نابودگر سرنوشت تاریک

شکستی غیرمنتظره برای مجموعه فیلم‌های ترمیناتور؛ فروش ضعیف فیلم جدید نابودگر

انتظار می‌رفت فیلم جدید ترمیناتور با نام Terminator: Dark Fate سری فیلم‌های ترمیناتور یا همان نابودگر را دوباره احیا کند. این اولین بار پس از اکران فیلم “ترمیناتور 2: روز داوری” در سال 1991 بود که جیمز کامرون و لیندا همیلتون در ساخت فیلمی جدید از سری فیلم‌های ترمیناتور همکاری داشتند. اما برخلاف چیزی که انتظار می‌رفت، این فیلم فروشی ضعیف داشته است.

با اینکه ششمین فیلم از سری ترمیناتور با فروش 29 میلیونی در رتبه اول باکس آفیس هفته گذشته آمریکا قرار گرفته، اما این رقم بسیار کمتر از پیش بینی‌هایی است که در مورد فروش آن انجام شده بود. با توجه به بودجه 180 میلیونی فیلم، انتظار می‌رفت که این قسمت از سری نابودگر فروشی حداقل 40 میلیونی در هفته اول اکران خود داشته باشد. فروش فیلم جدید در هفته اول تقریبا برابر با فروش 27 میلیونی فیلم قبلی نابودگر با نام “ترمیناتور: جنسیس” است. فیلم جنسیس در نهایت با فروش جهانی 440 میلیونی به کار خود پایان داد. این در حالیست که تنها 90 میلیون از این فروش در آمریکای شمالی بود.

استقبال ضعیف مخاطبان چیزی نبود که پارامونت و اسکای‌دنس از این فیلم انتظار داشتند. قرار بود تا این فیلم که جیمز کامرون و همیلتون نیز در ساخت آن همکاری داشته‌اند، شروعی دوباره برای سری ترمیناتور باشد. این فیلم دنباله‌ای مستقیم بر فیلم‌های ترمیناتور و ترمیناتور 2 است. در حقیقت پارامونت با ساخت این قسمت که می‌تواند به عنوان قسمت سوم سری نابودگر در نظر گرفته شود، فیلم‌های “ترمیناتور 3: خیزش ماشین‌ها”، “ترمیناتور رستگاری” و “ترمیناتور جنسیس” را به کلی از تاریخ این مجموعه فیلم حذف کرده است.

نابوگر سرنوشت تاریک

 اما به نظر می‌رسد که هیچکدام از این مسائل کمکی به این سری از فیلم‌ها نکرده‌اند و تماشاگران در آستانه سال 2020 از فیلم‌های ترمیناتور که اوج محبوبیت آنها در دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی بود خسته شده‌اند.

البته در پشت صحنه نیز اختلافاتی در نحوه ساخت این فیلم وجود داشت. تیم میلر کارگردان فیلم در مصاحبه‌ای اظهار داشته بود که او و کامرون در مورد نحوه سفر در زمان و رده بندی سنی فیلم به مشکل برخورده بودند.

جالب است بدانید که این قسمت از ترمیناتور نسبت به فیلم‌های قبلی امتیازات بهتری را از کارشناسان و منتقدین دریافت کرده است. امتیاز “ترمیناتور: سرنوشت تاریک” در سایت Rotten Tomatoes در حال حاضر 70% بوده که از سه فیلم قبلی ترمیناتور بالاتر است.

در نهایت به نظر می‌رسد که تعداد طرفدارای جدی ترمیناتور که هنوز به سینماها می‌روند کاهش پیدا کرده و عموم مردم نیز دیگر علاقه چندانی به این سری از فیلم‌ها ندارند. با توجه به کاهش فروش این فیلم، دور از انتظار نیست که قسمت بعدی ترمیناتور در سیستم‌های ویدئویی مثل نتفلیکس یا هولو پخش شود.

بیشتر بخوانید: جوکر پرفروشترین فیلم تاریخ سینما در رده سنی بزرگسالان شد

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

۵ دیدگاه

  1. Avatar سعید گفت:

    درود خدمت همه ترمیناتور دوستان، بنده اولین بار حدود ۲۵ سال قبل بود که با ترمیناتور آشنا شدم! وقتی نوار ویدیویی رو داخل VHS قرار دادم بی اندازه هیجان زده بودم، ترمیناتور ۲ بود محصول سال ۱۹۹۱، روز داوری، بی وقفه فیلمو تماشا کردم، واقعا عالی بود، به معنای واقعی کلمه شاهکار بود، اینترنت مثل الان همگانی نشده بود، مردم فک میکردن ربات ها آینده انسان ها هستند، به همین دلیل هرکسی به هر طریقی سعی میکرد این فیلمو ببینه، وقتی تی۸۰۰ رو میدیدیم هیجان زده میشدیم، وقتی تی ۱۰۰۰ رو با اون حالت مایعی که داشت میدیدم یه حس عجیبی مملو از ترس و تکنولوژی فوق پیشرفته بهمون دست میداد، تا سال ۱۹۹۱ عجیبترین تکنولوژی ها برای فیلم های جیمز باند بود، ولی وقتی روز داوری اکران شد مفهوم تکنولوژی آینده رو فهمیدیم چیه و اینکه قراره در آینده ای نچندان دور، اسکای نت کل دنیارو برا خودش کنه، حالا شما ترمیناتور ۲رو با بقیه قسمت ها مقایسه کن، ترمیناتور ۳ سارا کانری در کار نبود، که کنار جان و تی۸۰۰ باشه، ترمیناتور ۴ داستان کلا عوض شد، ترمیناتور ۵ جان کانری که قرار بود دنیارو نجات بده، خودش تبدیل به اسکای نت شد، ترمیناتور ۶ همون جان کانری که در ترمیناتور ۲ دیده بودیم خیلی راحت توسط تی ۸۰۰ که برای ما قهرمان روزگار خودمون بود کشته شد! خط زمانی عوض شد! به شعور بیننده توهین شد، با این رویه نبایدم موفق میشد، فقط یک راه وجود داره برای موفقیت ترمیناتور ۷، اونم اینه که ترمیناتور ۷ دقیقا ادامه ترمیناتور ۲ در سال ۱۹۹۱ باشه و قسمت های ۳ و ۴ و ۵ و ۶ نادیده گرفته بشن. اقای جیمز کامرون باید اجازه بده به همه قرن بیستمیا یبار دیگه اون حس رو تجربه کنن با نشون دادن روز داوری دوباره.

  2. Avatar محمد گفت:

    خدایی فیلم بد نبود . درسته عالی نبود ولی بد هم نبود .ولی خیلی راحت میتونست با یک ترفند اوضاع فیلم بهتر کنه اونم این بود این فیلم ادامه جنسیس کنه. چون خیلی شبیه ادامه جنسیس بود. حیفش . امید وارم یک ریبوت کامل 3 گانه از این فیلم ببینیم تاحالا که 2 تا ریبوت الکی و بیخودی شکست خورده.متاسفانه

  3. Avatar محمد گفت:

    فیلم عالی است و خوش ساخت ، کاهش فروش دلیل بر آن نیست که مردم از این فیلم خوششان نمی یاد در کل اکثر مردم علاقه چندانی به رفتن به سینما دیگر ندارند چون با وجود سیستم های مثل نتفلکس صبر خواهند کرد تا در اینترنتی آن تماشا کنند ، کشور هایی مثل ایران که هیچ دانلود و ……

    • Avatar بهادر گفت:

      مرسی از حمایتی که از این فیلم عالی داشتی.کاملا معلومه که نویسنده داره یکطرفه و مقرضانه برخورد می‌کنه.فقط آمریکا نمیتونه ملاک باشه اونم تو کرونا….به نظر من مجموعه فیلم های ترمیناتور عالی هستن هر شیش تا قسمتی که ساخته شده جذابیت های خودشونو دارن و اگه تو تمام دنیا پخش و آمارگیری میشد اونوقت محبوبیت این

  4. Avatar kambiz گفت:

    این جور فیلمها به در د قدیم میخوره که تصور مردم از ربات و پیشرف یک انسان شبیه سازی شده بودش. درثانی تاریخ هایی که تو قسمت های گذشته ازش به عنوان آینده یاد میشد گذشته و شباهتی با آینده نگری فیلم نداره. اطلاعات عمومی ما بالا رفته و میدونیم که اصولا نیاز نیست سربازهای رباتیکی باشکل انسان در قامت یک ارتش ساخته بشه. اصول فیلم کهنه و قدیمی هستش.
    جابجایی در زمان هم هیچ وقت توضیح منطقی در فیلم نداشته که هیچ یه جورایی با پیشرفتی که در فیلم نشون میده هم خوانی هم نداشته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.