برای بازدید کودکان و بزرگسالان بسیار سرگرم‌کننده بوده و امکان غذا دادن به حیوانات آبی وجود خواهد داشت. در این مرکز نمایش‌های غواصی هم برگزار می‌شود و یک تفریح فوق‌العاده جذاب برای همه به حساب می‌آید.

۱۰) آکواریوم Ambassador Lagoon

آکواریوم Ambassador Lagoon در امارت متحده عربی واقع شده و بزرگترین آکواریوم فضای باز در خاورمیانه است. ظرفیت این آکواریوم ۲.۹ میلیون گالن آب است و بازدیدکنندگان می‌توانند در این مرکز با دلفین‌ها شنا و بازی کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کشورهایی که هرگز بارش برف را ندیده‌اند؟
بیشتر بخوانید: معرفی بزرگترین اقتصاد جهان و 10 کشور با بالاترین بازده صنعتی در جهان

امتیاز: 4.3 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.