بزرگترین موزه جهان که به تمدن مصر اختصاص دارد، در قاهره به زودی افتتاح می‌ شود

موزه بزرگ مصر (GEM) موزه‌ای به ارزش 1 میلیارد دلار است که سرانجام پس از 20 سال افتتاح شد. حدود 5000 کارگر ساختمانی شبانه روز بر روی این موزه کار کردند تا این موزه بزرگ بعد از مدت‌ها انتظار به پایان برسد.

موزه بزرگ مصر به مدت 20 سال در دست ساخت بوده است که هزینه آن یک میلیارد دلار تخمین زده شده است. بسیاری افراد این موزه را به عنوان “بزرگترین موزه در جهان که به یک تمدن اختصاص داده شده است” توصیف کردند. همچنین این موزه یک مرکز تحقیقاتی تاریخی و باستان‌شناسی است.

موزه مصر

طراحی استراتژیک موزه

این موزه از نظر موقیت بین هرم بزرگ جیزه و قاهره قرار دارد. همچنین شامل 100000 اثر باستانی با محیطی 120 هکتاری است. بیش از دوازده اتاق نمایش در مجموع 484000 فوت مربع فضا ساخته شده است. تابوت توت عنخ آمون یکی از آثاری است که در این موزه واقع شده است.

علاوه بر تابوت توت عنخ آمون، 5000 اثر باستانی دیگر با پیدا کردن این مقبره در سال 1922 توسط باستان‌شناسان کشف شد. مجسمه رامسس کبیر با 3200 سال قدمت و کشتی خوفو هم در این موزه واقع شده است. این کشتی یک قایق کاملا سالم با انرژی خورشیدی است که در حدود 2500 سال قبل از میلاد در مجاورت هرم بزرگ مدفون شده بود.

مقاله‌ای در مارس 2022 توسط Building Design + Construction گزارش داد که این سازه 99٪ کامل شده است و 1٪ باقی مانده نشان‌دهنده آخرین اقدامات و تدارکات برای افتتاح رسمی این موزه است. در حالی که تاریخ رسمی برای افتتاح این موزه وجود ندارد، Architectural Digest می‌گوید زمزمه‌هایی درباره افتتاح موزه در اواخر سال 2023 وجود دارد.

کارهای حفاظتی در راستای حفظ آثار

محمد یسری، یکی از افرادی که وظیفه مرمت آثار را برعهده داشت، گفت صندل‌هایی از توت عنخ آمون را مرمت کرده است که در ابتدا بازسازی آن غیر ممکن به نظر می‌رسید. این کفش که بیش از 3500 سال قدمت دارد، پاره شده بود. کف پاها متلاشی شده بود و مهره‌هایی از کفش گم شده بود. خوشبختانه مرمت کاران با استفاده از یک چسب مخصوص تکنیک جدیدی ابداع کردند که به واسطه آن برخی از آثار را دوباره مرمت و زنده کردند.

بزرگ ترین موزه مصر
موزه مصر بزرگ ترین موزه تمدن مصر

مصر از زمان بهار عربی در سال 2011 و به دنبال سرنگونی حسنی مبارک، تأخیر شدیدی در ساخت موزه بزرگ مصر را به دنبال داشت و با سالها بی‌ثباتی همراه بود. گردشگری که زمانی بیش از 11 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌داد، ضربه سختی خورد.

بسیاری از مردم به طور مستقیم و غیرمستقیم از این پروژه حمایت کردند و این موزه بزرگ و بی‌نظیر می‌تواند بر مصر و صنعت گردشگری آن تأثیر بسیاری داشته باشد و هدف این موزه رسیدن به 30 میلیون بازدیدکننده تا سال 2028 است.

نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.