مدل اینستاگرام لیل میکلا

با لیل میکلا مدل روبات اینستاگرام بیشتر آشنا شوید

Miquela Sousa که کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام او را با نام لیل میکلا (Lil Miquela) می‌شناسند، روباتی است که بر اساس یک پروژه دیجیتال هنری توسط Trevor McFedries و Sara Decou ساخته شده است. او یک مدل اینستاگرامی و هنرمند فعال در زمینه موسیقی است که ادعا می‌کند در Downey کالیفرنیا سکونت دارد.

لیل میکلا مدلی با 1.3 میلیون دنبال کننده

پروژه رونمایی از این روبات سال 2016 آغاز شد و حالا در سال 2018 او بیش از 1.3 میلیارد دنبال کننده در اینستاگرام دارد. در اوایل بیشتر توجه پیرامون او معطوف به این بود که آیا او یک شخص واقعی است یا شبیه سازی مجازی و یا اصلا یک موجود تخیلی. او پس‌از آنکه پا به زندگی واقعی و انسان‌گونه گذاشت توانست محبوبیت خود را افزایش دهد.

میکلا تصویر زندگی یک دختر اینستاگرامی است که در مهمانی‌های کلاب‌های معروف لس آنجلس، نمایشگاه‌های عکس‌های هنری پر سر و صدا شرکت می‌کند، لباس طراح‌های معروف را می‌پوشد و عکس‌های سلفی زیاد از خود به اشتراک می‌گذارد. میکلا با برندهای مشهوری مانند Chanel، Proenza Schouler، Supreme، Vetements و Vans همکاری می‌کند و معمولاً همیشه با مدل‌های واقعی، طراحان و موسیقیدان‌های معروف عکس می‌گیرد.لیل میکلا

به غیر اینستاگرام میکلا در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک، توییتر و تامبلر نیز عضویت دارد. از دیدگاه هنری، حساب اینستاگرام لیل میکلا به عنوان یک خط مبهم بین واقعیت و رسانه‌های اجتماعی توصیف می‌شود که بازتابی از تضاد ماهیتی بین ساختار فلزی او و زندگی انسان گونه‌اش در دنیای واقعی است.لیل میکلا

میکلا فعال حتی در موسیقی

در ماه آگوست سال 2017 میکلا به یک هنرمند در زمینه موسیقی تبدیل شد و اولین تک آهنگ خود را با نام “Not Mine” در اسپاتیفای منتشر کرد. ورود او به عرصه خوانندگی زمینه‌ساز این ماجرا شد که بسیاری از طرفداران او را با هنرمندان مجازی دیگر در دنیای موسیقی مانند Gorillaz و Hatsune Miku مقایسه کنند.

تئوری‌ای که در پشت ساخت دنیای این روبات وجود دارد در تلاش است تا بتواند مفهوم علم روباتیک را در ارتباط با زندگی انسان‌ها نشان دهد اما این‌گونه به‌نظر می‌رسد که تا این‌جای کار چندان به این هدف دست نیافته است، زیرا میکلا تنها نمایان‌گر یک بخش مجازی از زندگی حقیقی بوده است.

امتیاز: 4.4 از 5 (9 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.