محفظه سازگار با محیط زیست

محفظه سازگار با محیط زیست دارای درگاه اتصال شارژر خوشیدی و مناسب دیدارهای شما

در خلاقیت جدیدی برای فضای شهری، شاهد محفظه‌های ملاقات دوست دار محیط زیست هستیم که از انرژی خورشید تغذیه می‌کنند. این جعبه‌های شهری با کمک انرژی پاک خورشید، درگاه‌های اتصال شارژر را به کاربران خود ارائه می‌دهند تا بتوانند دیدارهای دوستانه و حتی جلسات کاری خود را به فضای باز بیاورند. در ادامه همراه دینو با محفظه سازگار با محیط زیست دارای درگاه اتصال شارژر خوشیدی و مناسب دیدارهای شما آشنا شوید.

محفظه سازگار با محیط زیست

محفظه سازگار با محیط زیست دارای درگاه اتصال شارژر خوشیدی و مناسب دیدارهای شما

در دو سال گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، بیشتر کافی شاپ‌ها، محل‌های مخصوص ملاقات و فضاهای کاری شهری امکانات عمومی خود را برای جلوگیری از شلوغی زیاد و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی محدود کرده‌اند. به همین دلیل نیز در فضاهای شهری دیگر خبری از وای‌فای رایگان و نامحدود نیست! کافه‌ها، کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های مطالعه و عمده کسب و کارهای جهان از محدودیت‌های زمانی برای کنترل ترافیک میزهایشان استفاده می‌کنند. در این وضعیت عجیب، استودیوی طراحی داخلی و مبلمان «دافی» (Duffy) لندن با ارائه راه‌حلی خاص، محفظه سازگار با محیط زیست خود برای شرایط غیرقابل پیش‌بینی دنیای امروزی معرفی کرده است.

«محفظه خورشیدی مینکا» (Minka Solar Pod) یک نمونه بیرونی برای دفتر کار یا اتاق جلسات و دیدارهای شما است. مینکا عمدتا به عنوان جایگزینی برای مکان‌های ملاقات و مکان‌های دارای امکانات رفاهی عمومی مانند درگاه‌های اتصال شارژر برای وصل کردن لپ تاپ یا کافی شاپ‌های دارای سرویس وای‌فای طراحی شده است.

امکانات رفاهی این محفظه دوست دار محیط زیست، به طور کامل توسط پنل‌های فتوولتائیک و باتری‌های لیتیوم-یونی تغذیه می‌شود. استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین انرژی این جعبه، به مینکا اجازه می‌دهد تا بتواند در هر مکانی از میدان‌های شلوغ شهر گرفته تا مکان‌های عمومی خلوت مانند پارک‌ها مستقر شود.

ویژگی‌های محفظه مینکا

محفظه سازگار با محیط زیست خورشیدی

مینکا که برای کار در فضای باز طراحی شده است، با چهار پورت USB برای شارژ ساخته شده و پنل‌های آکوستیک آن، نویزهای فضای باز را کمتر کرده و در عین حال حریم خصوصی مکالمات درون محفظه را حفظ می‌کنند. هر محفظه خورشیدی مینکا می‌تواند حداکثر چهار نفر را در خود جای دهد. این موضوع به این معنی است که جلسات کاری سبک‌تری که به خاطر شرایط فعلی معمولا لغو شده یا در داخل خانه و از راه دور برگزار می‌شوند، می‌توانند برای تنفس هوای تازه و تماشای مناظر در خارج از منزل انجام شوند.

مینکا به گونه‌ای ساخته شده که در برابر آب و هوای متغییر مقاوم باشد و روکش‌های چوب گردو و بلوط مرغوب با فولاد همراه شده‌اند تا عایقی قوی برای بدنه آن ایجاد کنند. «کریس دافی» (Chris Duffy) بنیانگذار و مدیر دافی لندن در توصیف الهام خود برای ساخت مینکا می‌گوید:

ما می‌خواستیم قطعه‌ای از مبلمان عمومی شهری را طراحی کنیم که بتواند نیازهای محیط کار و زندگی شهری مدرن را برآورده کند. در خارج از خانه، محفظه‌های Minka به عنوان فضاهای بسیار سازگار با طبیعت که مانند کندوهای کوچک برای تعاملات انسانی عمل می‌کنند، می‌توانند نیازهای شما را برآورده کنند.

نکته جالب توجه در طراحی دافی این است که چوب تمام روکش‌های گردو و بلوط مرغوب این محفظه‌ها از جنگل‌های پایدار و تحت نظارت شورای نظارت بر جنگل‌ها تهیه می‌شوند. در ادامه تصاویر این طراحی خلاقانه را مشاهده می‌کنید:

محفظه سازگار با محیط زیست مبلمان شهری
محفظه سازگار با محیط زیست فضای شهری
محفظه سازگار با محیط زیست با روکش مقاوم
محفظه‌های دیدار ملاقات 4 نفره
مبلمان شهری

نظر شما درباره این محفظه سازگار با محیط زیست چیست؟ آیا این جعبه‌های کوچک می‌توانند انتخاب مناسبی برای محیط‌های شهری باشند؟ دیدگاه‌های ارزشمندتان در این زمینه را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Yanko Design

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.