فلفل دلمه

خوردن فلفل دلمه می‌تواند برای پوست شما مفید باشد

برای داشتن پوست روشن، درخشان و ظاهری جوان پسند، باید کارهای روزمره مراقبت از پوست را در طول روز انجام دهید. پوست یک عضو مهم در بدن است که باید مدام به آن رسیدگی کرد. پوست بزرگترین اندام بدن است و یکی از استانداردهای زیبایی محسوب می‌شود. همچنین پوست مهم‌ترین خط دفاعی بدن در برابر باکتری ها، ویروس‌ها و آلاینده‌های محیطی است. مرطوب کننده‌های غنی و سرم‌های اسید هیالورونیک می‌توانند پوست را در بهترین حالت نگه دارند. از سوی دیگر آنچه می‌خورید بر پوستتان تاثیر مثبتی خواهد داشت و باعث زیبایی بیشتر پوست خواهد شد. در این مطلب نیز خواهیم گفت که چرا خوردن فلفل دلمه می‌تواند برای پوست شما مفید باشد.

فلفل دلمه یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای پوست است. فلفل دلمه نه تنها از چروک جلوگیری می‌کند بلکه تولید کلاژن را افزایش می دهد که با کاهش سرعت پیری پوست خواهد شد. از سوی دیگر نوع قرمز فلفل دلمه باعث افزایش آنتی اکسیدان می‌شود که می‌تواند از رادیکال‌های آزاد ناشی از آلاینده‌های هوا جلوگیری کند و از پیری زودرس یا حتی سرطان جلوگیری کند. فلفل دلمه‌ای قرمز دارای بتا کاروتن و ویتامین C است. بتا کاروتن نوعی ضد آفتاب طبیعی است و به جلوگیری از تخریب سلول و آسیب ناشی از اشعه UVA و UVB کمک می‌کند و به نوبه خود از چروک جلوگیری خواهد کرد.

فلفل دلمه

توجه به این نکته مهم است که فقط خوردن غذاهای حاوی بتا کاروتن به تنهایی برای محافظت از پوست در برابر آفتاب زدگی کافی نیست. برای محافظت و مزایای کامل باید یک ضد آفتاب روزانه برای مراقبت از پوست خود داشته باشید.

بتا کاروتن نیز توسط بدن شما به ویتامین A تبدیل می‌شود. از سوی دیگر رتینول، نیز یک ماده محبوب ضد پیری برای مراقبت از پوست بوده که در واقع یکی از مشتقات ویتامین A است. ویتامین شگفت انگیز A باعث می‌شود تا چین و چروک‌ها با تحریک و تولید سلول در پوست باعث تولید کلاژن و الاستین شوند. نکته‌ی جالب دیگر آن است که فلفل دلمه‌ای همچنین دارای ویتامین C بوده که برای تولید واقعی کلاژن حیاتی است.

بیشتر بخوانید: چرا خوردن میوه با معده خالی توصیه می‌شود؟
بیشتر بخوانید: اگر بیش از حد سیب زمینی سرخ کرده بخورید چه اتفاقی برای بدنتان خواهد افتاد؟
بیشتر بخوانید: خوردن بیش از حد : چطور در برخی افراد استرس باعث می‌شود تا غذای بیشتری بخورند؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.