سلامت روانی فرزندان

عادت‌های بدی که می‌تواند به سلامت روانی فرزندان شما آسیب برساند

بچه‌ها خیلی زود یاد می‌گیرند که چگونه از بدن‌ و توانایی‌هایشان استفاده کنند. قدرتمندترین راه برای آموختن عادات سالم به آنها جایزه یا تنبیه نیست. در عوض، به شیوه‌ای مثبت رفتار کنید و رفتارهای سالم را الگوسازی کنید. وقتی مثال خوبی بزنید، به آنها کمک خواهید کرد تا روش‌های خوبی برای احساس خوشبختی و انتخاب‌های سالم را بیاموزند. اما به هر جهت عادت‌های بد مختلف، می‌تواند بر سلامت روانی فرزندان تاثیر بگذارد و در این مطلب قصد داریم تا به این عادت‌های بد فرزندان اشاره کنیم.

عادت‌های بد فرزندان را بشناسیم

عادت‌های بد غذایی

برخی از بچه‌ها در هنگام ناراحتی و ناامیدی غذای زیادی مصرف می‌کنند. این یک عادت بد است و نباید اجازه دهیم که در فرزندمان شکل گیرد. در واقع این کودکان به این شکل هستند که زمان‌هایی که احساسات خوب یا بد دارند، شروع به خوردن می‌کنند. در نتیجه باید به کودکان بیاموزید که خوردن برای بروز احساسات راه حال خوبی نیست.

زورگویی و بدست آوردن هر چیزی با جیغ و گریه

بسیاری از کودکان بسیار زورگو و خودخواه هستند و همه باید از خواسته‌های آن‌ها اطاعت کنند. این کودک برای هر چیزی لجبازی و گریه می‌کنند تا به خواسته‌هایشان برسند. در واقع شما باید با بی‌توجهی به این حالت کودکان به آن‌ها بفهمانید که این روش خوبی برای درخواست خواسته‌هایشان نبوده است.

استفاده از گوشی و اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری

این روزها بچه‌ها بیش از اندازه با گوشی بازی می‌کنند یا به بازی‌های کامپیوتری اعتیاد دارند که باید کنترل شوند و زمان خاصی را به بچه‌ها اجازه دهیم تا بازی کنند. در واقع باید سعی کنیم تا بچه‌ها را به دوچرخه‌سواری و بازی‌های فیزیکی جذب کنیم.

جر و بحث کردن مداوم

بعضی کودکان اصلا حرف شنو نیستند و ترجیح می‌دهند به جای قبول کردن حرف شما ساعت‌ها جواب‌های بی‌ربطی به شما دهند تا کار خود را انجام دهند و حرف خود را به کرسی بنشانند. اما باید به آن‌ها آرامش زندگی را بیاموزید و به آن‌ها بیاموزید که خشمشان را کنترل کنند و از جر و بحث کردن در هر زمینه‌ای خودداری کنند.

حسادت کردن و غیبت کردن

حس حسادت در کودکان بسیار طبیعی است و این باعث می‌شود تا میان دوستانشان غیبت کنند. در نهایت با تکرار این موضوع، غیبت کردن به یک حالت عادی و به یک عادت بد تبدیل خواهد شد که بر روحیه و سلامت روانی فرزندان تاثیر منفی خواهد گذاشت. در نتیجه باید آن ها راهنمایی کنید تا دست از غیبت کردن یا حتی حسادت کردن بردارند و سعی کنند از دوستی با هم سن‌ و سال‌های خود لذت ببرند.

وابستگی به افراد و وسایل شخصی

بسیاری از کودکان هستند که وابستگی زیادی به والدین یا اسباب‌بازی‌های خود دارند و این باعث می‌شود تا کودک آسیب‌های زیادی ببیند و سلامت روانی فرزندان با این عادت بد به خطر خواهد افتاد. در نتیجه سعی کنید کمک کنید تا وابستگی آن‌ها به افراد و وسایل شخصی‌شان کاهش یابد و این کار باعث می‌شود تا کودک احساس آرامش بیشتری را تجربه کند.

بیشتر بخوانید: چگونه یک والدین مهربان برای فرزندانمان باشیم؟ (۳۰ روش جالب)
بیشتر بخوانید: چگونه کودکان را در دوران کرونا به پوشیدن ماسک صورت تشویق کنیم؟
بیشتر بخوانید: 20 جمله مخرب روان کودکان که والدین هرگز نباید آن‌ها را بیان کنند

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.