نان کدو حلوایی کاراملی

دستور پخت آسان نان کدو حلوایی کاراملی – به شیرینی شکر، به دلنشینی پاییز

شاید یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین دسرها و میان وعده‌ها در فصل پاییز، نان کدو حلوایی باشد که بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته است. این نان شیرین و دلنشین به خصوص از محبوبیت بالایی در استان گیلان برخوردار است که از آن به نام نان تابه‌ای یا به زبان گیلکی “کلوبیج نان” یاد می‌شود. حال قصد داریم دستور پختی متفاوت و سریع برای پختن نان کدو حلوایی را ارائه کنیم. دستور پخت نان کدو حلوایی کاراملی مخصوص فصل پاییز در ادامه ارائه شده است.

مواد لازم:
آرد، پودر مایه خمیر فوری، شیر، تخم مرغ، روغن مایع، شکر قهوه‌ای، پوره کدوحلوایی، مغز گردوی خردشده، کره آب‌شده، سس کارامل

دستور پخت کامل نان کدو حلوایی کاراملی جهت صرف یک صبحانه یا دسر شیرین

نان کدو حلوایی تکه تکه

نان کدو حلوایی کاراملی خوشمزه و لذیذ را همراه با خامه همزده تازه به عنوان دسر یا قسمت شیرین مهمانی صبحانه‌تان سرو کنید.

با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و به بازار آمدن کدوهای این فصل که موردعلاقه بسیاری از ما است، حال یک دستور پخت سریع کدو را برای شما آماده کرده‌ایم، این دستور پخت مطمئنا میل شما به شیرینی را ارضا می‌کند که پیدا کردن پاسخ به آن هم همیشه کار سختی است.

این بهترین دستور پخت برای پر کردن خانه شما از حس شگفت‌انگیز فصل پاییز و ارضای میل زیاد به شیرینی می‌باشد. یکی از مهمترین مسائل برای پخت این نان دلنشین و دوست‌داشتنی این است که دمای فر خود را تا ۳۵۰ درجه فارنهایت بالا ببرید و این‌گونه از اولین شرط دستور پخت نان کدو حلوایی کاراملی پیروی کرده باشید.

نحوه پخت نان کدو حلوایی کاراملی

مطمئنا از خوردن این شیرینی کدویی که داغ و گرم از فر درآمده و در کارامل شیرین و لذیذ غلطانده میشود، لذت خواهید برد. برای پخت نان کدو حلوایی کاراملی می‌توانید از بیسکوییت تکه تکه شده‌ استفاده کنید یا برای راحتی کار از خمیر بیسکویت استفاده نمایید.

قابلمه لوله‌ای شیاردار

نحوه قرار دادن بیسکوییت‌ها در قابلمه کیک‌پزی

برای شروع انتهای قابلمه مخصوص کیک‌پزی را با استفاده از اسپری پخت‌وپز با کمی آرد بپوشانید، سپس یک چهارم فنجان پوره کدو یا کدوی کنسرو‌شده را با نیم فنجان شکر قهوه‌ای و نصف فنجان گردو و یک قاشق چای‌خوری ادویه پای کدو ترکیب کنید و همه را باهم هم بزنید تا مخلوط شوند.

سپس بیسکویت‌ها را تکه تکه و به چهار قسمت تقسیم کنید و با ترکیب کدو و ادویه که از قبل آماده نموده‌اید، بپوشانید. حال بیسکوییت‌های آغشته شده با مخلوط کدو را به صورت مرتب درون قابلمه قرار دهید. در نهایت یک فنجان شکر قهوه‌ای را با سه چهارم فنجان کره آب‌شده ترکیب کرده هم بزنید تا سس کاراملی را درست کنید، و سس را روی تمام بیسکویت‌ها بریزید.

نان کدو کاراملی را برای مدت ۴۷ تا ۵۳ دقیقه یا تا زمانی که به رنگ قهوه‌ای طلایی دربیاید، در فر بپزید. اجازه دهید تا نانتان به مدت ۱۰ دقیقه درون قابلمه سرد شود. سپس قابلمه را داخل یک بشقاب سروته کرده و به صورت گرم و همراه با خامه هم زده‌شده سرو نمایید.

امتیاز: 4.5 از 5 (10 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar متین گفت:

    خیلی خوب بود تو این فصل خیلی میچسبه ممنون 😊😊😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.