مردان بیشتر از زنان غیبت و شایعه پراکنی می‌ کنند که در اینجا دلیل آن آمده است

ما به عنوان انسان در محیطی اجتماعی زندگی می‌کنیم که این محیط گاهی اوقات بستری برای غیبت کردن و شایعه پراکنی است. اگرچه گفته می‌شود که زنان ملکه‌های شایعه سازی هستند اما مردان از آن‌ها چیزی کم ندارند و نقش مهم‌تری در غیبت و شایعه سازی دارند.

شایعات: خوب است یا بد؟

شایعه سازی و غیبت کردن مردان

شایعات یک صحبت معمولی دو طرفه در مورد شخصی است که در گفت و گو حضور ندارد و از آنجایی که اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در چنین بحث‌هایی به طور کامل تأیید نشده است، نظر‌ها و دیدگاه‌های طرفین به شایعات تبدیل می‌شود یا دامن می‌زند. همه شایعات خودخواهانه نیستند و گاهی می‌تواند مفید هم باشد. نظرات مشترک در شایعات می‌تواند مثبت، منفی یا خنثی باشد.

مردم معمولا فکر می‌کنند فقط خانوم‌ها غیبت و شایعه‌پراکنی می‌کنند! اما این باور درست نیست و همه غیبت می‌کنند! کسی نمی تواند بگوید که من غیبت یا شایعه سازی نمی‌کنم. ما تمایل داریم در مورد بازیگر یا شخصیت ورزشی مورد علاقه خود صحبت کنیم. از آنجایی که شایعه پراکنی مستلزم صحبت کردن زیاد است، برونگراها بیشتر از درونگراها غیبت و شایعه‌سازی می‌کنند.

طبق مطالعات به نظر می‌رسد مردان 30 درصد بیشتر از زنان وقت خود را صرف شایعه‌سازی می‌کنند. همچنین مطالعات نشان می‌دهد که مردان اطلاعات مهم و محرمانه را در عرض سه ساعت به اشتراک می‌گذارند، در حالی که زنان می‌توانند این اطلاعات مهم را برای 40 دقیقه بیشتر حفظ کنند. به لطف رسانه‌های اجتماعی، اطلاعات را می‌توان با کلیک یک دکمه پخش کرد. نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که 33 درصد از مردان هر روز درگیر شایعات موبایلی هستند در حالی که این میزان در زنان 26 درصد است.

بر اساس مطالعه‌ای از دانشگاه کالیفرنیا، مردان به همان اندازه زنان درگیر شایعات منفی هستند. نظرسنجی دیگری می‌گوید که مردان در محل کار تمایل دارند به طور مکرر استراحت قهوه داشته باشند که در نهایت به غیبت ختم می‌شود.

طبق نظرسنجی دیگری که توسط شرکت تحقیقات جهانی OnePoll انجام شده است، به نظر می‌رسد مردان 76 دقیقه در روز را با دوستان یا همکاران خود به غیبت می‌گذرانند در حالی که این زمان برای زنان 52 دقیقه است.

چرا مردان بیشتر از زنان به شایعه پراکنی وغیبت تمایل دارند

مطالعه ای که توسط دانشگاه لیسانس وسترن کانادا انجام شد، نشان می‌دهد صحبت کردن، یا بهتر است بگوییم غیبت کردن، در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک مانند ورزش و سیاست، مردان را به هم نزدیکتر می‌کند و باعث روابط طولانی‌تر بین دوستان می‌شود. برای پسرها غیبت کردن وسیله‌ای برای خود برتر نمایی و جلب توجه در جمع است. مردان هم غیبت می‌کنند تا احساس کنند عضوی از یک گروه هستند تا احساس درگیر بودن و پذیرفته شدن داشته باشند.

موضوعاتی که مردان دوست دارند درباره آنها شایعه‌سازی کنند

موضوعات شایعات مردان کاملاً در تضاد با چیزی است که زنان درباره آن غیبت می‌کنند. زنان در مورد ظاهر، مد، روابط، برنامه‌های تلویزیونی محبوب خود و کودکان غیبت می‌کنند. مردان در مورد اینکه چه کسی در صف بعدی ترفیع قرار می‌گیرد، سیاست‌های اداری، افزایش حقوق و هر شایعه مهیج دیگر در دفتر شایعه سازی می‌کنند و موضوعات مورد علاقه آنها مانند ورزش، دوستان دانشگاهی و دبیرستانی، جدیدترین ماشین موجود در بازار و آخرین فناوری‌ها است.

نتیجه

این را قبول کنید که همه غیبت می‌کنند، زیرا به آنها احساس قدرت و اقتدار می‌دهد که اطلاعات مخفی‌ای دارند که برای همه جذاب است. به نظر می‌رسد که پسرها از نظر شایعه پراکنی از دختران پیشی می‌گیرند. صرف نظر از اینکه چه کسی شایعه سازی می‌کند، مهم است که این شایعات و غیبت‌ها به چه چیزی ختم شود.

در نهایت به یاد داشته باشید که “اگر حرف خوبی برای گفتن ندارید، بهتر است چیزی نگویید تا این که شایعه‌سازی منفی کنید” زیرا شایعات نادرست و منفی به خصوص راجع به اشخاص می‌تواند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar تان گفت:

    زنا اینجا هم مظلوم واقع شدن

  2. Avatar مهمان گفت:

    اینجا از کلمه غیبت اشتباه استفاده شده
    غیبت یعنی حرف زدن پشت سر افراد در مورد مسایل شخصی که به شما مربوط نمیشه .مسایل کلی سیاسی اقتصادی ، کاری و … غیبت نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.