6 نشانه افراد درونگرا با اعتماد به نفس که با تنها بودن خوشحال تر هستند

همه ما شخصیتی داریم اما گاهی اوقات این شخصیت با قالب اجتماعی که معمولا از ما خواسته می‌شود که در آن قرار بگیریم، هم‌خوانی ندارد. ممکن است متوجه شده باشید که همیشه در تنهایی احساس راحتی بیشتری می‌کنید. ما در اینجا فهرستی از 7 نشانه را با شما به اشتراک می‌گذاریم که می‌تواند به شما در کشف چشم انداز شخصیتتان کمک کند و متوجه بشوید که آیا درونگرا با اعتماد به نفسی هستید که با تنهایی خود خوشحال است یا خیر؟

اگر شما هم این نشانه‌ها را دارید، زمان آن رسیده که درونگرای درونی خود را در آغوش بگیرید:

درونگرا با اعتماد به نفس

احساس آرامش در تنهایی

همه ما گه‌گاهی از زمان تنهایی لذت می‌بریم، اما برای برخی افراد زمان تنهایی نه تنها مفید است، بلکه ضروری است. اگر متوجه هستید از لحظاتی که کاملاً تنها هستید لذت می‌برید، نه به این دلیل که از مردم خوشتان نمی‌آید بلکه به این دلیل که واقعاً از تنهایی خود لذت می‌برید، ممکن است یک درون‌گرا باشید.

این لحظات انفرادی می‌تواند زمانی باشد که شما بیشترین بهره وری، خلاقیت و آرامش را دارید. تنها بودن برای شما احساس انزوا ندارد. در عوض، احساس آزادی می‌کنید. شما در این زمان واقعاً می‌توانید بدون سر و صدای بیرونی در دنیا خودتان باشید.

این بدان معنا نیست که شما اصلا از تعامل اجتماعی لذت نمی‌برید. ممکن است عاشق گذراندن وقت با دوستان و خانواده یا شرکت در فعالیت‌های گروهی باشید اما در پایان روز، شما همیشه مشتاقانه منتظر زمان ارزشمند تنهایی خود هستید، برای شارژ مجدد خود، تأمل و لذت از فضای شخصی.

اگر این موضوع برای شما صادق است، نشانه قوی‌ای است که شما درونگرایی هستید که اعتماد به نفس کافی را دارد و از تنهایی خود خوشحال‌تر است.

گفتگوهای عمیق و معنادار

صحبت‌های کوچک ممکن است در دنیای پر سرعت امروز یک هنجار باشد، اما برای شما یک امر مهم و آرامش‌بخش است. شما مشتاق گفتگوهای عمیق و معنادار هستید. بحث در مورد زندگی، فلسفه، رویاها، ترس‌ها یا افکاری که شما را در شب بیدار نگه می‌دارند. اینها موضوعاتی هستند که واقعاً شما را درگیر می‌کنند.

به عنوان یک درونگرا با اعتماد به نفس، وقتی صحبت از تعاملات اجتماعی به میان می‌آید، کیفیت را بر کمیت ترجیح می‌دهید. ممکن است حلقه اجتماعی گسترده‌ای نداشته باشید اما روابطی که دارید احتمالاً نزدیک و صمیمی هستند. معمولا با افرادی که مایلند در موضوعات اساسی با شما غوطه‌ور شوند، ارتباط بیشتری برقرار می‌کنید.

با این وجود، این بدان معنا نیست که نمی‌توانید درگیر شوخی‌های معمولی بشوید یا از یک چت ساده لذت ببرید. اما این مکالمات عمیق‌تر روح شما را تغذیه می‌کند که صحبت‌های کوچک به سادگی نمی‌توانند.

اگر این موضوع برای شما طنین‌انداز است، نشانه دیگری از این است که شما درونگرایی با اعتماد به نفس بالا هستید که از تنهایی خود خرسند است.

تصمیم‌گیری مستقل

نویسنده این مقاله می‌گوید:

من به عنوان یک درون گرا، همیشه قدرت خاصی در تصمیم‌گیری بدون اینکه به دنبال تایید دائمی دیگران باشم، داشتم. تصمیم‌گیری مستقل نشانه‌ای قوی از ماهیت درونگرای من بوده است. به یاد دارم زمانی که بعد از دبیرستان مجبور شدم مسیر شغلی را برای خود انتخاب کنم. در حالی که اکثر همسالان من به دنبال مشاوره گرفتن از همه کسانی بودند که می‌شناختند، من بیشتر به نگاه کردن و عمیق شدن در درونم در مورد آنچه واقعاً به آن علاقه داشتم، می‌پرداختم. ساعت‌ها تنها بودم و در مورد نقاط قوت، ضعف، اشتیاق و رویاهایم فکر می‌کردم. این انعکاس باعث شد مسیری را انتخاب کنم که برایم مناسب است نه آن چیزی را که محبوب و مورد انتظار دیگران بود.

استقلال چیزی بیش از این است که بتوانید کارها را به تنهایی انجام دهید. استقلال در مورد اعتماد به غرایز و راحت بودن با انتخاب‌هایی است که انجام می‌دهید. در یک مطالعه، نشان داده شده است که درونگراها معمولاً کمتر تحت تأثیر نظرات دیگران هستند. این مقاومت ذاتی در برابر فشار همسالان ممکن است نشانه دیگری از درونگرا بودن با اعتماد به نفس بالا باشد.

ترجیح می‌دهید به ارزش‌ها و باورهای خود پایبند باشید، حتی اگر به معنای متمایز بودن یا متفاوت بودن باشد. نظری که بیشتر از همه برای شما مهم است، نظر خودتان است. شما از نشان دادن آنچه که هستید نمی‌ترسید. این مورد نشانه دیگری است که می‌گوید شما یک درونگرا با اعتماد به نفس هستید که از تنهایی خوشحال تر است.

خودآگاهی و درون‌نگری

یکی از با ارزش‌ترین نشانه‌های درونگرا بودن با اعتماد به نفس بالا، میزان بالای خودآگاهی شما است. این اغلب نتیجه گذراندن زمان زیادی در درون‌نگری است، اگر متوجه هستید که عمیقاً در افکار و احساسات خود کاوش می‌کنید، شما یک درونگرا مطمئن هستید که از تنهایی خود خوشحال‌ تر است. توانایی نشستن با افکارتان، تأمل در اعمالتان و درک احساساتتان یک ویژگی قوی شخصیتی است.

لذت بردن از فعالیت‌های انفرادی

به عنوان یک درونگرا با اعتماد به نفس ممکن است از کارهایی که لزوماً دیگران را درگیر نمی‌کند، لذت ببرید. خواندن کتاب، نقاشی، نوشتن، قدم زدن در طبیعت یا نشستن در سکوت با افکارتان، فعالیت‌های انفرادی است که برای شما لذت فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. ممکن است این فعالیت‌ها را به فعالیت‌های گروهی یا اجتماعی ترجیح دهید.

اما این به این معنا نیست که از همراهی لذت نمی‌برید اما رضایت بسیار بالایی از فعالیت‌های انفرادی به دست می‌آورید. این فعالیت‌ها به شما فضایی را می‌دهند تا آزادانه خود را ابراز کنید و بدون هیچ گونه حواس‌پرتی بیرونی به علایق خود بپردازید.

نیاز به فضای شخصی

آخرین نشانه درونگرا بودن با اعتماد به نفس بالا، نیاز به فضای شخصی است. این فضا به معنای فضای فیزیکی نیست، اگرچه محیط هم می‌تواند مهم باشد. اما مهمتر از همه، فضای عاطفی و ذهنی است. به عنوان یک درونگرا برای فضا و زمان شخصی خود ارزش زیادی قائل هستید. اگر از تجاوز دیگران به فضای شخصی خود احساس ناراحتی می‌کنید، این علامت مهمی است که نشان می‌دهد شما در تنهایی خود خوشحال‌تر هستید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.