10 فعالیت زمستانی سرگرم کننده و آسان برای کودکان در خانه

با زمستانی که در راه است ممکن است بیرون بردن بچه‌ها کمی سخت باشد و ما می‌دانیم در فصول سرد، مشغول نگه داشتن فرزندان می‌تواند کمی دشوار باشد. بنابراین در این مطلب فهرستی از فعالیت زمستانی داخل خانه را برای والدین تهیه کرده‌ایم تا کودکان خود را به روش‌های سرگرم‌کننده‌ای مشغول کنند.

فعالیت زمستانی برای کودکان

فعالیت های زمستانی داخل خانه برای مشغول نگه داشتن کودکان:

فواید ورزش برای کودکان

فعال ماندن برای کودکان فوایدی بسیاری برای روح و جسم آن‌ها دارد. برخی از این فواید عبارتند از:

  • سلامت مغز بهتر
  • افزایش استحکام استخوان
  • ایجاد اعتماد به نفس
  • مدیریت احساسات
  • افزایش عزت نفس آنها
یوگا برای کودکان

1. یوگا برای کودکان

اگر هیچ یک از اعضای خانواده علاقه‌ای به بیرون رفتن از خانه برای برف بازی ندارند، یوگا گزینه‌ای عالی برای کمی ورزش و سرگرمی در داخل خانه است. یوگا نه تنها یک گزینه عالی برای فعالیت بدنی است بلکه برای کاهش استرس و تمرکز نیز عالی است. می‌توانید در یوتوب ویدیوهای مناسب برای یوگا کودکان را سرچ کنید.

2. قلعه بسازید

قلعه‌ها مکان‌هایی جادویی برای کودکان هستند که می‌توانند خلق کنند، تصور کنند و لذت ببرند! می‌توانید در ساخت قلعه به آ‌ن‌ها کمک کنید. این راهی عالی برای فرزندتان شدن فرزندتان است!

3. کودکتان را به رقصیدن تشویق کنید

پخش کردن آهنگ‌های مورد علاقه فرزندتان و تشویق او به رقصیدن، به او کمک می‌کند تا مقداری از انرژی خود را بسوزاند. می‌توانید او را در این کار همراهی کنید! همچنین می‌توانید رقص فریز بازی کنید یا با یک ویدیو رقص، برقصید و از لحظات خود لذت ببرید.

4. توپ بازی

می‌توانید با کودک خود درون خانه توپ بازی کنید. اگر وسایل شکستنی زیادی در محیط خانه دارید، می‌توانید از بادکنک استفاده کنید. سعی کنید بادکنک را از زمین دور نگه دارید، بچه‌های شما عاشق این فعالیت هستند (و این کار آنها را برای خوابیدن خسته می‌کند).

بازی برای کودکان در زمستان

5. کاردستی بسازید

یکی از بهترین سرگرمی‌ها و فعالیت زمستانی برای کودکان در زمستان ساختن کاردستی‌های متنوع و رنگی است. شما می‌توانید ایده کاردستی را از پینترست بردارید و خودتان هم در این فعالیت به کودکتان کمک کنید.

6. کوکی‌ها را تزئین کنید

بسته به گروه سنی کودکتان، می‌توانید با بچه‌های خود کوکی یا کیک بپزید. می‌توانید وظیفه تزئین شیرینی را به آن‌ها بدهید. قطعا این کار برای آن‌ها بسیار مفرح و سرگرم‌کننده است.

7. یک تئاتر عروسکی بسازید

با عروسک‌های کاغذی و مقداری پارچه ضایعاتی، تخیل بچه‌هایتان را تماشا کنید. شما می‌توانید از تقریبا هر چیزی عروسک بسازید و تئاتر خانگی خود را راه بیندازید.

8. اسکی‌های خانگی درست کنید

می‌توانید با رعایت نکات ایمنی برای کودکان خود پیست اسکی خانگی درست کنید. اگر خانه شما پله دارد می‌توانید یک سطح صاف روی پله‌ها بگذارید و انتهای پله را با بالش و چیزهای نرم بپوشانید. سپس می‌توانید فرزندتان را روی آن سر دهید. البته حواستان به ایمنی فرزندتان باشد.

9. نقاشی برفی را امتحان کنید

می‌توانید مقداری برف از بیرون بیاورید. بطری‌های سس یا اسپری را با آب و چند قطره رنگ خوراکی پر کنید و اجازه دهید فرزندتان خلاقیت خود را نشان دهد. فشار دادن بطری‌ها یا اسپری به بچه‌های کوچکتر کمک می‌کند تا مهارت‌های حرکتی ظریف را تمرین کنند. فقط حواستان باشد که فرزندتان را یک لباس کهنه بپوشانید یا از یک پیش‌بند استفاده کنید تا لباس لکه نشود.

برای ساخت آدم برفی‌های کوچک از چوب‌ بستنی، دکمه‌ و هویج انگشتی استفاده کنید و ببینید بچه‌ها چقدر می‌توانند خلاق باشند.

فعالیت زمستانی برای کودکان

10. ساخت آدم برفی خوراکی

این فعالیت زمستانی خوشمزه مهارت‌های حرکتی و تخیلی کودکان را تقویت می‌کند. تنها مواردی که به آن نیاز دارید:

  • کاسه
  • بستنی وانیلی
  • تزئینات خوراکی (غلات، برش میوه‌های مختلف، اسمارتیز و…)

شما در فصل سرد زمستان چه فعالیت‌هایی را برای کودکتان در نظر می‌گیرید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.