صادرات مواد غذایی

بزرگترین صادرکننده مواد غذایی : کدام کشورها بیشترین صادرات مواد غذایی را دارند؟

ایالات متحده بزرگترین صادرکننده محصولات غذایی در سراسر جهان است که مقادیر زیادی از محصولات گیاهی و جانوری را به سراسر جهان ارسال می‌کند. در واقع ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری در دنیا محصولات غذایی تولید و صادر می‌کند. از مهمترین مقاصد صادرات مواد غذایی ایالات متحده می‌توان به کانادا، مکزیک، چین، ژاپن و آلمان اشاره کرد.

صادرات مواد غذایی

ایالات متحده بزرگترین صادرکننده مواد غذایی

سهم قابل توجهی از کل تولیدات کالاهای حیاتی توسط بازارهای صادراتی و صنعت کشاورزی ایالات متحده انجام می‌شود. بیشترین صادرات محصولات غذایی از ایالات متحده آمریکا شامل ذرت، سویا و شیر است. از سوی دیگر محصولات غذایی دیگری مانند گندم، چغندر قند، نیشکر، سیب‌زمینی و مرغ نیز از ایالات متحده به سایر کشورها صادر می‌شوند. ذرت بزرگترین محصول کشاورزی در ایالات متحده است و تقریباً 350 میلیون تن ذرت در سال تولید می‌کند.

در حالی که ایالات متحده به عنوان برترین صادر کننده مواد غذایی در جهان شناخته می‌شود، اما صادرات محصولات غذایی آن به عنوان ده محصول برتر صادراتی این کشور نبوده است. در واقع باید بگوییم که بزرگترین صادرات ایالات متحده مربوط به کالاهای مصرفی مانند اتومبیل، لوازم خانگی و دیگر موارد این چنینی است. دومین صادرات بزرگ ایالات متحده مربوط به کالاهای سرمایه‌ای یعنی کالاهایی که برای تولید کالاها و خدمات استفاده می‌شوند بوده است. سومین صادرات این کشور نیز مربوط به ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقلی بوده است.

کشورهای صادرکننده مواد غذایی

آلمان

بعد از ایالات متحده، آلمان بیشترین مواد غذایی را صادر می‌کند. عمده صادرات آلمان شامل چغندرقند، شیر، گندم و سیب‌زمینی است. مقصد اصلی صادرات آلمان، کشورهایی نظیر ایالات متحده، فرانسه، انگلیس و چین هستند.

انگلیس

پس از آلمان، انگلیس بزرگترین صادرکننده محصولات غذایی است. بیشترین صادرات انگلیس مربوط به شیر، گندم، چغندرقند و جو است. بیشتر مواد غذایی انگلیس برای اتحادیه اروپا، آلمان، ایالات متحده و چین تهیه می‌شود.

چین

چین نیز یکی از صادرکنندگان بزرگ محصولات غذایی بوده است. بیشترین صادرات چین شامل ذرت، برنج، سبزیجات تازه و گندم است. مواد غذایی چین بیشتر به ایالات متحده، هنگ کنگ، ژاپن و کره جنوبی صادر می‌شود.

لیست کشورهای صادرکننده مواد غذایی

صادرکننده مواد غذایی

بیشتر بخوانید: ارزانترین کشورها برای زندگی کدام کشورها هستند؟ (لیست 10 کشور ارزان جهان)

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.