5 مورد از بهترین کشور های جهان برای مهاجرت در سال 2023

در اینجا فهرستی از بهترین کشور ها برای مهاجرت را با شما به اشتراک می‌گذاریم. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود شخصی بخواهد به کشور دیگری مهاجرت کند مانند شرایط اقتصادی، فرهنگی یا فرصت‌های شغلی بیشتر.

در زیر لیستی از بهترین کشور هایی که می‌توانید به آنها مهاجرت کنید آورده شده است:

1. ایالات متحده

بهترین کشور ها برای مهاجرت

ایالات متحده مسلماً یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت است. ایالات متحده یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را دارد و همچنین دارای مشاغلی با حقوق بالاتر از حد متوسط است. چندین مسیر مهاجرتی به ایالات متحده وجود دارد که از نظر دشواری و میزان موفقیت متفاوت است اما این سه روش معمولا بین روش‌های مهاجرتی به ایالات متحده متداول است:

  • ویزای لاتاری
  • ویزای کاری
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای خویشاوندی والدین

ایالات متحده مهاجران زیادی را جذب می‌کند زیرا بزرگترین اقتصاد جهان و یکی از بالاترین تولید ناخالص داخلی را در بین سایر کشورها دارد و به افراد اجازه می‌دهد تا مشاغلی با حقوق و دستمزد بالا پیدا کنند و زندگی خانواده خود را تامین کنند. در واقع این کشور خانه بسیاری از بزرگترین و موفق‌ترین شرکت‌ها مانند اپل، آمازون و گوگل است. همچنین در صنایعی مانند بانکداری، فناوری و مراقبت‌های بهداشتی پیشرو جهانی است.

2. کانادا

بهترین کشور ها برای مهاجرین

این کشور شمالی برای چندین دهه یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجران بوده است. کانادا کشوری بسیار متنوع است. این کشور به دلیل مراقبت‌های بهداشتی و استاندارد بالای آموزش شناخته شده است. از نظر مهاجرت، سیاست‌های این کشور کارگران ماهر، اعضای خانواده و کارآفرینان در اولویت قرار می‌دهد که همگی می‌توانند از طریق برنامه‌های مهاجرتی فدرال یا استانی درخواست دهند. در زیر لیستی از برخی از برنامه‌ها آورده شده است:

  • اکسپرس اینتری برای افراد متخصص و صاحب مهارت
  • خویشاوندی والدین
  • مهاجرت استانی
  • مهاجرت تجاری

اگرچه صنایع عمده این کشور نفت و گاز، معدن و جنگلداری است اما از لحاظ فناوری هم این کشور در چند دهه گذشته در حال پیشرفت بوده‌ است. کانادا همچنین به داشتن یک شبکه اجتماعی قوی با مراقبت‌های بهداشتی همگانی و برنامه‌های رفاه اجتماعی سطح بالا یک محیط امن برای شهروندان و ساکنان دائمی آن فراهم می‌کند.

کانادا یک مقصد محبوب برای افرادی است که عاشق فضای باز و ماجراجویی هستند! به لطف مناظر طبیعی خیره‌کننده و طیف متنوعی از فعالیت‌های تفریحی، همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد. از اسکی و اسنوبورد در زمستان گرفته تا پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و کمپینگ در تابستان، فرصت‌های زیادی برای بیرون رفتن و لذت بردن از طبیعت و فضای باز در کانادا وجود دارد.

3. آلمان

کشورهایی با استاندارد بالا

اگر به دنبال یک ماجراجویی اروپایی هستید، زندگی در قلب اروپا ممکن است برای شما مناسب باشد! آلمان برنامه‌های ویزا متعددی دارد که مهاجران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند. آلمان هم مانند سایر کشورهای دوستدار مهاجر، متخصصان ماهر را در اولویت قرار می‌دهد و برنامه‌های مهاجرتی زیادی را دقیقاً برای همین منظور در نظر گرفته است.

از آنجا که آلمان بخشی از اتحادیه اروپا است مهاجرت در داخل اتحادیه برای ساکنان کشورهای عضو آن ساده است. با این حال، اگر شهروند اتحادیه اروپا نیستید، برنامه‌های زیر ممکن است برای شما مناسب باشد:

  • ویزای کار آلمان
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای پیوستن به خانواده

آلمان قلب اقتصادی اروپاست. آلمان به خاطر محصولات تولیدی باکیفیت خود مانند اتومبیل، ماشین آلات، مواد شیمیایی و دارویی شناخته شده است. این کشور خانه شرکت‌های بزرگی مانند فولکس واگن، بی ام و، زیمنس و BASF است. نیروی کار بسیار ماهر و محیط تجاری مطلوب آلمان در پیشبرد موفقیت اقتصادی این کشور در چند دهه گذشته بسیار تاثیرگذار بوده است.

این کشور دارای میراث فرهنگی غنی، زیبایی طبیعی خیره‌کننده و زندگی شبانه پر جنب و جوش است. این کشور دارای موزه و بناهای تاریخی متعددی است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.. زندگی شبانه پر جنب و جوش این کشور یک جاذبه اصلی است. شهرهایی مانند برلین و هامبورگ دارای کلوپ‌ها و مکان‌هایی برای اجرای موسیقی زنده هستند که طیف متنوعی از سلیقه ها را در بر می‌گیرد.

4. استرالیا

محبوب ترین کشور

استرالیا در رتبه چهارم این لیست قرار دارد. کشوری که به خاطر سواحل زیبا، کانگوروها و موج سواری شهرت دارد! این کشور همچنین به خاطر مجموعه‌ای از برنامه‌های مهاجرتی که تنوع گسترده‌ای از نیازهای مهاجرین را برآورده می‌کند، شناخته شده است و یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت است.

استرالیا اقتصاد رو به رشدی دارد به این معنی که شرکت‌ها همیشه در تمام طول سال به دنبال کارگران جدید هستند. در سال‌های اخیر، این کشور در حال مدرن‌سازی سیستم مهاجرت خود برای برآوردن نیازهای اقتصادی بوده است در نتیجه، مهاجرت به آن و قبول شدن در این پروسه برای مناطق مهاجرتی که تقاضای بالایی دارند کمی سخت‌تر است.

چند مورد از برنامه های مهاجرتی استرالیا:

  • ویزای گلوبال تلنت: به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا کارگران خارجی را استخدام کنند.
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای خانوادگی

استرالیا دارای اقتصاد توسعه یافته با تولید ناخالص داخلی تقریباً 1.3 تریلیون دلار است. این کشور چهاردهمین اقتصاد بزرگ جهان و یکی از ثروتمندترین اقتصادهای آسیا است.

استرالیا به خاطر مناظر طبیعی بسیار زیبا و حیات وحش متنوعش مشهور است که آن را به مقصدی محبوب برای علاقه مندان به فضای باز و دوستداران طبیعت تبدیل کرده است. پارک‌های ملی فرصت‌هایی را برای پیاده‌روی، کمپینگ، تماشای پرندگان و سایر فعالیت‌های فضای باز فراهم می‌کنند. استرالیا همچنین دارای صحنه‌های هنری و فرهنگی پر جنب و جوش است و شهرهای بزرگی مانند سیدنی و ملبورن میزبان جشنواره‌های موسیقی، فیلم و تئاتر متنوعی در طول سال هستند. استرالیا با آب و هوای گرم، سبک زندگی آرام و طیف گسترده‌ای از فعالیت های متنوع در اوقات فراغت، مقصد محبوبی برای مهاجران از سراسر جهان است.

5. پرتغال

زیباترین کشور برای مهاجرت

پرتغال یکی دیگر از کشورهای نسبتا آسان برای مهاجرت است و همچنین یک مقصد محبوب برای افرادی است که می‌خواهند به آب و هوای گرمتر مهاجرت کنند. این کشور دارای اقتصاد قوی است و به آب و هوای گرم، سواحل زیبا و فرهنگی غنی شهرت دارد که آن را به مکانی مطلوب برای اقامت و کار تبدیل کرده است.

برنامه های مهاجرتی متعددی برای افراد خارجی وجود دارد. البته اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید روند مهاجرت بسیار آسان‌تر خواهد بود. اگر نه، پرتغال برنامه‌های مهاجرتی مختلفی را به طور خاص برای مهاجرین خارج از اتحادیه فراهم کرده است:

  • ویزای کار
  • ویزای تحصیلی
  • سرمایه‌گذاری
  • ویزای توریستی

اگر به دنبال هزینه کم زندگی، مراقبت‌های بهداشتی استثنایی و آب و هوای معتدل هستید، پرتغال برای شما ایده آل است. این کشور دارای طیف گسترده ‌ی از فعالیت‌های تفریحی است. از جست و جو در شهرهای تاریخی مانند لیسبون و پورتو گرفته تا استراحت در ساحل آلگاروه، چیزی برای همه وجود دارد. به علاوه کشورهای اروپایی فقط چند ساعت با آن فاصله دارند.

ارزان ترین کشور برای مهاجرت کدام کشور است؟

آلمان ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت در این لیست برای مهاجرین است. آلمان و پرتغال هزینه‌های مهاجرتی بسیار پایینی برای مهاجرت شخصی، خانوادگی و مهاجرت کاری دارند.

کدام کشور برای مهاجران دوستانه‌تر است؟

برای سالهای زیادی، کانادا به عنوان دوستدارترین کشور برای مهاجران شناخته شده است و در سال 2023 این موضوع همچنان وجود دارد زیرا اکثریت جمعیت کانادا یا مهاجر هستند یا مهاجران نسل دوم یا سوم. در نتیجه، این کشور به شدت چندفرهنگی و متنوع است و تقریباً در هر شهر، جوامع قومی زیادی وجود دارد!

به نظزر شما کدام کشور برای مهاجرت مناسب‌تر است؟

امتیاز: 3.5 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.