دستور تهیه نان پیازچه به عنوان یک میان وعده عالی چینی

آشپزی با دینو: دستور تهیه نان پیازچه به عنوان یک میان وعده عالی چینی

نان پیازچه به عنوان یک خوراکی چینی در جهان شناخته می‌شود. این میان وعده سبک به دلیل تنوع پخت خود، بسیار محبوب است. در این قسمت از آشپزی با دینو: دستور تهیه نان پیازچه به عنوان یک میان وعده عالی چینی را بخوانید و این خوراکی جذاب را در وعده‌های غذایی خود امتحان کنید.

دستور تهیه نان پیازچه

این نان‌های پیازچه‌ای با بافت نرم و لایه‌ای و همچنین شکل جذاب خود، یک میان وعده خوشمزه را به صورت بخارپز در اختیار شما قرار می‌دهند. نکته مثبت پخت نان‌های چینی این است که با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانید درون آن مواد متنوعی را پر کنید و نان‌های مغزدار تهیه نمایید. این مواد می‌توانند گوشت، گردو، زرشک، سبزیجات معطر و انواع ادویه‌ها باشد. مواد لازم برای این دستور تهیه نان پیازجه، مناسب 20 چانه، مدت زمان آماده‌سازی آن 45 دقیقه، زمان پخت 15 دقیقه و مجموعا 3 ساعت و 45 دقیقه است.

آشپزی با دینو: دستور تهیه نان پیازچه به عنوان یک میان وعده عالی چینی

مواد لازم برای خمیر نان پیازچه

  • 4 فنجان (480 گرم) آرد نان
  • 2 قاشق چایخوری نمک
  • 2 قاشق چایخوری شکر
  • 1/2 قاشق چای خوری بیکینگ پودر
  • 1/4 قاشق چای خوری جوش شیرین
  • 1 قاشق غذاخوری + 1 قاشق چایخوری (12 گرم) مخمر فوری
  • 1 و 1/2 فنجان (340 گرم) آب گرم (95 درجه فارنهایت الی 115 درجه فارنهایت)
  • 1/3 فنجان (66 گرم) روغن انگور
  • 6 عدد پیازچه متوسط تا بزرگ، خرد شده

طرز تهیه

1. برای تهیه خمیر نان پیازچه، مواد خمیر را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس ورز دهید تا کاملا نرم و یکدست شوند. خمیر را به ظرفی که کمی چرب شده منتقل کنید، روی آن را بپوشانید و اجازه دهید تا حدود 1 الی 2 ساعت در دمای محیط بماند تا حجم آن دو برابر شود.

2. برای تهیه روغن: در حالی که خمیر در حال افزایش است ، روغن پیازچه را با حرارت دادن روغن و پیازچه روی حرارت متوسط تا زیاد درست کنید تا سیخ شود ، حدود 3 دقیقه. آن را از روی حرارت برداشته ، به ظرف ضد حرارت منتقل کرده و کنار بگذارید تا آماده شود.

3. بعد از آماده شدن خمیر برای شکل دادن، آن را به یک سطح کار که کمی چرب شده منتقل کنید و به قطعات کوچک‌تر تقسیم نمایید. این دستور تهیه به شما حدود 20 چانه کوچک می‌دهد.

4. پس از بریدن، تکه‌های خمیر را باز کرده و به روغن پیازچه که شامل تکه‌های پیازچه خرد شده نیز هست، آغشته کرده و با یک نمک پاش کمی مزه‌دار کنید.

5. خمیر باز شده را جمع کنید و کمی ورز دهید و کار روغن زدن آن را تکرار کنید تا جایی که تمام قسمت‌های آن چرب و آغشته به مواد شود.

6. در نهایت چانه‌ها را به فرم دلخواه خود بپیچید و اجازه دهید آماده پخت شوند.

8. نان‌های آماده شده را روی چند سینی پخت با فاصله از یکدیگر قرار دهید و روی آن را بپوشانید و بگذارید 30 دقیقه روی حرارت بخارپز شود.

9. پس از آماده شدن، می‌توانید آن‌ها را از ظرف خارج کرده و همراه با چاشنی‌های مورد علاقه خود سرو نمایید. نوش جان!

نکات مهم دستور تهیه نان پیازچه

  • به یاد داشته باشید که این میان وعده چینی باید بلافاصله بعد از پخت، از ظرف خارج شده و سرو شود. در صورتی که این نان‌ها در فضای باز بمانند، خشک شده و بافت دلپذیر خود را از دست خواهد داد.
  • باقی مانده نان‌ها را حتما بپوشانید و در دمای اتاق به مدت چند روز نگه داری کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را برای مدت طولانی‌تر در فریز و به صورت یخ زده در آوردید.
  • برای گرم کردن مجدد بهتر است بین 10 تا 20 دقیقه بخار پز شوند.
  • در صورتی که به بخارپز دسترسی ندارید، می‌توانید از یک قابلمه آب به عنوان پایه استفاده کنید و ظرف پخت خود را درون قابلمه بگذارید.
  • با توجه با ذائقه خود می‌توانید داخل خمیرها را مغزدار کنید.

آیا شما نیز تا به حال دستور تهیه نان پیازچه را امتحان کرده‌اید؟ درباره این غذای لذیذ چه می‌دانید؟ دیدگاه‌ها، پیشنهادات و تجربیات ارزشمندتان در این باره را با ما و همراهان باسلیقه دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: King Arthur Baking

بیشتر بخوانید: آشپزی با دینو: دستور تهیه بیسکوییت صبحانه برای شروع یک روز عالی

بیشتر بخوانید: ترفندهای کاهش ضایعات غذایی را یک بار برای همیشه بیاموزید

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar مهناز گفت:

    خسته نباشید خانم میرزاخان عزیز
    درسته که ما تبدیل فانهایت به سانتیگراد رو بلدیم اما بهتره که با استاندارد همینجا بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.