فعالیت‌های مفید

چگونه وقت آزاد خود را با فعالیت‌های مفید و کاربردی بگذرانیم؟

با فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی‌های این‌چنینی، مردم وقت آزاد خود را به بازی با گوشی و گشت‌وگذار در وب می‌گذرانند که اغلب زیاد مفید نیست و درواقع هدر دادن وقت است. اما باید به یاد داشته باشید که وقت انسان بسیار بار ارزش است و باید از تمام لحظات زندگی به‌درستی استفاده کرد. به‌طورکلی فعالیت‌های سرگرم‌کننده زیادی وجود دارد که برای وقت‌های آزاد بسیار مفید است. درنتیجه باید درباره چگونگی گذراندن وقت‌های خالی‌تان فکر کنید و فعالیت‌های مفید و کاربردی را انتخاب نمایید. در این مطلب برخی از این فعالیت‌های مفید که برای وقت‌های آزادتان مناسب است را معرفی خواهیم کرد.

مطالعه کتاب

کتاب بهترین گزینه برای پر کردن وقت‌های خالی و از جمله فعالیت‌های مفید است که می‌توانید انجام دهید. درنتیجه هر زمان که احساس کردید وقتتان آزاد است کتاب‌هایی با موضوعات محبوبتان را مطالعه نمایید. کتاب می‌تواند یک داستان، رمان، علمی، فلسفی یا حتی شعر باشد. در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته مردم حتی زمانی که در مترو بیکار باشند نیز به مطالعه می‌پردازند. اگر یک کتاب کوچک را در کیف خود قرار دهید می‌توانید از تمام زمان‌هایی که در مکان‌های مختلف هدر می‌رود استفاده کنید. با این شیوه تمامی وقتتان حتی در وقت‌های آزاد، صرف یادگیری خواهد شد و سرانه مطالعه کشور رشد خواهد کرد. باید یادآوری کنیم که در حال حاضر سرانه مطالعه کشور ۵ دقیقه بوده درحالی‌که در ژاپن سرانه مطالعه ۴۵ دقیقه است.

مطالعه

یادگیری یک زبان جدید

یادگیری یک زبان جدید در دنیای ارتباطات امروز می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. یادگیری زبان علاوه بر متمرکز کردن ذهن، به اعتمادبه‌نفس شما نیز کمک خواهد. هرچه زبان‌های بیشتری یاد بگیرید بیشتر می‌توانید با دنیای اطرافتان ارتباط برقرار کنید. برای شروع به یادگیری زبان انگلیسی فکر کنید که زبان اول دنیا است و با یادگرفتن این زبان می‌توانید با دنیا ارتباط برقرار نمایید. برای یادگیری زبان می‌توانید از اپلیکیشن‌های گوشی موبایل یا فیلم‌های آموزشی استفاده نمایید و حتی در مکان‌های عمومی نیز یادگیری خود را ادامه دهید.

نوشتن و وبلاگ نویسی

اگر فکر می‌کنید درزمینه نویسندگی مهارت دارید این کار را انجام دهید. زیرا نوشتن نیاز به مطالعه دارد درنتیجه نوشتن می‌تواند برایتان مفید باشد. حتی اگر مهارت زیادی در نویسندگی ندارید به‌مرورزمان مهارتتان بهبود خواهد یافت و درزمینه نویسندگی خلاق‌تر از قبل خواهید شد. نویسندگی ذهن را فعال می‌کند و دایره واژگان را افزایش می‌دهد. برای تمرین نوشتن و پیشرفت ذهن می‌توانید در وبلاگ خود به‌صورت فعال به نوشتن بپردازید و درزمینه‌های مختلف محتوایی را منتشر کنید.

نویسندگی

ثبت‌نام در دوره‌های مهارت

در کنار کار و تحصیل، دوره‌های مهارت می‌تواند برای روحیه بسیار خوب و انرژی‌بخش باشد. از طرفی دوره‌ی مهارت‌های مختلف مانند نقاشی، نجاری، موسیقی یا حتی برنامه‌نویسی می‌تواند برایتان بسیار کاربردی و مفید باشد. درنتیجه در وقت‌های آزادتان می‌توانید به یادگیری مهارت‌های مختلف بپردازید و از وقتتان به‌درستی استفاده کنید.

آشپزی

برای علاقه‌مندان به آشپزی باید بگوییم که این کار بسیار خلاقانه خواهد بود و برای اوقات فراغت گزینه‌ی ایده آلی است. آشپزی می‌تواند استرس را از شما دور کند و ذهنتان را متمرکز و خلاق نگه دارد. درنتیجه هر زمان که وقت آزاد پیدا کردید آشپزی کنید و پختن غذاهای جدید را امتحان نمایید.

آشپزی

تقویت حافظه

انجام بازی‌های حافظه‌ای، حفظ شعر، حفظ اطلاعاتی درباره کشورها و دیگر موارد این‌چنینی به تقویت حافظه کمک زیادی می‌کند. این سری اقدامات می‌تواند در وقت‌های آزاد برای مغز و حافظه مفید باشد و در هر مکان و زمانی می‌توانید این کارها را برای بهبود عملکرد مغز و حافظه انجام دهید.

 

امتیاز: 4.5 از 5 (8 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar عبدالله کشاورزی کادیجان گفت:

    استفاده مفید از تایم روزانه برای هر شخص متفاوت و متغیر است معمولا با حذف اوقات خوردن/صحبت تلفنی/ wc/ تایم کار/ نگاه به tv میتوان اوقات فراغت را به دست آورد.بنظرم بهترین کار مطالعه و نت برداری است هم بعنوان تجربه هم تفنن ذهنی.اگر حوصله ای باشد یاد گرفتن آشپزی عالیست.ولی برای جوانان یاد گرفتن تخصص در زمینه ای که توانایی و علاقه دارند مناسب تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.