طرز تهیه سیب زمینی تنوری با پنیر پارمزان که گزینه ای ساده و عالی برای تعطیلات است

سیب زمینی تنوری با پارمزان یک غذای مقرون به صرفه، آسان و خوشمزه است و تنها چیزی که نیاز دارید سیب زمینی‌های کوچک، پنیر پارمزان و روغن زیتون یا کره است تا یک غذای ترد، نرم و خوشمزه درست کنید.

نحوه درست کردن سیب زمینی تنوری با پنیر پارمزان:

طرز تهیه سیب زمینی تنوری
  1. فر را در دمای 400 درجه فارنهایت (تقریبا 200 درجه سانتی گراد) گرم کنید. گرما برای ترد شدن سیب زمینی‌ها ضروری است. سپس مقداری کره را بر روی گاز یا در فر آب کنید.
  2. در همین زمان سیب زمینی‌ها را بشویید، خشک کنید و از وسط نصف کنید. سیب زمینی‌های کوچک برای این غذا بهتر هستند یا اگر سیب زمینی بزرگ دارید آن‌ها را به قطعات کوچک‌تری تقسیم کنید.
  3. پس از ذوب شدن کره، پودر سیر، ادویه ایتالیایی یا ادویه دلخواهتان، نمک و فلفل و پنیر پارمزان رنده شده یا خرد شده را با هم مخلوط کنید تا خمیری درست شود.
  4. حالا سیب زمینی‌ها را از سمتی که برش دادید در مخلوط بزنید. می‌توانید پوست سیب زمینی را به روغن زیتون آغشته کرده و روی آن نمک و پنیر بپاشید.
  5. ظرف را به مدت 30 دقیقه در فر بگذارید (زمان پخت بستگی به اندازه سیب زمینی دارد). اگر سرخ کن بدون روغن دارید می‌توانید سیب زمینی‌ها را برای تردی بیشتر درون سرخ کن بگذارید. اما حتما سیب زمینی را با چنگال سوراخ کنید تا روند پخت سریع‌تر شود. می‌توانید این سیب زمینی‌های تنوری خوشمزه را با جعفری تازه، پنیر رنده شده و فلفل خرد شده تزئین کنید.
  • پنیرهای متفاوت را امتحان کنید: می‌توانید به جای پارمسان از پنیر گودا یا از هر پنیری که باب میلتان است، استفاده کنید.
  • با دیپ سرو کنید: می‌توانید این سیب زمینی‌های خوشمزه را همراه با دیپ به عنوان پیش غذا میل کنید. می‌توانید از دیپ گودا، سس پستو یا سس بوفالو برای این غذا استفاده کنید.
  • سیب زمینی‌ها را با سیر یا تند درست کنید: مقداری سیر خرد شده یا پودر سیر به مخلوط اصلی خود اضافه کنید تا طعم سیب زمینی پارمزان را تقویت کند یا برای تندی بیشتر از پودر فلفل تند درون خمیرتان بریزید.
  • این غذا را می توانید با سبزیجاتی مانند شلغم و یا هویچ هم امتحان کنید.

افرادی که گیاه خوار هستند می‌توانند کره گیاهی یا روغن زیتون را با کره حیوانی جایگزین کنند و از پنیر گیاهی در مخلوط پایه خود استفاده کنند.

این دستور سیب زمینی با پنیر پارمسان را می‌توانید به سلیقه خود تغییر دهید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.