فیلم Women Talking

فیلم Women Talking، نمایش تصمیمات زنان برای اعتراض به ظلم و ناعدالتی

اگر این روزها به دنبال فیلمی می‌گردید که علاوه بر سرگرمی، شما را به فکر فرو ببرد، توصیه می‌کنیم که در این روزها فیلم Women Talking را تماشا کنید و نقدهای آن را نیز بخوانید. این فیلم یک منطقه‌ی مستعمره مذهبی را به تصویر می‌کشد که در این منطقه مردان شبانه به زنان تجاوز می‌کنند در حالی که زنان روحشان هم از این اتفاق خبر‌دار نمی‌شود تا زمانی که از خواب بیدار شوند و آثار تجاوز را مشاهده کنند یا شاهد بارداری خود باشند. بزرگان و روحانیون این منطقه نیز اعلام می‌کنند که این حملات از سوی ارواح یا شیطان صورت می‌گیرد. اما در جایی از فیلم همه زنان متوجه می‌شوند که تعداد زیادی از شوهران، برادران، اقوام و همسایگانشان شب‌ها مخفیانه وارد اتاق خواب زنان و دختران می‌شوند و از اسپری برای آرام کردن آن‌ها استفاده کرده و به قربانیان بی‌هوش تجاوز می‌کنند.

 این آگاهی باعث می‌شود تا زنان برای گرفتن حق یا از سوی دیگر محافظت از خودشان و فرزندانشان جمع شوند و تصمیم تازه‌ای بگیرند. در واقع سه راه پیش رو دارند که یا با مردان بجنگند و افراد مهاجم را از بین ببرند، از منطقه فرار کنند، یا بمانند و به همان زندگی ناعادلانه و پر از ظلم ادامه دهند و سکوت کنند.

این منطقه‌ی مستعمره کاملا از زندگی مدرن دور بوده، در آنجا زنان اجازه‌ی تحصیل ندارند و فقط پسرها به مدرسه می‌روند. از سوی دیگر زنان فقط به آموزه‌های دینی دسترسی دارند و کتاب مقدس را حفظ هستند که این نیز نوع دیگری از ظلم را در این جامعه‌ی کوچک به نمایش می‌گذارد. با اینکه تحصیلات زنان بسیار ناچیز بوده، اما خرد آنها برای ظهور یک آگاهی سیاسی جمعی قدرتمند و پیچیده، کافی است. در واقع موضوع فیلم این است که زنان چگونه به درکی روشن از ستم و رهایی خود می‌رسند.

فیلم Women Talking

ما در طول فیلم شاهد دورهمی زنان هستیم که سعی دارند بهترین تصمیم را با در نظر گرفتن اصول دینی و محافظت از خودشان و فرزندانشان بگیرند. دیالوگ‌های جذابی در فیلم به کار رفته و به طور کلی تفاوت نظر افراد در این انقلاب از زوایای مختلف نشان داده می‌شود اما در نهایت همه‌ی این زنان می‌دانند که هدف و خواسته‌ی یکسانی دارند و آن آزادی و نجات خودشان فرزندانشان است و برای این هدف باید با یکدیگر متحد شوند.

فیلم Women Talking شما را وادار می‌کند تا در مورد وضعیت اسفناک این زنان فکر کنید، اما در عین حال به گونه‌ای ساخته شده تا همراهی لذت‌بخشی را با این زنان تجربه کنید. Women Talking با دقت و ظرافت بالایی ساخته شده و جنبه‌‌های مختلف روحیات زنان را نیز به تصویر می‌کشد. تصاویری که در طول فیلم تماشا می‌کنید بسیار ساده و در عین حال بسیار جذاب و گیرا است و به خوبی نشان می‌دهد که زنان ترحم یا انتقام نمی‌خواهند، آنها دنیای بهتری برای زندگی می‌خواهند.

بازیگران معروفی هم در این فیلم حضور دارند که می‌توان به Rooney Mara، Jessie Buckley، Frances McDormand، Claire Foy و Ben Whishaw اشاره کرد. شایان ذکر است که فیلم Women Talking یک فیلم درام به نویسندگی و کارگردانی Sarah Polley محصول سال ۲۰۲۲ است. در واقع فیلم بر اساس رمان کانادایی به همین نام در سال ۲۰۱۸ به نویسندگی Miriam Toews و با الهام از تجاوزهای متعدد در مستعمره مانیتوبا، یک جامعه دورافتاده و منزوی در بولیوی نوشته شده است. پیشنهاد می‌‌کنیم که فیلم Women Talking را تماشا کنید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌ های نتفلیکس برای کودکان که والدین هم از دیدنشان لذت می‌برند
بیشتر بخوانید: لیست پرفروش ترین فیلم های سال 2022
بیشتر بخوانید: معرفی مینی سریال Maid‌: یکی از بهترین مینی سریال ها

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar ریشه یابی درزمان از نگاه یک مرد گفت:

    زن‌ها بگند به خاطر حق طلاق که از لج بازی کشف حجاب می کنند و زن‌ها ها هم به خطر همراه نکردن مردها شاید این نکند چون یک زن که اعتراض کند در خانه با مخالف شوهرش پس فقط میگه برای حجاب اعتراض کنند که جمهوری و قانون عوض شد و اگر ریشه یابی. کنیم مشکل این کافی حق طلاق به زن‌ها بدهند و ظالم خار کنند و خط قرمز ظلم به زن‌ها بزارند

  2. Avatar سیمین نوربخش گفت:

    مشتاق شدم ببینم. مرسی بابت پیشنهاد خوبت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.