بهترین زمان برای چرت زدن

بهترین زمان برای چرت زدن شما در طول روز چه زمانی است؟

شاید فکر کنید که چرت زدن در روز فقط به کودکان اختصاص دارد اما فراموش نکنید که توماس ادیسون، مارگارت تاچر، النور روزولت و لئوناردو داوینچی جزو افراد مشهوری بوده‌اند که به چرت زدن علاقه زیادی داشتند. خواب به موقع می‌تواند ما را خلاق‌تر و سالم‌تر کند و استرس را کاهش دهد. حتی یک چرت 20 دقیقه‌ای در وسط روز می‌تواند تاثیر خوبی بر بدن ما داشته باشد. چرت زدن روزانه می‌تواند برای هر شخصی آرامش‌بخش باشد و بر خلق و خوی ما تاثیر خوبی بگذارد زیرا بخشی از خستگی روز را از بدن و ذهن بیرون خواهد کرد. اما در ادامه بهترین زمان برای چرت زدن را خواهیم گفت.

بهترین زمان برای چرت زدن

بهترین زمان برای چرت زدن

بهترین زمان برای یک چرت خوب بین ساعت 2-3 بعد از ظهر است. بسیاری از ما روش و زمان صحیح چرت زدن را نمی‌دانیم. برای اکثر افراد بهترین زمان چرت زدن، 2 یا 3 بعدازظهر است. در واقع بعد از صرف وعده غذایی ناهار بهترین زمان برای یک چرت عالی است. از سوی دیگر این زمان برای افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال افرادی که 6 صبح بیدار می‌شوند، بهترین زمان چرت روزانه برایشان ساعت 1:30 بعدازظهر است. اما اگر 7 صبح بیدار می‌شوید باید ساعت 2 بعدازظهر چرت بزنید.

توصیه می‌شود که چرت بزنید اما مهم است بدانید که مدت زمان چرت زدن شما نباید بیش از 30 دقیقه باشد. علت این است که چرت بیش از حد، باعث خستگی، کسلی و بی‌حسی شما خواهد شد. در نتیجه برای اینکه نشاط داشته باشید، یک چرت 30 دقیقه‌ای برایتان کافی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین ورزش‌ها برای داشتن خواب بهتر و آرامش بیشتر

بیشتر بخوانید: آیا همیشه احساس خستگی دارید؟ چگونه احساس خستگی را در خود از بین ببریم؟

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar سینا گفت:

    حالا ما که شیش صبح میخوابیم دوازده ظهر بیدار میشیم کی موقع چرت زدنمونه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.