سریال چرنوبیل

سریال چرنوبیل موجب عصبانیت و نارضایتی مقامات روسیه شد!

این روزها سریال چرنوبیل سروصدای زیادی کرده و به جرات می‌توان گفت که به راحتی جایگزین گیم آف ترونز شده و رضایت بینندگان را به‌دست آورده است. همانطور که در مطالب قبلی اشاره کردیم این سریال به‌تازگی رکورد بالاترین امتیاز IMDB را شکست و در نهایت به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های این دوره تبدیل شد و نظر بسیاری از مردم را به خود جلب نمود. این مینی سریال درباره فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در سال 1986 بود که در اوکراین شوروی اتفاق افتاد و ماجرای آن حادثه را روایت می‌کند. باید اشاره کنیم که این سریال بر اساس واقعیت بوده و قربانیان زیادی به‌جا گذاشته است. چرنوبیل هنوز متروکه است و مردم، این منطقه را ترک نمودند. اما در نهایت این سریال باعث بروز واکنش‌هایی از سوی کشور روسیه شد که در ادامه جزییات این خبر را شرح خواهیم داد.

سریال چرنوبیل

سریال چرنوبیل از دیدگاه مقامات روسیه

همانطور که گفتیم در کنار محبوبیت زیاد سریال چرنوبیل شاهد عصبانیت روسیه از این سریال نیز بوده‌ایم. در واقع مقامات روسیه کمی معترض به ساخت چنین سریالی از سوی آمریکا شدند. همچنین روس‌ها معتقدند که این سریال تنها دیدگاه آمریکا را از این حادثه به تصویر کشیده و واقعیت ماجرا نبوده است. در پی این ماجرا روسیه احتمالاً قصد دارد تا ماجرای چرنوبیل را از دیدگاه خود در قالب یک سریال جدید بسازد. در واقع فاجعه چرنوبیل به عقیده روسیه تقصیر مأموران سازمان CIA بوده است. به گفته مقامات روسیه، آمریکا در این فاجعه مقصر بوده و به تأسیسات اتمی چرنوبیل دست برده و به قولی دست‌کاری هایی صورت گرفته بود. بر اساس گفته‌ها ظاهراً در روز حادثه یکی از مأموران CIA نیز در منطقه حضور داشته که همین موضوع، صحت ماجرا را تأیید خواهد کرد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که این سریال همچنین باعث شد تا بینندگان، علاقه‌مند به بازدید از این منطقه شوند و تاکنون تورهای مختلفی برای این منطقه در نظر گرفته شده که با استقبال مردم روبرو بوده است. به جرات می‌توان گفت که سریال محبوب چرنوبیل در حال حاضر بهترین سریال این روزها است و در جایگاه اول قرار گرفته است. اما این ماجرا قطعاً برای روسیه خبر خوبی نبوده و موجب نارضایتی آن‌ها شده است. در نهایت باید منتظر چرنوبیل جدید و به تصویر کشیدن این فاجعه از دیدگاه روس‌ها باشیم و ماجرا را از زاویه‌ای دیگر ببینیم.

امتیاز: 4.4 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar Omid گفت:

    شما منتظر باشید. کسی که به چین و روسیه استناد کند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.