فیلم بدون تاریخ، بدون امضا

فیلم بدون تاریخ، بدون امضا به آکادمی اسکار معرفی شد و امیدواریم تا نامزد دریافت جایزه شود

از میان فیلم‌های امسال، فیلم بدون تاریخ، بدون امضا ساخته‌ی وحید جلیلوند از طرف ایران به‌طور رسمی به آکادمی اسکار معرفی شد. این فیلم شانس رفتن به اسکار را داشت و موردتوجه منتقدان بسیاری قرار گرفت. فیلم بدون، تاریخ بدون امضا دومین فیلم وحید جلیلوند است و در ایران نیز رکورددار نامزدی و دریافت جوایز مختلف بوده است. علاوه بر موفقیت در جشنواره‌های داخلی شاهد دریافت جایزه‌های خارجی نیز برای این فیلم بوده‌ایم که‌ی توان به جشنواره ونیز اشاره کرد. این فیلم یک موضوع درام اجتماعی و تلخ را به تصویر می‌کشد و برای نامزد شدن در بخش فیلم‌های خارجی زبان اسکار شانسی خواهد داشت.

اسکار
بازی فوق‌العاده‌ی نوید محمدزاده مثل همیشه درخشان بوده و تأثیر بسیار خوبی در این اثر هنری داشته است. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به امیر آقایی و هدیه تهرانی نیز اشاره کرد. به نظر می‌رسد که ماجرای این فیلم کمی نزدیک به فیلم جدایی نادر از سیمین است اما باید ببینیم که چه تأثیری بر اعضای آکادمی خواهد گذاشت. این فیلم هم مانند فیلم فرهادی به اختلافات دو قشر مرفه و قشر ضعیف جامعه می‌پردازد و مشکلات اقشار مختلف جامعه را به تصویر می‌کشد. به‌طورکلی جای اصغر فرهادی در اسکار امسال خالی است و حضور او مایه‌ی افتخار همه‌ی ما خواهد بود.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، عده‌ای قصد داشتند تا امسال از ایران فیلمی به اسکار فرستاده نشود و می‌خواستند با این عمل به سیاست‌های ترامپ اعتراض کنند اما همان‌طور که می‌دانید جشنواره‌ی اسکار یک جشنواره غیردولتی است و از سیاست پیروی نمی‌شود درنتیجه بهتر است هنر را از سیاست جدا کنیم. چه‌بسا که موفقیت ایرانیان در عرصه‌های جهانی برای مردم افتخار خواهد بود و بهتر است در تمام عرصه‌های جهانی حضور پیدا کنیم. امیدواریم فیلم بدون تاریخ، بدون امضا به‌عنوان نامزد دریافت جایزه در بخش فیلم‌های خارجی زبان در اسکار انتخاب شود و نظر اعضای آکادمی را به خود جلب کند.

امتیاز: 3.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.