وقتی صحبت از طراحی داخلی به میان می آید، همیشه با کفپوش شروع کنید

کفپوش تاثیر بسزایی در طراحی داخلی دارد اما ترس از انتخاب نامناسب، عامل اصلی محبوبیت کفپوش‌های خسته‌کننده است. برای جلوگیری از این ترس، طراحان داخلی پیشنهاد می‌کنند به جای اینکه انتخاب کف پوش را در انتهای کار طراحی بگذارید، در ابتدا کار را از کف شروع کنید.

بسیاری از طراحان بر این باورند که کفپوش باید به عنوان پالت برای بقیه فضا عمل کند و به اتاق مورد نظرتان رنگ و طرح بدهد. همانطور که میشل اوگوندهین، طراحی داخلی می‌گوید: مهمترین تصمیم طراحی، انتخاب کفپوش است. از نظر بصری، این کار پایه و اساس همه چیز است و بقیه المان‌ها بر پایه آن انتخاب و چیده می‌شوند.

طراحی داخلی کفپوش

برای این که رنگ و طرح را به خانه خود بیاورید انتخاب کفپوش مناسب می‌تواند شروعی برای فضا سازی خانه و دکوراسیونی که مد نظراتان است، باشد. کفپوش قسمتی از خانه یا فضای شما است که به احتمال زیاد زمان طولانی‌ای آن را نگه می‌دارید در نتیجه در عین زیبایی باید مقاوم نیز باشد. بنابراین، منطقی است که شروع طراحی از کف باشد. سپس رنگ‌ها و مبلمان خانه خود را می‌توانید برای تکمیل کفپوش انتخاب کنید.

کف‌ها در انواع، طرح‌ها و اشکال مختلی هستند. برخی از آنها بادوام‌اند در حالی که برخی دیگر فقط برای مدت کوتاهی دوام می‌آورند و برخی از آنها برای زیبایی‌ بصری عالی هستند. همه چیز به نیازها، خواسته‌ها و بودجه شما بستگی دارد.

هنگام انتخاب کفپوش مناسب برای فضای داخلی خود، هرگز نباید به یک جنبه از کفپوش تکیه کنید و باید به هزینه، دوام، مقاومت، زیبایی و بسیاری موارد دیگر فکر کنید. شما کفپوشی نمی‌خواهید که فقط برای یک سال دوام داشته باشد.با این اوصاف، اجازه دهید در مورد انواع مختلف کفپوش و اینکه چرا در هنگام طراحی داخلی باید کف خانه خود را در اولویت قرار دهید، صحبت کنیم.

انواع کفپوش برای زیبایی خانه شما:

کفپوش طراحی داخلی

1. زیبایی و راحتی خانه خود را با کفپوش های چوبی افزایش دهید

اگر می‌خواهید ظاهر طراحی داخلی خود را زیباتر کنید، کفپوش چوبی بهترین گزینه است. این نوع کفپوش به خانه شما راحتی می‌دهد و تمیز کردن یا نگهداری آن آسان‌تر است. یک دستمال مرطوب ساده به شما کمک می‌کند هر گونه کثیفی را تمیز کرده و از بین ببرید.

کفپوش های چوبی در صورت مراقبت، بسیار محکم و بادوام هستند. علاوه بر این، این مدل کفپوش به راحتی می‌تواند با هر مدل طراحی داخلی سازگار شود و یک گزینه عالی برای صاحبان خانه‌هایی است که علاقه‌مند به ظاهری باکلاس هستند.

2. افزایش مقاومت و عملکرد با کفپوش چینی

کاشی یا کف چینی از خاک رس و سایر اجزای طبیعی تشکیل شده است که با هم ترکیب شده و در کوره پخته می‌شوند. این ترکیب کفپوش گرانتر از سایر جنس‌ها است، اما این گرانی هم دلیلی دارد!

کفپوش‌های چینی نسبت به کاشی‌های سرامیکی در برابر سایش مقاوم‌تر هستند. این کفپوش دارای محفظه‌های هوای کمتری است، سخت‌تر، ضخیم‌تر و یکنواخت‌تر است، در برابر سایش بسیار مقاوم است و برای مکان‌های پر رفت و آمد مناسب است.

3. با کفپوش پارچه‌ای هزینه‌ها را به حداقل برسانید

کفپوش های پارچه‌ای مقرون به صرفه هستند و در عین حال ظاهری باکلاس به فضای داخلی خانه شما می‌بخشند. همچنین باعث گرم شدن پاهای شما به خصوص در فصول سرد می‌شود.

4. کفپوش بتنی تا چند دهه با دوام خواهد ماند

مصالح بتنی هنگام استفاده در کف به عنوان بهترین و بادوام‌ترین مصالح شناخته‌ شده است. این مدل کفپوش سخت و مقاوم در برابر لکه و آسیب است. علاوه بر این، نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد، که دلیل محبوبیت و افزایش استفاده آن در فضاهای مسکونی و تجاری است.

کف بتنی که به درستی نصب شده باشد می‌تواند برای چندین دهه مقاوم بماند و در عین حال شکل و ظاهر خود را حفظ کند. همچنین از آنجایی که این ماده غیر قابل احتراق است، در برابر آتش مقاوم است.

5. با کفپوش‌های سنگ طبیعی ارزش ملک خود را چند برابر کنید

سنگ مرمر، گرانیت، سنگ فرش، سنگ آهک و ماسه سنگ پنج سنگ طبیعی رایجی هستند که می‌توانید برای زیبایی و ارزش افزودن به خانه خود استفاده کنید. کفپوش‌ های سنگ طبیعی هم برای مصارف مسکونی و هم تجاری مناسب و بهترین هستند. کفپوش های سنگ طبیعی به راحتی تمیز و نگهداری می‌شوند و همچنین ظاهری طبیعی به فضای داخلی شما می‌دهند.

کف اولین چیزی است که دوستان یا مهمانان هنگام ورود به خانه شما می‌بینند و اساس طراحی داخلی خانه است و شما بسته به عواملی مانند عملکرد، دوام، زیبایی‌شناسی و بودجه خود، گزینه‌های مختلفی برای کفپوش دارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.