خون مصنوعی

تولید خون مصنوعی برای همه گروه‌های خونی توسط محققان ژاپنی

محققان ژاپنی به تازگی موفق شدند تا یک نوع خون مصنوعی را تولید کنند تا مشکل افرادی که به دریافت خون نیاز دارند، حل شود. در واقع این خون مصنوعی با تمام گروه‌های خونی سازگار و قابل استفاده خواهد بود. این قدم بزرگ می‌تواند برای نیازمندان به خون خبر بسیار خوبی باشد. در نتیجه در شرایط بحرانی نیازی نیست بیمار در انتظار گروه خون اهدا شده باشد و در نتیجه می‌توان از این گروه های خونی در تمام شرایط خاص و اورژانسی استفاده کرد.

خون مصنوعی سازگار با همه گروه‌های خونی

لازم به ذکر است که از آنجایی که خون‌های اهدایی در بیمارستان‌ها، تاریخ مصرف خاصی دارند؛ در نتیجه این خون مصنوعی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات را برای بیماران حل کند. نکته جالب دیگر است که این خون که توسط محققان ژاپنی تولید شده دارای پلاکت بوده و از گلبول‌های قرمز نیز بهره می‌برد. در این نوع خون شاهد خونریزی یا لخته شدن خون نخواهیم بود. از سوی دیگر این خون تا یک سال در دمای متعادل قابل استفاده خواهد بود.

خون مصنوعی

خون مصنوعی در این تحقیق می تواند جان بسیاری از بیماران را در سراسر جهان نجات دهد. نکته اصلی و موفقیت آمیز این خون هم این است که برای همه گروه‌های خونی قابل استفاده خواهد بود. در مرحله اول این خون در بدن خرگوش‌ها آزمایش شد که نتیجه موفقیت‌آمیزی را به همراه داشت و هیچ عوارض منفی در خرگوش‌ها دیده نشد. در نهایت می‌توان از این خون مصنوعی در بدن انسان نیز استفاده کرد و در شرایط بحرانی که بیمار به خون فوری نیاز دارد و در صورت نرسید خون از دنیا خواهد رفت، می‌توان به این خون روی آورد. این موفقیت برای بخش اورژانس و حتی آمبولانس بهترین اتفاق خواهد بود. البته تحقیقات و توسعه هنوز بر روی این پروژه ادامه دارد و احتمالا به زودی به مرحله اجرایی خواهد رسید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.