حل معما

معما: حل معما باعث کاهش افکار منفی و تنش‌های ذهنی خواهد شد!

در مطالب قبل در راستای تأثیر خوب معما بر مغز پرداختیم و احتمالاً می‌دانید که حل معما و جدول چقدر در عملکرد و بهبود حافظه کمک می‌کند. اما باید اشاره‌کنیم که معما و سؤالات این‌چنینی برای تقویت هوش کودکان نیز بسیار خوب و مؤثر است. درواقع معما مهارت فکر کردن را در کودکان تقویت می‌کند و ذهن او را فعال خواهد کرد. معما و مطرح کردن سؤالات چالش‌برانگیز کودکان را تیز و باهوش می‌کند و قدرت استدلال منطقی را به او خواهد داد. پس خوب است که کتابچه‌هایی معمایی برای فرزندانتان تهیه کنید تا به کمک معما بتوانید خلاقیت و قدرت فکر آن‌ها را افزایش دهید. البته می‌توانید معماهای سایت دینو را در اختیار کودکان نیز قرار دهید زیرا سؤالات معمایی ما نه زیاد ساده‌اند و نه زیاد سخت انتخاب می‌شود درنتیجه برای گروه سنی‌های مختلف مناسب خواهد بود.

البته نکته‌ای که در معما یا جدول حل کردن وجود دارد این است که شما زمان حل جدول همه‌ی مشکلات و مسائل زندگی را فراموش می‌کنید و زمانی را با خود خلوت می‌کنید درنتیجه استرس‌های ذهنی و افکار پرتنش از شما دور خواهد شد. سعی کنید مجلات جدول و معما تهیه کنید و روزانه زمانی را به حل جدول و معما اختصاص دهید زیرا همان‌طور که قبلاً هم گفتیم معما و جدول ورزش ذهن است و چه‌بهتر که روزانه تکرار و انجام شود.

حل معما

در این معمای زیر شما باید سعی کنید تا با آنالیز تصویر تمامی مربع های موجود در شکل را پیدا کنید و تعداد دقیق آن ها را اعلام نمایید. اگر بتوانید پاسخ صحیح این پازل را پیدا کنید مشخص می‌شود که ذهن متمرکز و خلاقی دارید زیرا این معما در عین سادگی پیچیدگی‌هایی دارد. این پازل را با دوستانتان هم به اشتراک بگذارید و ذهن اطرافیان را به چالش بکشید. امیدواریم از این معما لذت ببرید.

نکته: پاسخ این معما یک هفته‌ی دیگر در ادامه‌ی همین مطلب ارائه خواهد شد درنتیجه می‌توانید پس از یک هفته پاسخ صحیح را در سایت ببینید.

حل معما
امتیاز: 4.7 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۹ دیدگاه

  1. Avatar سعیده گفت:

    11تا مربع وجود داره

  2. Avatar سروش گفت:

    هیچ مربعی وجود نداره

  3. Avatar مبینا گفت:

    نه اشتباه گفتم 11 نیست. جواب 10 هستش

  4. Avatar جمشید گفت:

    من 11 تا دیدم اگر مستطیل هم اضافه بشه خیلی سخت میشه البته اون بالایی سمت راستی بیشتر میخوره مستطیل باشه که ممکنه 10 پاسخ صحیح باشه
    نکته: اول مربع های کوچیکو بشمارید بعد بزرگا رو اینجوری راحت تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.