بزرگترین کوه یخ جهان

بزرگترین کوه یخ جهان در کجا واقع شده است؟

Iceberg A23a که در حال حاضر بزرگترین کوه یخی جهان است، پس از چندین دهه گیر افتادن در نهایت شروع به حرکت کرد. ابعاد آن 40 در 32 مایل بوده و تقریباً به اندازه جزیره‌ی Oahu در هاوایی است. این کوه یخی در قطب جنوب واقع شده و ممکن است گردشگران بتوانند در زمان گشت و گذار در قطب جنوب این کوه یخی را مشاهده کنند.

کوه‌های یخ در واقع تکه‌های بزرگ یخ آب شیرین هستند. تنها بخش کوچکی از یک کوه یخ در بالای سطح آب قابل مشاهده است و آنها برای کشتی‌های اقیانوس‌های جهان یک خطر بزرگ هستند. در حال حاضر بزرگترین کوه یخ جهان راه خود را باز کرده و در حال حرکت در اطراف قطب جنوب است. این هیولا Iceberg A23a، ده‌ها سال است که وجود داشته، اما مدت‌ها در موقعیتی گرفتار بوده و اکنون مجدداً راه خود را پیدا کرده در حال حرکت است.

شایان ذکر است که بزرگترین کوه‌های یخ جهان در قطب جنوب واقع شده‌اند، اما دور از دسترس هستند و دیدن آنها دشوار است. ساده‌ترین مکان برای دیدن کوه‌های یخ در آمریکای شمالی در نیوفاندلند کانادا است. با این حال امکان دیدن کوه های یخ در قطب جنوب وجود دارد.

بزرگترین کوه یخ جهان

مشخصات کوه یخ A23a

اولین تشکیل: دهه 1980

اندازه: 40 در 32 مایل دریایی

ضخامت: احتمالاً 1000 تا 1200 فوت ضخامت دارد.

Iceberg A23a بزرگترین کوه یخ در جهان

تصور کنید یک تریلیون تن یخ شناور و در اقیانوس‌های قطب جنوب پرسه می‌زند. این همان چیزی است که اکنون در مورد بزرگترین کوه یخ دریاها اتفاق افتاده است.

بزرگترین کوه یخ جهان

Iceberg A23a زمانی میزبان یک ایستگاه تحقیقاتی شوروی بود. جالب اینجاست که Iceberg A23a در ابتدا در سال 1986 جدا شد، اما سپس در بستر دریا گیر کرد (در حالی که ایستگاه تحقیقاتی شوروی هنوز روی آن قرار دارد).

این کوه یخ ممکن است به سمت جنوب جورجیا (حدود 1000 مایل دورتر) حرکت کند و بار دیگر گیر کند. جورجیا جنوبی محل زندگی پنگوئن ها و موجودات دریایی قطبی است. از طرف دیگر، می‌تواند به سمت جزایر فالکلند حرکت کند.

کوه یخ A23a بسیار عظیم بوده به طوری که اگر روی آن بایستید متوجه نخواهید شد که روی یک کوه یخ هستید و حرکت آن نامحسوس است. در حال حاضر، کوه یخ احتمالاً پایدار و مقاوم است، اما این وضعیت باقی نخواهد ماند. بزرگترین کوه یخ در جهان قرار است به سمت شمال به سمت آب و هوای گرم‌تر حرکت کند در نتیجه ذوب خواهد شد یا تجزیه می شود. از سوی دیگر نابودی کوه یخ بسیار خطرناک خواهد بود.

امتیاز: 3.5 از 5 (17 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.