طرز تهیه دسر ساده و خوشمزه ماست توت فرنگی با روکش شکلاتی

دسر ماست توت فرنگی با روکش شکلاتی، یک دسر خوشمزه و سالم ویرال شده TikTok است. شما می‌توانید این دسر رنگی را با ماست یونانی ساده، توت فرنگی تازه، عسل و چیپس شکلات نیمه شیرین به راحتی درست کنید.

دسر شکلاتی

طرز تهیه دسر توت فرنگی با ماست و روکش شکلاتی:

برای تهیه دسر ماست توت فرنگی با روکش شکلاتی به چیز زیادی نیاز ندارید و فقط به ماست انتخابی خودتان، توت فرنگی تازه و شکلات نیاز دارید. می‌‌توانید این دسر را ساده درست کنید و یا مواد دلخواه خودتان را به آن اضافه کنید.

موادی که برای دسر ماست توت فرنگی با روکش شکلات نیاز دارید به صورت زیر است:

توت فرنگی: در ابتدا کار به چند توت فرنگی کاملا تازه و خوشمزه نیاز دارید! آنها را خرد کنید. 1 یا 1/2 فنجان کافی است.

ماست: به 1 فنجان ماست نیز نیاز دارید. می‌توانید از ماست یونانی و یا طعم‌دار برای این دسر استفاده کنید.

عسل: 1 قاشق غذاخوری عسل مقدار مناسبی شیرینی را به این خوراکی سالم می‌دهد.

عصاره وانیل: می‌توانید 1 قاشق چای‌خوری عصاره وانیل برای طعم بیشتر به آن اضافه کنید.

شکلات: می‌توانید 1 فنجان چیپس شکلاتی نیمه شیرین برای روکش شکلات روی این دسر‌های یخی استفاده کنید. می‌توانید از شکلات تلخ یا سفید هم استفاده کنید.

روغن نارگیل: در زمان ذوب شدن شکلات، 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل تصفیه‌شده را به شکلات اضافه کنید. این روغن باعث می‌شود که شما یک پوشش شکلاتی نازک و یک‌دست داشته باشید.

دسر ماست توت فرنگی یخی با روکش شکلاتی 4 مرحله اصلی دارد:

مخلوط کردن، اسکوپ کردن، فریز کردن و کاور کردن با شکلات:

مرحله 1: توت فرنگی‌های خرد شده، ماست یونانی ساده، عسل و عصاره وانیل را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید و کاملاً با هم مخلوط کنید.

مرحله 2: مخلوط ماست را با قاشق بردارید (حدود 2 قاشق غذاخوری) و روی یک ورقه کاغذ روغنی اضافه کنید.

مرحله 3: سپس مخلوط ماست را در فریزر قرار دهید. حدود 1-2 ساعت اجازه دهید تا زمانی که کاملا منجمد شود.

مرحله 4: در این مرحله شکلات را آب کنید. مخلوط چیپس‌های شکلاتی و روغن نارگیل را می‌توانید در 15 یا 30 ثانیه در مایکروویو یا به روش بن‌ماری آب کنید. در این مرحله مخلوط را هم بزنید تا شکلات به خوبی ذوب شود.

مرحله 5: تیکه‌های ماست و توت‌فرنگی یخ زده را از فریزر خارج کرده و در شکلات ذوب شده بغلتانید. بهتر است از یک قاشق استفاده کنید تا مطمئن شوید که هر تیکه کاملاً از شکلات پوشیده شده است. پس از پوشاندن دسر با شکلات، دوباره تیکه‌ها را روی ورقه کاغذ روغنی بگذارید و در صورت تمایل می‌توانید کمی نمک دریایی به آن اضافه کنید.

مرحله 6: دوباره تیکه‌ها را چند دقیقه در فریزر بگذارید تا شکلات سفت شود و ماست خود را بگیرد.

استفاده از میوه‌های تازه فصل: این تیکه‌های خوشمزه را می‌توانید به راحتی با میوه‌های دلخواه خود درست کنید! به طور مثال می‌توانید از تمشک، شاه‌توت، هلو یا گیلاس خرد‌شده استفاده کنید.

دسر ماست توت فرنگی شکلاتی

وگان: این دسر آسان مناسب افراد گیاه‌خوار هم می‌تواند باشد. می‌توانید به سادگی عسل را با مقداری شربت افرای خالص عوض کنید و از ماست گیاهی استفاده کنید. می‌توانید از چیپس‌های شکلات تلخ یا چیپس‌های نیمه شیرین بدون لبنیات استفاده کنید.

قند کم: به راحتی می‌توانید این تیکه‌های شکلات را به صورت کم شکر تهیه کنید. می‌توانید عسل را حذف کنید و به جای آن از تکه‌های شکلات بدون شکر استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از مواد زیر به مخلوط ماست و توت فرنگی خود اضافه کنید:

  • چیپس شکلاتی
  • آجیل خرد شده
  • کره بادام زمینی
  • گرانولا
  • نارگیل خرد شده
  • سس کارامل

نکات تکمیلی دسر ماست توت فرنگی با روکش شکلاتی:

  1. برای اینکه غلتاندن تیکه‌های ماست توت فرنگی در شکلات آسان‌تر باشد، تیکه‌های ماست را کوچک‌تر درست کنید تا سریعتر یخ بزند و کار با آنها راحت‌تر باشد.
  2. شکلات را در یک کاسه کوچک ذوب کنید تا عمق بیشتری داشته باشد و بتوانید تیکه‌های ماست را راحت‌تر در آن بغلتانید.
  3. از روغن نارگیل غافل نشوید! این روغن باعث می‌شود شکلات نازک، صاف و روان باشد که غلتاندن تیکه‌های ماست توت فرنگی در آن راحت‌تر است.
  4. بهتر است در زمان غلتاندن تیکه‌های ماست در شکلات، آن‌ها را با هم از فریزر در نیاورید، چون تیکه‌ها شروع به آب شدن می‌کنند. بهتر است تیکه‌هایی را که می‌خواهید بغلتانید، در بیاورید و بعد از آغشتن آن‌ها با شکلات، در فریزر گذاشته و تیکه‌های بعدی را در بیاورید.

چگونه دسر ماست توت فرنگی با روکش شکلاتی را به بهترین شکل نگه‌داری کنم؟

می‌توانید باقی مانده این لقمه‌های توت فرنگی شکلاتی را در یک ظرف در بسته در فریزر نگهداری کنید. فقط قبل خوردن اجازه دهید کمی آب شود! هر تیکه شکلاتی حدود 160 کالری با 2 گرم پروتئین دارد که یک جایگزین عالی برای غذاهای یخ‌زده معمولی با قند بالا و پرکالری است.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.