8 غذای مضر برای پوست آکنه ای که متخصصان پوست آن‌‌ها را توصیه نمی‌کنند

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان جز بهترین غذاها برای پوست معمولی و آکنه ای هستند و می‌توانند به روشن شدن، چاق شدن یا حفظ رطوبت پوستتان کمک کنند. اما از طرفی بعضی از غذاها می‌توانند باعث جوش، آکنه، قرمزی و کدری پوست شما شوند. در اینجا لیستی از غذاهایی که مانع شفافیت پوست شما می‌شوند و برای پوست های به خصوص آکنه ای ضرر دارد را به گفته متخصصان پوست با شما به اشتراک می‌گذاریم.

نوشابه برای آکنه

نوشابه پوست شما را کم آب و پیر می‌کند

دکتر دوریس دی، متخصص پوست در شهر نیویورک و نویسنده کتاب Beyond  Beautiful می‌گوید: ” نوشابه رژیمی و نوشابه معمولی هر دو می‌توانند التهاب پوست را افزایش دهند. جایگزین‌های بسیار خوشمزه‌ای وجود دارد که معمولا ارزان‌تر هستند.” از جمله: آب گاز دار، انواع توت‌ها، لیمو، لیموترش یا برش‌های پرتقال را می‌توانید به آب گازدار ساده اضافه کنید.

غذاهای تند می‌توانند بیماری آکنه روزاسه را بدتر کنند

غذای تند و التهاب آکنه

Joshua Zeichner، مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی درماتولوژی در نیویورک می‌گوید: «هر غذایی که باعث گشاد شدن رگ‌های خونی و گرگرفتگی شما شود، می‌تواند باعث قرمزی پوست هم بشود». محققان به این نتیجه رسیدند که بسیاری از افراد مبتلا به روزاسه بعد از خوردن غذاهای تند یا نوشیدن الکل یا نوشیدنی‌های گرم، دچار گرگرفتگی می‌شوند.

پاستا می‌تواند باعث التهاب آکنه شود

پاستا و التهاب آکنه

بین التهاب و کربوهیدرات تصفیه شده ارتباط مستقیم وجود دارد. برنج سفید، نان و شیرینی غذاهایی با کربوهیدرات تصفیه شده هستند. همه این غذاها شاخص گلیسمی بالایی دارند. (شاخص گلیسمی: اندازه‌گیری تأثیر یک غذا بر قند خون) مطالعه‌ای در سال 2016 در مجله آکادمی پوست آمریکا ارتباط بین آکنه و غذاهای با شاخص گلیسمی بالا را نشان داده است.

قند با التهاب پوست مرتبط است. ساده‌ترین راه برای کنترل شاخص گلیسمی پوست این است که تا حد امکان از یک رژیم غذایی گیاهی و کامل استفاده کنید. برای دوستداران کربوهیدرات، این به معنای استفاده حداقل از برنج قهوه‌ای، نان سبوس‌دار و پاستا گندم است.

لبنیات می‌تواند باعث آکنه شود

غذاهای مضر برای پوست

متخصصان پوست معمولا می‌توانند تشخیص دهند که چه زمانی یک بیمار لبنیات بیش از حد خورده است. تحقیقات در سال 2017 ارتباط بین آکنه بزرگسالان در زنان و مصرف نه تنها غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا (مانند ماکارونی سفید) بلکه شیر گاو را نشان می‌دهد (به خصوص شیر بدون چربی). پل جارود فرانک، متخصص پوست و مو می‌گوید این به این دلیل است که لبنیات می‌تواند “مسدول کننده التهاب” باشند و ” آکنه را که در واقع التهاب بافت است، تشدید کند.”

شیک‌های پروتئین می‌توانند باعث تشدید آکنه شوند

شیک پروتئین باعث جوش می‌شود

شیک‌های پروتئینی بعد از یک جلسه تمرین با وزنه برای ساختن ماهیچه‌های شما بسیار عالی هستند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که بعضی از انواع پروتئین‌ها ممکن است به پوست شما آسیب بزند. بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2017 در Health Promotion Perspectives منتشر شد، مشخص شده است که پروتئین آب پنیر می‌تواند باعث تشدید آکنه شود.

چیپس سیب زمینی می‌تواند التهاب پوست را زیاد کند

چیپس برای پوست مضر است

آیا تا به حال دیده‌اید که یک متخصص پوست (یا یک سلبریتی، یا یک جراح پلاستیک و یا هر کسی با پوستی عالی و درخشان) تنقلات فرآوری شده‌ای مانند چیپس سیب زمینی بخورد؟ خوردن غذاهای فرآوری‌شده که دارای چربی‌های ترانس بالایی هستند می‌تواند بر گلیکاسیون (زمانی که قند به پروتئین‌ها متصل می‌شود و مواد مضر تشکیل می‌دهد) و التهاب پوست تأثیر بگذارد و جوش‌های آکنه ای یا روزاسه را تحریک یا تشدید کند.

مرغ سرخ شده

مرغ سرخ شده و جوش صورت

جوانه‌های چشایی شما احتمالا غذاهای سرخ شده را دوست دارند، اما پوست شما از آن‌ها متنفر است. اگرچه محدودیت‌های قانونی، میزان چربی ترانس مجاز در غذاها را به شدت محدود کرده است اما بعضی از چربی‌های خطرناک هنوز به طور طبیعی در غذاها وجود دارد و می‌تواند به پوست شما صدمه بزند.

شکر می‌تواند پوست را چروکیده و کدر نشان دهد

ضرر شیرینی و قند برای پوست

شکر یکی از مواردی است که هم برای پوست آکنه ای و هم برای پوست معمولی مضر است. مصرف گاه به گاه شکر ایرادی ندارد اما زیاده‌روی در هر چیز شیرین و پرشکری می‌تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد. چرا؟ مانند همه غذاهای با گلیسمی بالا، شکر به سرعت قند خون شما را افزایش می‌دهد و باعث التهاب و تحریک گلیکوزیشن می‌شود که ممکن است فیبرهای کلاژن پوست شما را سفت کند، اینگونه پوست شما کمتر پر به نظر می‌رسد و با گذشت زمان دچار کدری و چروک می‌شود.

نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.