فیلم های معمایی

لیستی از فیلم های معمایی و راز آلود برای طرفداران این ژانر جذاب و هیجان‌انگیز

فیلم های معمایی و راز آلود در بین مخاطبان بسیار محبوب هستند. البته شایان ذکر است که در این ژانر آثار خوبی ساخته و منتشر شده که نظر مخاطبان به این ژانر بیشتر جلب شده است. در ادامه قصد داریم به معرفی برترین فیلم های معمایی و راز آلود بپردازیم و لیستی کامل از فیلم‌های این ژانر را در اختیار شما علاقه‌مندان به فیلم قرار دهیم.

معرفی فیلم های معمایی و راز آلود

Shutter island

فیلم های معمایی

فیلم معمایی جزیره‌ی شاتر (Shutter island) یکی از بهترین فیلم‌ها در این ژانر است که به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در سال ۲۰۱۰ ساخته و منتشر شده است. ماجرای این فیلم در واقع لئوناردو دی‌کاپریو و مارک رافالو در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند و دیکاپریو واقعا در این فیلم خوش درخشید. ماجرای این فیلم در واقع مربوط به بررسی فرار یک بیمار روانی از یک بیمارستان روانی در جزیره‌ی شاتر بوده است. در این جزیره رفتارهای همه بسیار عجیب و غریب است و پایان‌بندی بی‌نظیر این فیلم مخاطب را به شدت میخ‌کوب خواهد کرد.

Seven

فیلم های معمایی

فیلم Seven / هفت نیز در این ژانر یکی از بهترین گزینه‌ها بوده البته این فیلم کمی در ژانر وحشت و جنایی نیز بوده اما به طور کلی معمایی است. این فیلم بی‌نظیر به کارگردانی دیوید فینچر ساخته شده و به جرات می‌توان گفت که بهترین اثر او بوده است. فیلم هفت در سال ۱۹۹۵ اکران شده در لیست بهترین‌ فیلم‌های جهان نیز قرار دارد. برد پیت و مورگان فریمن و کوین اسپیسی در این فیلم بسیار خوش درخشیده‌اند و پایان این فیلم بسیار حیرت‌انگیز و فوق‌العاده جذاب ساخته شده است. در واقع فیلم در مورد یک قاتل است که قتل‌های او طبق هفت گناه کبیره انجام می‌شود. بازی کوین اسپیسی در این فیلم فوق‌العاده بی‌نظیر بوده است.

Gone Girl

فیلم های معمایی

فیلم Gone Girl / دختر گم شده، یکی از فیلم‌های دیگر در این ژانر است که بی‌نظیر بوده و توسط دیوید فینچر ساخته شده است. این فیلم محصول سال ۲۰۱۴ بوده و کارگردانی این فیلم نامزد دریافت جایزه‌ی گلدن گلاب بوده است. ماجرای این فیلم در واقع آن است که ازدواج یک زوج به پایان خود رسیده و در میان تمامی ماجراها و حاشیه‌ها یک روز صبح نقش ایمی با بازی رزاماند پایک گم می‌شود و تمامی اتفاقات بعدی فیلم مانند تکه‌های پازل است که در پایان مغز بیننده را از چنین قدرت ساختی منفجر خواهد کرد. فیلم با بازی بن افلک و رزاماند پایک بسیار خوش‌ساخت و بی‌نظیر بوده و نباید آن را از دست دهید.

The Game

فیلم های معمایی

فیلم The Game / بازی دقیقا مانند یک بازی است. این فیلم نیز به کارگردانی دیوید فینچر در سال ۱۹۹۷ ساخته شده است. در واقع دیوید فینچر بهترین آثار را در بین فیلم های معمایی ساخته و ارائه کرده و در این زمینه بسیار موفق ظاهر شده است. این فیلم با نقش آفرینی مایکل داگلاس و شان پن ساخته شده و شاید در شروع کمی کسل‌کننده باشد اما پس از مدت کوتاهی بسیار جذاب و بی‌نظیر خواهد بود. ماجرای فیلم The Game از این قرار است که مایکل داگلاس در نقش یک بانکدار پولدار در تولد ۴۸ سالگی‌اش درگیر یک بازی می‌شود و این بازی مخاطب را بسیار درگیر خواهد کرد.

The Gift

فیلم های معمایی

فیلم The Gift / هدیه محصول سال ۲۰۱۵ است. این فیلم کارگردانی جوئل اجرتون به عنوان اولین تجربه کارگردانی‌اش ساخته شد. باید بگوییم که این اثر بسیار خوش‌ساخت و جذاب بوده و پایانی فوق‌العاده دارد. ماجرا از این قرار است که یک زوج نقل مکان می‌کنند و در محل زندگی جدیدشان یکی از دوستان  قدیمی سایمون را ملاقات می‌کنند اما این دوست قدیمی کمی مشکوک و عجیب و غریب است که تا پایان فیلم ماجرا به شکل جذابی روشن خواهد شد. جیسون بیتمن، ربکا هال  و جوئل اجرتون در این فیلم بازی می کنند.

Memento

فیلم های معمایی

فیلم Memento / یادگاری محصول سال ۲۰۰۰ سال که به کارگردانی کریستوفر نولان ساخته شده است. این فیلم معمایی به صورت سیاه و سفید ساخته شده اما در برخی موارد تصاویری رنگی را شاهد خواهیم بود. فیلم یادگاری روایتی خطی دارد و دو داستان به صورت خطی از اول به آخر و از آخر به اول روایت می‌شوند که این دو داستان در نقطه پایانی به هم پیوند خواهند خورد. این نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین تدوین و بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی شد و یکی از بهترین فیلم‌های دهه‌ی ۲۰۰۰ بوده است. از بازیگران این فیلم می توان به گای پیرس، کری-ان ماس و جو پانتولیانو اشاره کرد. اگر به فیلم های معمایی و رازآلود علاقه دارید، این فیلم را در اولین فرصت تماشا کنید.

The Machinist

The Machinist

فیلم The Machinist در ژانر معمایی و روانشناختی بوده که بهترین ساخت را دارد. این فیلم در سال ۲۰۰۴ اکران شده و به کارگردانی برد اندرسون ساخته شده است. کریستین بیل در این فیلم بی‌نظیر بوده و برای این فیلم وزن بسیار زیادی کم کرده است. ماجرای این فیلم از این قرار است که یک مکانیک روزهای عجیبی از زندگی‌اش را می‌گذراند. او با مشکل بی‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کند و زندگی‌اش تبدیل به یک ماشین شده و رفتارهای عجیبی از او سر می‌زند. به مرور زمان شخصیت اصلی به هویت خود و اطرافیانش شک می کند.

The illusionist

The illusionist

این فیلم معمایی در مورد یک شعبده‌باز اتریشی-مجارستانی به نام آیزنهایم است که این شعبده‌باز به جهان سفر می‌کند و پس از سال‌ها به سرزمین مادری‌اش باز می‌گردد و در آنجا با ماجرای قتلی روبرو می‌شود که سعی دارد با یک نمایش شعبده‌بازی معمای قتل را حل کند. این فیلم فوق‌العاده جذاب بوده و در سال ۲۰۰۷ نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین دستاورد در زمینه فیلمبرداری شده است. این فیلم به کارگردانی نیل برگر و با بازی ادوارد نورتون، پل جیاماتی و جسیکا بیل ساخته شده است و در این ژانر یکی از بهترین‌ها برای علاقه‌مندان به فیلم خواهد بود.

The prestige

The prestige

فیلم The prestige یکی از شناخته‌ شده‌ترین آثار کریستوفر نولان بوده است. این فیلم در سال ۲۰۰۶ اکران شده و با بازی هیو جکمن، کریستین بیل، مایکل کین، اسکارلت جوهانسون، ربکا هال و اندی سرکیس به یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ در ژانر معمایی تبدیل شده است. در این فیلم کریستین بیل در نقش یک شعبده‌ باز بوده که محکوم به قتل می‌شود و در زندان زندگی‌نامه‌ی مقتول و گذشه‌ی او را مرور می‌کند. اما در مرور گذشته با حقایق جالبی روبرو می‌شود. این فیلم فوق‌العاده خوب ساخته شده و تا پایان مانند دیگر آثار نولان، میخکوب خواهید شد.

the lighthouse

the lighthouse

فیلم the lighthouse / فانوس دریایی یک فیلم در ژانر معمایی / درام / وحشت / روان‌شناختی بوده که به کارگردانی رابرت اگرز ساخته شده است. این فیلم در سال ۲۰۱۹ اکران شده و نسبت به دیگر فیلم‌های این لیست جدید‌تر بوده است. از بازیگران فیلم the lighthouse می‌توان به رابرت پتینسون و ویلم دفو اشاره کرد. ماجرای فیلم در مورد دو نگهبان است فانوس دریایی در یک جزیره‌ی دور افتاده است که با وقوع طوفانی بزرگ این نگهبانان درگیر اتفاقات عجیبی می‌شوند. این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم‌برداری بوده و بسیار جذاب و هیجان‌انگیز ساخته شده است.

The Stonehearst asylum

The Stonehearst asylum

فیلم The Stonehearst asylum / تیمارستان استون‌هیرست یکی از بهترین فیلم های معمایی بوده که در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است. این فیلم به کارگردانی برد اندرسون و نویسندگی جوزف گانجمی ساخته شده و نظر بسیاری را در این ژانر معمایی و رازآلود به خود جلب کرده است. از بازیگران این فیلم می‌توان از کیت بکینسیل، جیم استرجس، مایکل کین، بن کینگزلی و دیوید تیولیس نام برد. ماجرای فیلم به این صورت است که یک دانشجوی فارغ‌التحصیل در سال ۱۸۹۹ در فرانسه در یک تیمارستان به صورت پاره‌وقت مشغول به کار می‌شود و در آن‌ جا شاهد روش‌های درمانی عجیب و غریبی است.

The da Vinci Code

The da Vinci Code

فیلم The da Vinci Code / رمز داوینچی محصولی از سال ۲۰۰۶ است که به کارگردانی ران هاوارد ساخته شده است. این فیلم براساس کتابی با همین عنوان بوده و با بازی تام هنکس و آدری تاتو و آلفرد مولینا ساخته شده است. ماجرای این فیلم درمورد تئوری تاریخی مسیحیت است و تئوری‌های مختلف را در دین مسیحیت مورد بررسی قرار می‌دهد. اما در راستای این تئوری‌ها داستانی معمایی شکل می‌گیرد که بسیار اسرارآمیز و رازآلود خواهد بود. این فیلم از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و بهتر است جزییات زیادی از آن را در اختیارتان قرار ندهیم تا اگر طرفدار اینگونه فیلم‌ها هستید هرچه زودتر The da Vinci Code تماشا کنید.

شما عزیزان می‌توانید فیلم‌های معمایی مورد نظرتان را که در این لیست از قلم افتاده با ما به اشتراک بگذارید و لیست ما را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید نظرات خود در مورد لیست تهیه شده از فیلم های معمایی و رازآلود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: فیلم کمدی Don’t Look Up پر از ستاره‌های بزرگ هالیوود
بیشتر بخوانید: 3 فیلم برتر فضایی: معرفی برخی از برترین فیلم های فضایی برای روزهای قرنطینه
بیشتر بخوانید: 10 فیلم برتر جنگی جهان در تمام دوران‌ها با هنرنمایی بازیگران بزرگ عرصه سینما

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.