چرا دوش گرفتن در شب بهتر است؟

متخصصان پوست توصیه می‌کنند که حدود 5 تا 10 دقیقه وقت خود را زیر دوش بگذرانید. اگرچه زمان دوش گرفتن به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد اما دوش گرفتن در شب مزایا و فواید بیشتری دارد. دوش شبانه می‌تواند بر ظاهر، زیبایی و خواب شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

فواید دوش گرفتن در شب:

دوش گرفتن در شب

1. به شما کمک می‌کند سریع‌تر بخوابید

دوش شبانه، بدن و ذهن شما را آرام می‌کند و زمانی که آن را در زمان مناسب انجام می‌دهید، می‌تواند برای خواب شما هم کمک‌کننده باشد. دوش گرفتن 90 دقیقه قبل از خواب با آب گرم می‌تواند به شما کمک کند حدود 10 دقیقه سریعتر از حد معمول بخوابید و این به این دلیل است که آب گرم دمای بدن شما را کمی کم می‌کند و به نوبه خود سیگنالی را به مغز ارسال می‌کند که زمان خواب است.

2. برای پوست شما بهتر است

دوش گرفتن قبل از رفتن به رخت‌خواب می‌تواند به جلوگیری از آکنه کمک کند. موهای ما در طول روز باکتری‌ها و محصولاتی که به آن آغشته شده‌ است را جمع‌ می‌کند و وقتی سر شما به بالش می‌رسد، همه این ناخالصی‌ها به روبالشی و سپس به صورت شما منتقل می‌شوند. از آنجایی که پوست ما در زمان خواب، خود را بازسازی می‌کند، رفتن به رختخواب با پوست و مو تمیز و شاداب باعث می‌شود تا پوست شما تمیز و سالم بماند.

3. می‌تواند آلرژی فصلی را کم کند

اگر از آلرژی فصلی رنج می‌برید، دوش گرفتن شبانه می‌تواند به کاهش علائم کمک کند. مواد آلرژی‌زا مانند گرد و غبار روی پوست و لباس‌های شما می‌تواند به رختخواب شما برسد. اگر عادت به دوش گرفتن در صبح دارید، برنامه روتین خود را تغییر دهید و دوش شبانه بگیرید تا این گرد و خاک کمتر اذیتتان کند.

4. باعث موهای سالم‌تر می‌شود

اگر موهای خود را عصر بشویید، زمان بیشتری دارید تا به طور طبیعی در هوا خشک شوند. این به نوبه خود موهای شما را برای مدت طولانی‌تری براق و درخشان نگه می‌دارد و به حفظ رطوبت کمک می‌کند. سشوار کردن موهایتان در یک روز صبحگاهی می‌تواند به تارهای مو آسیب برساند و آنها را ضعیف و کدر کند.

5. باعث تعریق کمتر می‌شود

در حالی که دوش صبحگاهی یک راه عالی برای شاداب شدن قبل از شروع روز است، دوش گرفتن در شب می‌تواند به شما در جلوگیری از بوی بد بدن کمک کند. گرفتن یک دوش خنک قبل از رفتن به رختخواب می‌تواند به کاهش تعریق شبانه که بسیاری افراد از آن رنج می‌برند، کمک کند.

6. از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند

اگر عضلات شما بعد از یک روز کاری طولانی احساس درد دارد، گرفتن دوش آب گرم می‌تواند به تسکین احساسات ناخوشایند کمک کند. همانطور که آب گرم به کاهش تنش عضلانی و بهبود خواب شبانه شما کمک می‌کند. دوش آب گرم می‌تواند از گرفتگی عضلات پا در شب جلوگیری کند. 60 درصد افراد معمولا دچار این گرفتگی‌ها می‌شوند.

آیا شما ترجیح می‌دهید در صبح دوش بگیرید یا در شب؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.