مصرف‌ قهوه می‌تواند خطر مرگ را به طور قابل توجهی کاهش دهد

به نظر می‌رسد افرادی که قهوه مصرف‌ می‌کنند، صرف‌نظر از این که آن را با یا بدون شکر مصرف کنند، در معرض خطر کمتری برای مرگ زودهنگام قرار دارند. اگرچه کارشناسان هشدار می‌دهند که این یافته ممکن است به خود این دمنوش مربوط نباشد.

طبق گزارش انجمن قهوه بریتانیا ، روزانه حدود 98 میلیون فنجان قهوه در بریتانیا نوشیده می‌شود. انجمن ملی قهوه نشان می‌دهد که در ایالات متحده این رقم حدود 517 میلیون فنجان است.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که این نوشیدنی ممکن است برای سلامتی مفید باشد. زیرا مصرف‌ قهوه با کاهش خطر بیماری‌های مختلف از بیماری مزمن کبد گرفته تا برخی سرطان‌ها و حتی زوال عقل و مرگ مرتبط است.

اکنون محققان چینی دریافته‌اند افرادی که هر روز مقدار متوسطی قهوه مصرف می‌کنند، چه با شکر باشد یا نه، در مقایسه با افرادی که این کار را نمی‌کنند، در یک بازه زمانی هفت ساله در مقایسه با کسانی که قهوه ننوشیده بودند، شانس کمتری برای مرگ زودهنگام داشتند. این اثر در افرادی که قهوه فوری، سابه قهوه و قهوه بدون کافئین مصرف می‌کردند مشابه بود.

این مطالعه که در Annals of Internal Medicine منتشر شده است، بر اساس داده‌های بیش از 171000 شرکت‌کننده در BioBank بریتانیا است. این مطالعه اطلاعات ژنتیکی، سبک زندگی و سلامتی بیش از 500000 نفر را از زمان شروع آن در سال 2006 جمع‌آوری کرده است، از جمله جزئیات شرکت‌کنندگان و عادت‌های نوشیدن آنها.

مصرف‌ قهوه خطر مرگ

این تیم از داده‌های گواهی فوت برای ردیابی شرکت‌کنندگان برای یک دوره متوسط ​​هفت ساله از سال 2009 استفاده کرد که طی آن 3177 نفر جان باختند.

حداکثر نتیجه با مصرف حداقل 2.5 فنجان قهوه بدون شکر

دانشمندان با مدنظر قرار دادن فاکتورهایی مثل سن، جنسیت، نژاد، سطح تحصیلات، وضعیت مصرف دخانیات، میزان فعالیت بدنی، شاخص توده بدنی (BMI) و رژیم غذایی فهمیدند کسانی که بدون شکر قهوه می‌نوشند، در مقایسه با کسانی که قهوه مصرف نمی‌کنند، پایین‌ترین ریسک مرگ را در اختیار دارند.

بیشترین کاهش این نرخ با 29 درصد در افرادی مشاهده شد که روزانه 2.5 تا 4.5 فنجان قهوه می‌نوشیدند

کسانی که در کنار قهوه شکر مصرف می‌کردند نیز شانس کمتری برای مرگ زودهنگام داشتند. اما آنها روزانه باید بین 1.5 تا 3.5 فنجان از این نوشیدنی را می‌نوشیدند. این نرخ برای کسانی که طرفدار شیرین‌کننده‌های مصنوعی بودند، کمتر می‌شد.

با این حال، در این تحقیق فقط یک بار درباره عادات فردی از جمله نوشیدن قهوه سوال شده‌است. در واقع، این داده‌ها مبتنی بر خوداظهاری افراد بوده است. اکثر کسانی که داخل قهوه خود شکر می‌ریختند فقط یک قاشق چایخوری شکر مصرف می‌کردند، بنابراین نمی‌توان گفت که افزایش مصرف شکر چه تاثیری بر این اطلاعات می‌گذارد.

عدم قطعیت مطالعه

نوید ستار، استاد پزشکی متابولیک دانشگاه گلاسگو ادعا می‌کند که درباره دقت این تحقیق نمی‌توان با قطعیت نظر داد.

ماهیت مشاهده‌ای این مطالعه به این معناست که نتایج آن قاطعانه نیست. چون مصرف‌کنندگان قهوه معمولاً ثروتمندتر هستند و نسبت به کسانی که قهوه نمی‌نوشند، زندگی سالم‌تری دارند. تردید دارم که بتوان بر چنین فاکتورهایی در مطالعات مشاهده‌ای غلبه کرد.

نوید ستار، استاد پزشکی متابولیک دانشگاه گلاسگو

انجمن قهوه بریتانیا می‌گوید ساکنان این کشور روزانه حدود 98 میلیون فنجان قهوه می‌نوشند. این آمار بر اساس گزارش انجمن ملی قهوه آمریکا در ایالات متحده 517 میلیون فنجان است.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.