مدرن‌ترین کتابخانه

مدرن‌ترین کتابخانه در آلمان با معماری فوق العاده بی‌نظیر و میلیون‌ها کتاب

کتابخانه Stuttgart City با معماری بی‌نظیرش تاکنون نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. این کتابخانه یکی از جدیدترین و زیباترین کتابخانه‌های جهان است که از معماری زیبا بهره برده و شبیه به یک مکعب کاملا سفید است. این کتابخانه در آلمان ساخته شده و همه چیز در آن کاملا سفید طراحی شده است. در ادامه به معرفی مدرن‌ترین کتابخانه در آلمان خواهیم پرداخت.

مدرن ترین کتابخانه

کتابخانه Stuttgart City مدرن‌ترین کتابخانه در آلمان

همانطور که گفتیم کتابخانه Stuttgart City یک کتابخانه مکعبی کاملا سفید است و تمامی طراحی این کتابخانه بی‌رنگ بوده است. راه پله ها، سقف، قفسه ها و کفپوش ها کاملا سفید هستند و حتی یک لکه هم در آن پیدا نمی‌کنید. کتابخانه Stuttgart City در لیست جدیدترین و مدرن‌ترین کتابخانه های جهان قرار گرفته است و در واقع شما با شهری از کتاب روبرو خواهید بود.

کتابخانه Stuttgart City

کتابخانه Stuttgart City دارای 9 طبقه است که دو طبقه زیرزمین و 7 طبقه بالاتر ارائه شده اند. باید به راحتی بگوییم که فضای کافی برای نگهداری میلیون‌ها کتاب در این کتابخانه وجود دارد. راهروهای بزرگ و نورپردازی‌های فوق‌العاده این مکان را به یک نمایشگاه کتاب تبدیل کرده و قطعا احساس خواهید کرد که در یک اثر هنری پا گذاشته‌اید. همچنین اتاق‌هایی برای مطالعه ارائه شده‌اند که آن‌ها از نورپردازی بی‌نظیری بهره برده‌اند در نتیجه می‌توان در همین اتاق‌ها ساعت‌ها غرق مطالعه شد.

سازه این کتابخانه بتنی بوده و در نمای بیرونی آن از رنگ خاکستری استفاده شده است. این سازه مکعبی در هر سمت دارای پنجره‌هایی بوده و می‌توان گفت که هر سمت 81 پنجره و ورودی‌های مجزا دارد. در نتیجه بدون نورپردازی هم بسیار نورگیر خواهد بود. ساخت این کتابخانه بسیار متقارن بوده و این موضوع در بخش‌های مختلف سازه به چشم می‌خورد. این کتابخانه که یکی از مدرن‌ترین کتابخانه‌های این روزهاست در سال 2011 در آلمان اتمام و افتتاح شد.

کتابخانه Stuttgart City

این کتابخانه با ایده ساخت یک مرکز فکری و فرهنگی در اختیار مردم آلمان قرار گرفت. در زمان ساخت کتابخانه Stuttgart City توصیه شده بود تا جایگاه خاصی برای ساخت آن در نظر گرفته شود تا بعدها با ساخت برج‌ها و ساختمان‌ها، به توسعه شهری این منطقه پرداخته شود و این کتابخانه قطعا سمبل این منطقه خواهد بود.

نکته جالب اینجاست که این کتابخانه دارای بخش گالری بوده که دور تا دور آن با قفسه‌های کتاب و کتاب‌ها پوشیده شده و سقف آن کاملا شیشه‌ای بوده است. در بخش‌های مختلف کتابخانه 300 مبل با رنگ آبی روشن قرار گرفته که طراحی داخلی را به یک سبک کامل مینیمالی کرده است. در نتیجه می‌توانید ساعت‌ها در این کتابخانه مشغول گشت و گذار شوید.

کتابخانه Stuttgart City

این کتابخانه در واقع تشکیل شده از 9 طبقه کتابخانه، کتابخانه‌ای برای کودکان، کتابخانه موسیقی، اتاق مطالعه، فضا مرکزی، بخش اداری، کافی شاپ، تراس، اتاق انجمن و گالری است. همچنین در طبقات زیرین اتاق‌های تکنولوژی هم ارائه شده‌اند که در اختیار افراد قرار خواهند گرفت. از دیگر ویژگی‌های این کتابخانه می‌توان به ورود و خروج دیجیتال، امکانات هوشمند، قفسه‌هایی هوشمند، تعاملات از صفحه نمایش‌های لمسی و همچنین اتاق‌های دیجیتال اشاره کرد. این کتابخانه با هزینه کلی 79.000.000 یورو ساخته شده است.

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.