علت مرگ متیو پری

علت مرگ متیو پری، بازیگر محبوب سریال فرندز

علت مرگ متیو پری، نزدیک به دو ماه پس از مرگ غیرمنتظره او فاش شد. پزشکان لس آنجلس تشخیص دادند که ستاره دوست داشتنی Friends به دلیل “اثرات حاد کتامین” درگذشت. غرق شدگی، بیماری عروق کرونری قلب و اثرات بوپرنورفین، که برای درمان اختلال مصرف مواد مخدر استفاده می‌شد، به عنوان عوامل کمک کننده در مرگ او ذکر شدند. در واقع نحوه مرگ متیو تصادفی اعلام شده و خودکشی نبوده است.

علت مرگ متیو پری

در ابتدا باید بگوییم که کتامین یک داروی بیهوشی برای کمک به کاهش درد بوده و برای درمان افسردگی، درمان اضطراب، PTSD و موارد دیگر استفاده می‌شود. کتامین که از دهه 60 به عنوان بی‌حس کننده استفاده می‌شد، به عنوان مخدر نیز مورد توجه قرار گرفت. این دارو اولین بار در دهه 90 به دلیل اثرات روانگردانش محبوبیت پیدا کرد. مشخص نیست که پری قبل از مرگش کی و چگونه از کتامین استفاده کرده اما علت مرگش، اثرات شدید کتامین بوده که باعث بی‌هوشی در استخر و در نهایت غرق شدن او شده است.

علت مرگ متیو پری

کالبد شکافی پری در 29 اکتبر کامل شد، اما علت مرگ در انتظار گزارش سم شناسی به تعویق افتاد. آزمایشات سم شناسی، همچنین سطوح «درمانی» بوپرنورفین را شناسایی کردند، دارویی که به گفته متخصصان پزشکی برای درمان اعتیاد به مواد مخدر و برای درد استفاده می‌شد. دستیار متیو پری در اظهاراتش گفت که او به روانپزشک مراجعه می‌کرد و طبق تجویز پزشک دو بار در روز بوپرنورفین مصرف می‌کرد. محققان همچنین شواهدی از داروهای آرام بخش پیدا کردند اما شواهدی از الکل، مت آمفتامین یا کوکائین پیدا نشد. متیو قبلا به “سابقه بیماری مزمن انسدادی ریه/آمفیزم” و “دیابت” اشاره کرده بود در حالی که او با وجود بیماری ریوی به شدت سیگار می‌کشید. از سوی دیگر طبق گزارش‌ها، پری به مدت 19 ماه پاک بوده است.

البته متیو در سال 2022 به شکلی شجاعانه و بسیار صریح در مورد اعتیادش و تلاش برای ترک اعتیاد به الکل و داروهای آرامبخش صحبت کرد. او همچنین به مشکلاتی که در زندگی با آن‌ها روبرو بوده و اضطراب‌هایی که در دوران ساخت سریال فرندز تحمل کرده اشاره کرد.

در نهایت پری بعد از ظهر روز 28 اکتبر در خانه خود در لس آنجلس درگذشت. جسم بی‌جان متیو در جکوزی خانه‌اش پیدا شد و در محل حادثه از دنیا رفته بود. بر اساس گواهی فوت، ستاره محبوب سریال فرندز در ساعت 16:17 درگذشت.

جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیزا کودرو، مت لبلانک و دیوید شویمر، همبازی هایش در «فرندز»، برایش به صورت علنی سوگواری کردند. بنیاد متیو پری، که این بازیگر قبل از مرگ ناگهانی خود روی آن کار می‌کرد، در 3 نوامبر راه اندازی شد و هدف آن شناخت اعتیاد به عنوان یک بیماری، مراقبت و حمایت و رفتار بهتر و عادلانه‌تر با اینگونه بیماران است.

جنیفر آنیستون گفت:

متیو قبل از مرگش عملکرد خوبی داشت. او خوشحال بود، سالم بود، سیگار را ترک کرده بود و داشت به فرم ایده‌آل خود می‌رسید. این تنها چیزی است که من می‌دانم. آن روز صبح به او پیام ‌فرستادم، متی بامزه بود و دردی نداشت. او تقلا نمی کرد و خوشحال بود.

علت مرگ متیو پری

پس از مرگ متیو پری، ادای احترام طرفداران و دوستانش در اینترنت پخش شد و تمامی طرفدارانش در شبکه‌های اجتماعی مختلف ویدیوهایی بامزه از اون منتشر کردند و بسیاری او را به خاطر استعداد بازیگری، مهربانی و شجاعتش در مواجهه با چالش‌هایش به یاد خواهند آورد. بازیگران فرندز نیز در بیانیه‌ای مشترک گفتند که از مرگ ناگهانی پری کاملاً ویران شده‌اند و اعلام کردند که «ما چیزی بیش از یک تیم بازیگری بودیم، ما یک خانواده هستیم.”

بیشتر بخوانید: متیو پری، بازیگر نقش چندلر بینگ سریال فرندز از دنیا رفت!
بیشتر بخوانید: اطلاعاتی که دیوید شویمر در رابطه با قسمت ویژه فرندز منتشر کرد!
بیشتر بخوانید: معرفی مینی سریال Scenes From A Marriage: درامی جذاب از روابط پیچیده انسان‌ها

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.