چگونه تعداد گام های روزانه خود بالا ببریم؟

پیدا کردن راه‌هایی برای افزایش تعداد گام‌ های روزانه می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی شما به همراه داشته باشد. مواردی مانند یادآوری‌های تقویم و گوشی هوشمند و همچنین تعیین هدف‌های کوچک برای بالا بردن تعداد گام روزانه، می‌تواند به شما کمک کند تا مجموع گام‌های روزانه خود را افزایش دهید. مطالعات متعددی زنگ خطر را در مورد خطرات کم تحرکی به صدا در آورده است، از به خطر انداختن سلامت قلب و متابولیسم تا خطر مرگ زودرس.

به چند قدم در روز نیاز دارید؟

بالا بردن تعداد قدم روزانه

تحقیقات گذشته ارتباط ثابتی بین پیاده روی و سلامت قلب و عروق بهتر برای افراد در هر سنی را نشان داده است. مطالعه‌ای در سال 2018 منتشر شد و نشان داد که تنها 10 دقیقه پیاده روی سریع در مقایسه با بی‌تحرک بودن باعث تقویت خلق و خو می‌شود.

مطالعه‌ای دیگر در سال 2019 که اطلاعات بیش از 16000 زن مسن را تجزیه و تحلیل کرده بود، نشان داد کسانی که بین 4400 تا 7500 قدم در روز بر‌میدارند بیشتر از زنانی که قدم‌های کمتری برمیدارند، عمر می‌کنند.

چگونه باید تعداد گام روزانه را افزایش دهیم؟

1. اهداف روزانه تعیین کنید

هدف‌گذاری می‌تواند به شما انگیزه بیشتری برای شروع کارتان بدهد. سعی کنید که هدف جدید برای بالا بردن تعداد گام‌ های روزانه خود بگذارید. به عنوان مثال، امروز فقط 200 قدم بیشتر از دیروز راه بروید و فردا 200 قدم دیگر به آن اضافه کنید. به یاد داشته باشید که تعیین اهداف بزرگ، نتیجه معکوس دارد. درعوض به گونه‌ای هدف گذاری کنید که هر روز کمی بیشتر آن را انجام دهید، این کار را سرگرم‌کننده بدانید و به عنوان یک چالش ببینید.

2. به جست و جو بروید حتی اگر در اطراف محله باشد

می‌توانید بدون توجه به کشور، شهر یا محله‌ای که در آن هستید، جست و جو کنید. حتی در یک محله بسیار آشنا، می‌توانید با قدم زدن در مسیرهای مختلف قدم‌های بیشتری بردارید. مسیرهای جدیدی پیدا کنید و در خیابان‌ها یا مسیرهایی که قبلاً ندیده‌اید قدم بزنید. حتی می‌توانید در اطراف خانه خود قدم بزنید و به تمام جزئیات گیاهان، درختان، پیاده‌روها و محوطه‌سازی اطراف خود نگاه کنید.

3. از ریمایندر استفاده کنید

زمانی که در استراحت یا پشت میز هستید، گاهی اوقات به خاطر سپردن یک پیاده روی کوتاه ممکن است سخت باشد، بنابراین می‌توانید از ریمایندر گوشی هوشمندتان استفاده کنید تا اهداف شما را یادآوری کند. شما با تداوم می‌توانید به نقطه‌ای برسید گام برداشتن روزانه به اندازه مسواک زدن طبیعی باشد.

4. در انتهای پارکینگ پارک کنید

بالا بردن تعداد قدم های روزانه

بسته به جایی که در حال خرید هستید، پارکینگ می‌تواند بسیار بزرگ باشد. در اینجا می‌توانید ماشین خود را در جایی دورتر از مرکز خرید پارک کنید تا چند قدمی پیاده بروید یا به جای استفاده از ماشین تا محل مورد نظرتان پیاده‌روی کنید و از طبیعت لذت ببرید. پیاده‌روی در اطراف درختان و چمن‌زارها باعث افزایش فعالیت بدنی، بهبود سلامت روانی و حتی تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

5. عوامل حواس پرتی می‌تواند به شما در برداشتن گام بیشتر کمک کند!

برای مثال آیا نیاز به تماس گرفتن با شخصی دارید؟ روی پاهای خود بایستید و در حین صحبت کردن چند قدم بردارید. به‌جای اینکه زمانی که در خانه نشسته‌اید یا در صف ایستاده‌اید با دوستتان تماس بگیرید، وقتی مجبورید لباس‌ها را بشویید، آشپزخانه را تمیز کنید یا سگتان را به پیاده‌روی ببرید، تماس بگیرید. یا می‌توانید یک کتاب صوتی یا پادکست جذاب را برای یک پیاده‌روی طولانی (یا کوتاه) گوش دهید.

6. رقابت پذیر باشید

مطالعه‌ای در سال 2019 منتشر شد که نشان داد انجام فعالیت بدنی به صورت رقابتی و یا همراه با دوستان یا همکاران دیگر، در مقایسه با انجام آن زمانی که تنها هستید، مؤثرتر است. پس سعی کنید با دوست یا همکارتان به یک پیاده روی کوتاه یا بلند بروید.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.