تلویزیون OLED 8K

چیزی فراتر از یک تلویزیون؛ فروش تلویزیون OLED 8K شرکت LG آغاز شد

در جریان نمایشگاه CES 2019، شرکت‌هایی از جمله LG و Samsung، اقدام به معرفی اولین تلویزیون‌های 8K خود برای عرضه در بازار کردند؛ تلویزیون‌هایی که فروش آنها حتی از کمی پیش‌تر آغاز شده و اینک در حال گسترش با برند و مدل‌های جدید است. در همین راستا، شرکت کره‌ای LG نیز جدیدترین محصول خود، شامل یک تلویزیون OLED 8K را برای عرضه در بازار، معرفی کرد.

فروش تلویزیون OLED 8K از ال‌جی

شرکت LG یک تلویزیون 88 اینچی با پنل OLED را برای عرضه در بازارهای جهانی معرفی می‌کند؛ این تلویزیون غول پیکر، پیشرفته و البته گران قیمت با نام 88Z9 در 3 ماهه سوم سال 2019 راهی بازار خواهد شد. الجی از همین حالا پیش فروش آن را برای بازار کره جنوبی آغاز کرده و سپس نوبت به آمریکای شمالی، اروپا و دیگر نقاط جهان خواهد رسید.

شرکت LG بزرگ‌ترین سازنده تلویزیون‌های OLED در سراسر جهان، به عنوان برجسته‌ترین دستاورد خود این تلویزیون 8K را راهی بازار می‌کند. 88Z9 با بیش از 33 میلیون پیکسل، زاویه دید گسترده و نمایش عمیق رنگ‌های مشکی به لطف استفاده از تکنیک OLED، محصولی خاص و ویژه خواهد بود. این محصول دارای ساختار پیکسلی 4320×7680 بوده و این مقدار 16 برابر بیش از یک تلویزیون Full HD و 4 برابر یک تلویزیون 4K است.

 تلویزیون OLED 8K

این تلویزیون از نسل دوم پردازنده های Alpha 9 بهره می برد؛ پردازنده های سری آلفا به صورت اختصاصی در شرکت LG طراحی شده است. Alpha 9 در نسل دوم برای تلویزیون OLED 8K بهینه شده است. این پردازنده، با یک پایگاه داده در ارتباط است؛ با تکیه بر فناوری یادگیری عمیق که در سطح پردازنده و نرم افزار تعریف شده است، می تواند داده های بصری را با پایگاه داده چک کرده و بهترین الگوریتم تصویر را برای نمایشی حیرت انگیز ارائه دهد. این برترین ویژگی یادگیری عمیق در یک تلویزیون خواهد بود.

مدل جدید پردازنده Alpha 9، دارای قابلیت پردازش پیشرفته تصویر 8K به همراه ارتقاء تصاویری با رزولوشن زیر 8K است. موتور Upscale مورد استفاده در این تلویزیون دارای دو گونه 4 و 6 مرحله ای است؛ در نتیجه در صورت پخش محتوا با رزولوشن 4K، تصاویر به صورت 8K پخش شده و یا نمایش تصاویر در ورودی 1080×1920 نیز در چند مرحله افزایش پیدا خواهد کرد.

 تلویزیون OLED 8K ال‌جی

در بخش صدا، LG 88Z9 دارای پردازش بسیار هوشمند و توانمندی است که می تواند صدای استریو را به صورت 5.1 شبیه سازی کرده و حتی میزان فرکانس های صوتی را بر اساس تجزیه و تحلیل محیط، تنظیم نماید. یادگیری عمیق، با تحلیل محتوای منبع به منظور تولید جلوه های صوتی پیشرفته در تمام محتواهای صوتی، باس عمیق تر و صدایی زنده را به گوش کاربران خواهد رساند.

دیگر ویژگی بخش صوتی، پشتیبانی از استاندارد Dolby Atmos است. مهمترین درگاه این تلویزیون HDMI 2.1 بوده و تکنیک HDR را به همراه Dolby Vision پوشش خواهد داد. درگاه HDMI 2.1 امکان پخش محتوای 8K با 60 فریم در ثانیه را دارا است. در پایان هم به پشتیبانی از دستیارهای صوتی Google Assistant و Amazon Alexa اشاره خواهیم کرد. دنیای جدید تلویزیون ها در حال تجربه ای بی نظیر است.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.