میکروپلاستیک چای کیسه‌ای

نوشیدن چای کیسه‌ای باعث ورود میلیاردها ذره میکروپلاستیک به بدن می‌شود

پلاستیک‌ها وارد اقیانوس، خاک، هوا، برف و حتی لیوان چای شما نیز شده‌اند. طبق تحقیقی که به تازگی انجام شده، چای کیسه‌ای میلیاردها ذره میکروپلاستیک را وارد آب می‌کند.

محققین دانشگاه McGill در کانادا تاثیرات قرار دادن چهار نوع چای کیسه‌ای تجاری پلاستیکی مختلف در آب جوش را مورد بررسی قرار دادند. آنها مشاهده کردند که هر چای کیسه‌ای 11.6 میلیارد ذره میکروپلاستیک و 3.1 میلیارد ذره نانوپلاستیک را وارد فنجان می‌کند. این میزان هزاران برابر بیشتر از مقدار پلاستیکی است که پیش از این در سایر غذاها و نوشیدنی‌ها اندازه گیری شده بود.

مشکلاتی که خوردن این ذرات پلاستیکی برای سلامتی افراد ایجاد می‌کند هنوز مشخص نیست، انتظار می‌رود پژوهشگران به زودی تحقیقات بیشتری را در این زمینه انجام دهند.

در این تحقیق برای رسیدن به نتایج دقیق‌تر، چای‌های موجود در کیسه‌ها تخلیه شده و سپس کیسه‌های خالی در آب جوش قرار گرفته بودند. پیش از این، وجود ذرات میکروپلاستیک در بسیاری از خوراکی‌ها مورد بررسی قرار گرفته بود، اما تحقیقات کمتری در مورد انواع چای و نوشیدنی‌های گرم انجام شده بود.

بسیاری از تولیدکنندگان چای‌های کیسه‌ای از ماده‌ای به نام پلی پروپیلن برای بسته بندی کیسه‌ها استفاده می‌کنند.

میکروپلاستیک
میکروپلاستیک

ما هر روز پلاستیک می‌خوریم!

طبق تحقیقات دیگری که اوایل امسال انجام شده، هر شخص به طور متوسط در طول هفته 5 گرم پلاستیک می‌خورد. این میزان برابر با وزن یک کارت اعتباری پلاستیکی در هر هفته است.

با توجه به اینکه میزان زیادی از این میکروپلاستیک‌ها در خوراکی‌های مختلفی که به صورت روزانه مصرف می‌کنیم وجود دارند، تاثیر این مواد بر سلامتی موضوعی مهم محسوب می‌شود.

با اینحال سازمان بهداشت جهانی (WHO) ماه گذشته اظهار داشت که به نظر نمی‌رسد میکروپلاستیک‌ها در سطح فعلی ضرری برای سلامتی انسان‌ها ایجاد کنند. البته در این گزارش گفته شده که اطلاعات موجود در مورد میکروپلاستیک‌ها محدود بوده و انجام تحقیقات بیشتر برای بررسی تاثیر این مواد بر بدن انسان‌ها ضروری است.

بیشتر بخوانید: مشکلات پلاستیک در جهان و راه حل‌های پیش روی آن چیست

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.